Reklamterrorismen i Boston

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Reklamterrorismen i Boston

Post by Dissident »

http://tinyurl.com/26pntr
http://tinyurl.com/2arupz

Ja, vänner, om ni mot förmodan skulle ha missat det så lyckades innovativ reklam för den tecknade tv-serien Aqua Teen Hunger Force nyligen mer eller mindre stänga ner den amerikanska storstaden Boston - de blinkande skyltarna misstogs av rättrådiga medborgare för bomber. De som placerat ut skyltarna har nu blivit åtalade, och här kan ni se dem kommentera anklagelserna: http://www.youtube.com/watch?v=zx2ytr2Oyv4

edit: självklart måste man ha en IQ på under 65 för att tro att det här är en bomb, men det verkar hittills inte ha påverkat det amerikanska rättsväsendets beslut.
Last edited by Dissident on 2007-02-01 19:59:41, edited 1 time in total.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Lysande. Eller kanske snarare blinkande.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Det verkar handla framför allt om en reklamskylt som tydligen sett ut som om den hade en bit C4, iallafall om man ska tro rapporteringen.

Dock är det intressant hur rädda folk är för saker som blinkar, trots att inga riktiga bomber blinkar :D

Undrar om man skulle göra ett 40tal blinkare och sätta ut runt om i stan...
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Ghlargh wrote:Dock är det intressant hur rädda folk är för saker som blinkar, trots att inga riktiga bomber blinkar :D
Ja man tycker ju att en bomb borde vara så diskret som möjligt.

Det var egentligen youtube-länken jag ville fästa er uppmärksamhet vid, jag tycker att de agerar föredömligt inför pressen.
User avatar
derfian
Posts: 472
Joined: 2004-02-13 0:18:46
Location: Dorotea / Linköping
Contact:

Post by derfian »

Dissident wrote:Det var egentligen youtube-länken jag ville fästa er uppmärksamhet vid, jag tycker att de agerar föredömligt inför pressen.
Stor komik. :-)
User avatar
Hein
Posts: 1291
Joined: 2002-03-09 19:38:38
Location: Norrland
Contact:

Post by Hein »

Haha :)
. .. ... .... ..... ...... ....... ....... ..........
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Alla bomber (som jag kan minnas) som används i 24 blinkar, Jack Bauer upplyser amerikanerna korrekt om bombhotet från ondingarna.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

När du säger "hotet från ondingarna", menar du då Cartoon Network?
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
malici0us
Posts: 1249
Joined: 2005-02-06 18:17:54

Post by malici0us »

Exakt VILKEN lag bröt de mot, eftersom de blev åtalade?
Kan ju inte vara olagligt det de gjorde? ?!?
NZXT Hush | Gigabyte GA-P35-DS4 | Q6600 @ 3,4GHz | Scythe Mugen | 8 GB DDR2 800 Mhz | LeadTek 9800GX2 | WD 640GB LaCie 1TB | Corsair 520W
Bates4000
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Ghlargh wrote:När du säger "hotet från ondingarna", menar du då Cartoon Network?
Den islamskmuslimska kommunistterrorkanalen Cartoon Network om jag får be. Dessutom var det inte CN utan de högeligen suspekta och homosexvänliga Adult Swim som stod bakom denna vedervärdiga attack på den amerikanska friheten.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Re: Reklamterrorismen i Boston

Post by lither »

Dissident wrote:självklart måste man ha en IQ på under 65 för att tro att det här är en bomb, men det verkar hittills inte ha påverkat det amerikanska rättsväsendets beslut.
Det kanske var samma kvinna som ställde frågan i stil med "did you feel like violating [ohörbar sektion] didn't bring anyone?" (vid 02:13), efter att två personer precis innan fått repliken "that's also not about hair" från Sean. Journalister kan jag tåla, men dumma journalister ... nah.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Det är intressant att det är den som placerar ut ett extremt icke bomblikt föremål som ställs till svars och inte den som rapporterar in ett falsklarm och orsakar panik. Kan man dra nytta av det på något sätt tro?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Big_Bird:

Leta upp ett vägarbetesområde med blinkande varningsljus, eller varför inte en korsning med trafikljus, och ring in ett bomblarm?
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

Image
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Glargh: Ondingarna är araberna och "liberalerna" i USA är dess allierade, beroende på vem du frågar så vaierar svaret om arberna är förhatligast eller liberalerna, hursomhaver är de våra, kyrkan och ordningens fiender.
malici0us wrote:Exakt VILKEN lag bröt de mot, eftersom de blev åtalade?
Jag tror att de blir dömda för att de agiterade de feta, dumma och underutbildade massorna.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Och i Boston av alla amerikanska städer...
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
malici0us
Posts: 1249
Joined: 2005-02-06 18:17:54

Post by malici0us »

Andrej wrote:Glargh: Ondingarna är araberna och "liberalerna" i USA är dess allierade, beroende på vem du frågar så vaierar svaret om arberna är förhatligast eller liberalerna, hursomhaver är de våra, kyrkan och ordningens fiender.
malici0us wrote:Exakt VILKEN lag bröt de mot, eftersom de blev åtalade?
Jag tror att de blir dömda för att de agiterade de feta, dumma och underutbildade massorna.
Heh, jo antagligen. Men ändå helt vrickat imo.. ::)
NZXT Hush | Gigabyte GA-P35-DS4 | Q6600 @ 3,4GHz | Scythe Mugen | 8 GB DDR2 800 Mhz | LeadTek 9800GX2 | WD 640GB LaCie 1TB | Corsair 520W
Bates4000
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

malici0us wrote:Heh, jo antagligen. Men ändå helt vrickat imo.. ::)
En annan formulering lyder väl "störande av ordningen". Dissident är vår inhemske blivande jurist och kan troligen stödja/rätta mig här.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Andrej wrote:En annan formulering lyder väl "störande av ordningen". Dissident är vår inhemske blivande jurist och kan troligen stödja/rätta mig här.
Problemet här är att det inte var killarna som satte upp de blinkande skyltarna som störde ordningen. Det var först när helikoptrar flög högt och lågt och när trafiken stängdes av som folk började få panik och störa ordningen.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Detta var riktigt roligt, men det bästa av allt var att rapporteringen gjordes av Fox News.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Niklas Berggren wrote:Problemet här är att det inte var killarna som satte upp de blinkande skyltarna som störde ordningen. Det var först när helikoptrar flög högt och lågt och när trafiken stängdes av som folk började få panik och störa ordningen.
De gav upphov till helikoptrarna, om än indirekt.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

När man alarmerar i onödan så skall man få betala böter - inte om man har ljusdioder.
wham bam thank-you ye -ma'am
User avatar
malici0us
Posts: 1249
Joined: 2005-02-06 18:17:54

Post by malici0us »

Andrej wrote:
malici0us wrote:Heh, jo antagligen. Men ändå helt vrickat imo.. ::)
En annan formulering lyder väl "störande av ordningen". Dissident är vår inhemske blivande jurist och kan troligen stödja/rätta mig här.
Hehe, ett väldigt lugnt tillvägagångssätt för "störande av ordningen"... ::)
NZXT Hush | Gigabyte GA-P35-DS4 | Q6600 @ 3,4GHz | Scythe Mugen | 8 GB DDR2 800 Mhz | LeadTek 9800GX2 | WD 640GB LaCie 1TB | Corsair 520W
Bates4000
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Andrej wrote:
Niklas Berggren wrote:Problemet här är att det inte var killarna som satte upp de blinkande skyltarna som störde ordningen. Det var först när helikoptrar flög högt och lågt och när trafiken stängdes av som folk började få panik och störa ordningen.
De gav upphov till helikoptrarna, om än indirekt.
Och vi är tillbaka till ansvarsfrågan. Är orsakande av ett idiotiskt falsklarm ett brott mot den allmäna ordningen eller är det idiotiska falsklarmet brottet?

Själv skall jag söka efter bra trafikljus att anmäla.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Post Reply