San Francisco

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

San Francisco

Post by ziimzallabiim »

Jo jag åker till SF om ett par veckor (ja det är bravia-filmen som har fått mig att vilja åka dit). Därför, om ni har varit där eller bara har jävligt bra tips på bra/roliga/sköna/fina saker, så kasta in dem i den här tråden. Alla tips är välkomna.

Tack!
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
Cappuccino
Posts: 674
Joined: 2004-01-25 2:20:00
Location: Göteborg

Post by Cappuccino »

Jag vet inte vad Bravia är, men det var i San Francisco som Dirty Harry sköt folk. "Do I feel lucky?" <-- drar du inte den så förtjänar du inte att åka dit.
Abit K9N - AMD Athlon 64 X2 4600+, 2048MB PC4600 - SB XFi Extreme Gamer - sata 160Gb/ide 80Gb/ - dvd/cdrw - Radeon 1950Pro 512MB - Xp.proSP2 - Vista Ultimate 64 -
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Sony Bravia, reklamfilmen med alla studsbollar som hoppar ner för SF:s gator. :)
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Häng utanför mythbusters lokaler till dess att du får en bild på dig och Jamie Hyneman.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Se till att du har blommor i ditt hår.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Andrej wrote:Se till att du har blommor i ditt hår.
Som bara jag kan se?
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

Du kan ju passa på att besöka Alcatraz.
&#25105;&#24605;&#12358;&#12289;&#12422;&#12360;&#12395;&#25105;&#12354;&#12426;
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

Rensat, skärpning.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

lillis wrote:
Andrej wrote:Se till att du har blommor i ditt hår.
Som bara jag kan se?
Nej, däremot om han har blommor i sitt hår som kommer han möta varliga människor där.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Jag var där en hel del i somras när arbetade i Silicon Valley, som ligger bara en knapp timme söderut.

Det finns givetvis en hel del i SF som man inte får missa, Golden Gate, Fisherman's Wharf, Market Street osv. Men jag skulle vilja rekommendera att man tar sig en bit utanför stan och besöker Berkeley och Napa eller Sonoma valley. Berkeley är helt galet, och vingårdarna i Napa tillhör några av de främsta i världen. Palo Alto (Stanford) är också värt ett besök, liksom Monterey (akvariet är riktigt coolt), och är lätta att ta sig till om man hyr en bil (något jag starkt rekommenderar).

Ska man vara där ett par veckor kan det vara lönt att ta en tur till Yosemite också, vyerna är storslagna. Man kan ofta kombinera det med att se Sequoia-träden vilket är likaledes magnifikt.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Du kan ju prova på det Rocky och Drago gjorde i SF. :)
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

nem wrote:Jag var där en hel del i somras när arbetade i Silicon Valley, som ligger bara en knapp timme söderut.

Det finns givetvis en hel del i SF som man inte får missa, Golden Gate, Fisherman's Wharf, Market Street osv. Men jag skulle vilja rekommendera att man tar sig en bit utanför stan och besöker Berkeley och Napa eller Sonoma valley. Berkeley är helt galet, och vingårdarna i Napa tillhör några av de främsta i världen. Palo Alto (Stanford) är också värt ett besök, liksom Monterey (akvariet är riktigt coolt), och är lätta att ta sig till om man hyr en bil (något jag starkt rekommenderar).

Ska man vara där ett par veckor kan det vara lönt att ta en tur till Yosemite också, vyerna är storslagna. Man kan ofta kombinera det med att se Sequoia-träden vilket är likaledes magnifikt.
Jag ska bo i Silicon Valley. Berkley och Stanford har varit inplanerade sedan dag ett. Vi har bil så det blir ett par dagar söderut längst ettan och förmodligen norrut förbi golden gate. Napa är givet. Monterey var nytt det ska jag kolla upp. Alcatraz var jag skeptisk till först men folk jag pratat med har varit väldigt positiva till det. Och andrej, klart jag ska ha blommor i håret.
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

ziimzallabiim wrote:[...] andrej, klart jag ska ha blommor i håret.
Dåså.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

ziimzallabiim wrote:Jag ska bo i Silicon Valley. Berkley och Stanford har varit inplanerade sedan dag ett. Vi har bil så det blir ett par dagar söderut längst ettan och förmodligen norrut förbi golden gate. Napa är givet. Monterey var nytt det ska jag kolla upp. Alcatraz var jag skeptisk till först men folk jag pratat med har varit väldigt positiva till det. Och andrej, klart jag ska ha blommor i håret.
Var ska du bo?
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Ska hälsa på en kompis, han bor i San Mateo nu, men har flyttat några minuter söderut när jag kommer.
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Då blir en bil än mer en nödvändighet, Caltrain är inte direkt mycket att ha och San Mateo omfattas inte av BART.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

Post by xerxes »

Kör GTA: San Andreas, där hittar du lite feta saker. ;)
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
Post Reply