porr och våld blocker! Adults only!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

porr och våld blocker! Adults only!

Post by Mitra »

Hej jag tänkte ha en dator som kommer vara tillgänglig för vem som helst

men jag vill inte att den blir använd för porr surfing och våld material eftersom jag inte vet om det kommer vara unga som använder den..

Därför har jag genom min router en keyword lista som blockar en del sidor.. Den är inte den bästa men det räcker för tillfället..

Jag undrar då om folk här har lust att lista ord som specifikt relaterar till porr eller våld i den bemärkelsen att de tinte blockar ut för mkt andra sidor.. Som t.ex nyhets sidor o.s.v

ex:

penis, vagina funkar inte eftersom det skulle kunna stå i nyhetsidor eller medicin sidor o.s.v men t.ex

pussy, fucking o.s.v funkar bra

så om folk har lust att lista lite ord här så kan jag få ihop min keyword lista.. både på engelska och svenska tack!

ps: om moderatorerna tycker detta är lite väl, så får ni låsa tråden..

//Mitra
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Problemet i detta är att många ord har dubbel mening och vissa sidor undviker ord med enbart sexuell eller våldbeskrivande mening utan använder istället ord som har andra användningsområden speciellt för att komma genom ett sånt filter.

Som ett exempel skulle en blockering av ordet "cock" kunna blockera flertalet bibelsidor på engelska. Att blockera ordet "screw" skulle göra det svårt att söka efter tekniska byggbeskrivningar etc.

Ordfilter fungerar generellt sett dåligt om du inte sätter upp en lista av "dåliga" ord och gör en algoritm som letar efter kombinationer av ord eller förekomst av väldigt många "dåliga" ord på samma sida.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Utan "Pussy" så går det inte att surfa in på gulliga katter.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
iddiJEWTEN
Posts: 752
Joined: 2005-08-08 13:51:50
Location: Östersund

Post by iddiJEWTEN »

Andrej wrote:Utan "Pussy" så går det inte att surfa in på gulliga katter.
Ne men gud vilken katastrof!
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

okej jag skrev et ja att många ord används i dubbelbemärkelse ja..

Men som "pussy" så förhoppnigsvis så förstöer det inte för mkt katt sidor för de kanske använder sig av pussycat eller liknande..

men ord som är "mer" anknytna till våld och porr(inte sex...) än något annat!!
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

Det finns riktiga barnvaktsprogram med fungerande metoder för det du beskriver. Inte värt att satsa på sådant istället?
wham bam thank-you ye -ma'am
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

http://en.wikipedia.org/wiki/DansGuardian

cock, cunt, 3some, 4some, 69, abuse, abused, amateur, anal, creampie, fisting, anus, schoolgirl, teen, ass, assfucking, asshole, asslick, balls, BSDM, S&M, clit, tits, nipples, bikini, bisexual, homosexual, sexual, sex, bitch, blowjob, handjob, rimjob, bondage, boob, boobs, bukkake, busty, butt, butthole, cameltoe, clit, whore, cum, hentai, deepthroat, dick, doggystyle...
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Smidigt... massor av dubbla betydelser samt ord som finns i informativa skrifter där...

cock, 69, abuse, abused, amateur, schoolgirl, teen, bikini, bisexual, homosexual, sexual, sex, bitch,

Alla dessa förekommer frekvent i legitima skrifter helt orelaterade till sex och våld.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Ghlargh wrote:Smidigt... massor av dubbla betydelser samt ord som finns i informativa skrifter där...

cock, 69, abuse, abused, amateur, schoolgirl, teen, bikini, bisexual, homosexual, sexual, sex, bitch,

Alla dessa förekommer frekvent i legitima skrifter helt orelaterade till sex och våld.
Men det måste väl gå att göra någon form av frekvensanalys?

Som att några förekomster är OK, men om det går över ett tröskelvärde så blockeras sedan.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
Post Reply