Rökmaskin + Cannabis-"smak"?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Oneway
Posts: 600
Joined: 2004-03-11 17:00:19
Location: Stockholm

Post by Oneway »

Dynamitsven wrote:Vad är det för speciellt med industrihampa? Går inte den att röka likt normalhampa? Kan man ha tillstånd för att odla sånt? (nu fick jag en massa glada idéer)

Peace man, peace.

=)
Innehåller inte samma mängd THC.
Självklart går den att röka, men i avsaknad av THC så är effekten inte den samma.
Ja det går att få tillstånd att odla hampa. Men när var hur vet jag inte.
valekerdu - "Asså Jerko.. är du verkligen utbildad? Jag är 14 år och är bättre än dig."
User avatar
iddiJEWTEN
Posts: 752
Joined: 2005-08-08 13:51:50
Location: Östersund

Post by iddiJEWTEN »

Alla har tillstånd att odla hampa, Bara inte dom tänkt använda det på något sätt.
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

iddiJEWTEN wrote:Alla har tillstånd att odla hampa, Bara inte dom tänkt använda det på något sätt.
http://www.fhi.se/templates/Page____6039.aspx
Odling av s.k. industrihampa (cannabis) med låg berusningspotential är i Sverige tillåten endast för fiberproduktion och efter särskild prövning
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
iddiJEWTEN
Posts: 752
Joined: 2005-08-08 13:51:50
Location: Östersund

Post by iddiJEWTEN »

Ok då var jag inte helt uppdaterad, Men var inte många år sedan man fick odla det varsomhelst.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Det var inte många år sedan man inte fick odla industrihampa alls då den räknades som narkotiskt preparat, det var ett bra tag sen man fick odla den fritt.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Tänkte på samma sak som Glargh, några år sen fick man inte odla det alls. Nu måste man ha tillstånd.
User avatar
iddiJEWTEN
Posts: 752
Joined: 2005-08-08 13:51:50
Location: Östersund

Post by iddiJEWTEN »

Kände väldigt mycket folk som gjorde det och hade fått för mig att det var lagligt bara man inte använde den överhuvudtaget, t.ex. om man ville plantera det i trädgården för utseendets skull.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Heh. "Jag lovar, jag hade bara tänkt göra rep av det."
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

markmc, jag tycker inte att du skall oroa din mamma så. Hon bryr sig ju om dig och behöver inte stressas upp i onödan. Sluta leka rebell och krama om henne istället. Bleh.

Jag såg en kille med en THC-tröja idag, förövrigt.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Eller så pratar du med någon som säljer växter och odlar själv. Snyggt, billigt och trevligt om man vill festa.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Cannabis#Tillverkning

There you go.

(bröt jag mot reglerna nu?) Givetvis ska du inte göra detta om du bor i Sverige då tillverkning är olaglig i landet. (bra så?)
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

[quoute="kr1sse"]Att odla cannabis är något vi har tänkt på här hemma pga. av att det är en fin växt. :)
lillis wrote:markmc, jag tycker inte att du skall oroa din mamma så. Hon bryr sig ju om dig och behöver inte stressas upp i onödan. Sluta leka rebell och krama om henne istället. Bleh.
Jodå, hon är taskig emot mig och då är jag taskig tillbaka, visst, hon kommer att mörda mig och ta hjälp utav sin sambo til polis, men det är en helt annan sak.
Jag kramar om henne varje dag. :)
User avatar
iddiJEWTEN
Posts: 752
Joined: 2005-08-08 13:51:50
Location: Östersund

Post by iddiJEWTEN »

MarkMc wrote: Jag kramar om henne varje dag. :)
User avatar
Oneway
Posts: 600
Joined: 2004-03-11 17:00:19
Location: Stockholm

Post by Oneway »

iddiJEWTEN wrote:Kände väldigt mycket folk som gjorde det och hade fått för mig att det var lagligt bara man inte använde den överhuvudtaget, t.ex. om man ville plantera det i trädgården för utseendets skull.
Vad jag vill minnas så är det frön som är lagliga*.

Dock ej lagligt att: Sälja, köpa, plantera.

EDIT: *lagligt att inneha
Last edited by Oneway on 2007-04-03 12:12:44, edited 1 time in total.
valekerdu - "Asså Jerko.. är du verkligen utbildad? Jag är 14 år och är bättre än dig."
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

MarkMc wrote:[quoute="kr1sse"]Att odla cannabis är något vi har tänkt på här hemma pga. av att det är en fin växt. :)
lillis wrote:markmc, jag tycker inte att du skall oroa din mamma så. Hon bryr sig ju om dig och behöver inte stressas upp i onödan. Sluta leka rebell och krama om henne istället. Bleh.
Jodå, hon är taskig emot mig och då är jag taskig tillbaka, visst, hon kommer att mörda mig och ta hjälp utav sin sambo til polis, men det är en helt annan sak.
Jag kramar om henne varje dag. :)
Vad gör quoten av mig där? Jag skrev inte ens det där.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Oneway wrote:Vad jag vill minnas så är det frön som är lagliga*.

Dock ej lagligt att: Sälja, köpa, plantera.

EDIT: *lagligt att inneha
Tror du tänker på fågelfrö, som förr ofta innehöll industrihampa, tror de tvingades bestråla fröna då det inte var helt populärt att det växte hampa vid vartannat fågelbord...
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

kr1sse wrote:
MarkMc wrote:[quoute="kr1sse"]Att odla cannabis är något vi har tänkt på här hemma pga. av att det är en fin växt. :)
lillis wrote:markmc, jag tycker inte att du skall oroa din mamma så. Hon bryr sig ju om dig och behöver inte stressas upp i onödan. Sluta leka rebell och krama om henne istället. Bleh.
Jodå, hon är taskig emot mig och då är jag taskig tillbaka, visst, hon kommer att mörda mig och ta hjälp utav sin sambo til polis, men det är en helt annan sak.
Jag kramar om henne varje dag. :)
Vad gör quoten av mig där? Jag skrev inte ens det där.
Ojdå, jag skulle quouta något av dig men så glömde jag bort det. :P
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Lawl.

Tror du tänker på fågelfrö, som förr ofta innehöll industrihampa, tror de tvingades bestråla fröna då det inte var helt populärt att det växte hampa vid vartannat fågelbord...
Innehöll fågelfrö hampa tidigare? Varför visste jag inte om det då?
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Det handlade fortfarande om industrihampa, helt värdelöst för drogproduktion.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Och jag förstår fortfarande inte hur många utav mina trådar har en förmåga att spåra ur...
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

MarkMc wrote:Och jag förstår fortfarande inte hur många utav mina trådar har en förmåga att spåra ur...
Jag förstår.
Glossolalia coats my skin
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

ulflaban wrote:Jag förstår.
Jahopp, men du kan väl föregå med gott exempel och hålla dig till topic.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Ghlargh wrote:Det handlade fortfarande om industrihampa, helt värdelöst för drogproduktion.
jag ar ute efter vaxten av estetiska skal om nagot...
User avatar
Cappuccino
Posts: 674
Joined: 2004-01-25 2:20:00
Location: Göteborg

Post by Cappuccino »

Egentligen ville jag bara tipsa om det här filmklippet: http://www.youtube.com/watch?v=X0UJaprpxrk
Man måste se hela. 8)
Abit K9N - AMD Athlon 64 X2 4600+, 2048MB PC4600 - SB XFi Extreme Gamer - sata 160Gb/ide 80Gb/ - dvd/cdrw - Radeon 1950Pro 512MB - Xp.proSP2 - Vista Ultimate 64 -
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Apropå vadå?
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Antagligen för att de som skrivit manuset måste ha rökt nåt för att komma på det där...
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Post Reply