JAG måste varna er,va försiktiga med rakhyvlar!!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Longstock wrote:Jag har rakat av håret på benen :D
Jag har också gjort det en gång. ;)
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Andrej wrote:Varför då prata om "natur" tidigare?
Vad har samhällets generella ideal med mina tankar att göra?

Och om du menar det övre så hör det inte till vanligheten att jag ser tjejer med manshårväxt på armar, mage, rygg, lår osv.
(främst om vi pratar om någon som absolut inte skulle kunna ha det naturligt).
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Mr. Hiort wrote:Vad har samhällets generella ideal med mina tankar att göra?
Ungefär allt? Var trodde du att du fick dina uppfattningar ifrån?
(främst om vi pratar om någon som absolut inte skulle kunna ha det naturligt).
Jag svarar med att inte försöka förvanska vad du sagt genom att citera dig ur kontext.
Mr. Hiort wrote:För att det är otroligt fult, och töntigt med helt lena ben på en kille (främst om vi pratar om någon som absolut inte skulle kunna ha det naturligt).
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Andrej wrote: Ungefär allt? Var trodde du att du fick dina uppfattningar ifrån?
Men måste jag hålla med om det bara för det?
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

Mr. Hiort wrote:För att det är otroligt fult, och töntigt med helt lena ben på en kille (främst om vi pratar om någon som absolut inte skulle kunna ha det naturligt).
Trimning=OK.
Rakning/vaxning=No no.
Jaa otroligt töntigt.
Den enda jag har hört klaga på rakade/vaxade ben tillhörande en man är killar.

Själv har jag det för att jag tycker det är snyggare på sommarn när man drar på sig badshortsen. Och så är det mycket bekvämare när man ska träna, att slippa att det kliar när man har värmebyxor på sig, eller tejpar fotleder etc.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Jag vet inte om jag dyker in från ingenstans, för jag har lite svårt för att uppfatta argumenteringen där bakom, men att män är mer behårade är naturligt. Och jag gissar att det på något sätt spelade in i Hiorts argumentering?
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Tur att hon började med benen.
We dance to all the wrong songs
User avatar
malici0us
Posts: 1249
Joined: 2005-02-06 18:17:54

Post by malici0us »

Pinto wrote:Tur att hon började med benen.
Hehe, annars hade hon kanske inte vart så kvick med att visa upp skadan i tidningen...
NZXT Hush | Gigabyte GA-P35-DS4 | Q6600 @ 3,4GHz | Scythe Mugen | 8 GB DDR2 800 Mhz | LeadTek 9800GX2 | WD 640GB LaCie 1TB | Corsair 520W
Bates4000
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Post by Gebba »

Mitra wrote:konstigt jag är inte äckel magad.. mår inte illa när nån spyr brevid en och groteska grejer på tv.. men min mage den blev lite orligt när jag kolla bilden med rakhyvel och skinnet.. vet ej kanske för jag kunde känna hur ont det gjorde liksom att ""slita" loss skinnet.. =(

även om jag aldrig gjort det.. (i mindre skala i ansiktet så klart men annars inte..)
det känns inget i början,jag ja rev bort en stor skinnbit på knogen en gång när det av någon andledning låg en rakhyvel i soffan.

tycker man att såna bilder är äckliga så ska man absolut inte va inne på existens.se ;D

ingen som sett om någon annan tidning tagit med nyheten :D ?
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

Gebba wrote:
Mitra wrote: ingen som sett om någon annan tidning tagit med nyheten :D ?
Möjligtvis expressen eller hänt extra. Frida är väl itne helt otroligt heller.
Dyslexi
User avatar
ShoGun
Posts: 272
Joined: 2006-09-12 14:50:38
Location: Deru

Post by ShoGun »

Sitter här lite små skakandes, svimmade nästan av när jag såg bilderna :O
Nejdå, jag har inte fobi för vassa saker >.E

Fortsätter de med über vassa rakhyvlar så kommer snart folk bli tvångsstämplade som emos om de råkat skära sig med en rakhyvel.
Abyssa(Subject to change): C2D E8400 - 4870x2 - 4GB ram - Windows Vista 64bit / Mandriva - Pending
Fultjack: HP 6510b - 2GB ram - T7100 - Windows XP 32bit - Active
Lilium: - Terminated | Ceteru: - Terminated
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

ShoGun wrote:Sitter här lite små skakandes, svimmade nästan av när jag såg bilderna :O
Nejdå, jag har inte fobi för vassa saker >.E

Fortsätter de med über vassa rakhyvlar så kommer snart folk bli tvångsstämplade som emos om de råkat skära sig med en rakhyvel.
Jag använder samma rakhyvel, hon är säkert bara en inkompetent tonåring. Femtonåringar borde inte leka med leksaker de inte kan hantera.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Mr. Hiort wrote:
Andrej wrote: Ungefär allt? Var trodde du att du fick dina uppfattningar ifrån?
Men måste jag hålla med om det bara för det?
Nej. Men uppenbarligen så håller du med om denna.

Vad är du rädd för skulle hända om du tyckte att rakade ben på killar var 'OK'? Handlar det om att dina kompisar (eller den närmaste allmänheten) skulle tycka du var konstig, fånig, bög?

Eller är du rädd för att om du accepterar att killar rakar benen, så hamnar du i någon slags gråzon?

Jag frågar dig igen: Vad är skälet för att du tycker att det är fel att killar rakar sina ben?

Var tror du att den uppfattningen kommer ifrån?

Varför associerar du "rakade ben på killar" med någon slags anomali?
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Mr. Hiort wrote:För att det är otroligt fult, och töntigt med helt lena ben på en kille (främst om vi pratar om någon som absolut inte skulle kunna ha det naturligt).
Trimning=OK.
Rakning/vaxning=No no.
Har du hört talas om normer?
We dance to all the wrong songs
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

ShoGun wrote:Fortsätter de med über vassa rakhyvlar så kommer snart folk bli tvångsstämplade som emos om de råkat skära sig med en rakhyvel.
Jag hoppas det där var sarkastiskt då man paradoxalt nog skär sig värre på slöa hyvlar än på vassa.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Vem var det som tyckte att slöa knivar inte borde omfattas av knivlagen "för att de inte är lika farliga"?
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

En slö hyvel är antagligen vassare än en vass vanlig kniv...
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

[quote="fisk"][/quote]
Jag skulle ändå vilja säga efter en stunds fundering över dina kloka tankar att det helt påverkas av samhällets normer, såklart.
I det här fallet kan det för mig jämställas med hur folk (säkert även du) skulle reagera mot en helt vanlig kille som klär sig i kjol, tillsammans med vanliga killkläder, det är könsliga skillnader, könsliga skillnader som helt påverkas av dagens normer, som inte anses att vara normala.

Jag tycker att det är löjligt, samt fel, eftersom att det har ansetts vara så från grunden av andra, och så håller man fast vid det och får bekräftelse från andra. Ideal skapas, det skulle kunna vara tvärtom gällande "kill- och tjejsaker".

Men det som jag mest grundade allt detta på var just att någon "oppassande" skulle raka sina ben, så att kroppens hårsymmetri skulle se rentutav löjlig ut, det håller jag fortfarande fast vid att det skulle vara löjligt.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Mr. Hiort: Har du en aning om hur skönt det är med rakade/vaxade ben?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Bara för det ska jag göra det igen.
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Vem fan orkar whina om rätt och fel, vill man raka benen så gör man väl det, annars låter man bli! Låt folk göra som dom vill.

Ang artikeln, ja det där kan väl hända vilken n00b som helst.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

lither wrote:Mr. Hiort: Har du en aning om hur skönt det är med rakade/vaxade ben?
Jag kan tänka mig hur mysigt det blir när stubben växer fram.

Men som sagt, dags att sluta prata off topic.
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

Angående instruktionshäfte så varför inte skicka med det till rakhyvlar?
Varningstext vore också på sin plats. Det är ingen som talar om för 15-åringar hur man rakar sig, och uppenbarligen inte för henne. Hon är noob.
wham bam thank-you ye -ma'am
User avatar
__...__
Posts: 49
Joined: 2006-12-01 14:39:46

Post by __...__ »

hon är ju som en kratta den där lilla emo Amanda ;D
E8400 3.0GHz|ASUS P5KPL-VM|2x2048MB Kingston PC2-8500|9800GT 512MB|500GB+ 250GB|LG DVD-RW 4163B|BenQ 24"|Win7 Home 64-bit
Compaq 615|Athlon X2 QL-66 2.2GHz|1x2048MB HP PC2-6400|Ati HD3200|160GB HDD|DVD-RW x16|HP 15.6"|Win7 Home 64-bit
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

Jag borde ringa aftonbladet.. tittade mig i spegeln och såg att jag hade rakat bort en finne!


Här i tråden skriver jag bara för allmänt intresse... någon som vill ha närbilder av min rakning?
wham bam thank-you ye -ma'am
Post Reply