Rökmaskin + Cannabis-"smak"?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Rökmaskin + Cannabis-"smak"?

Post by Mig med »

Tjo!

Tänkte skaffa en rökmaskin för att få en svag dimma i rummet, men jag skulle vilja ha en slags lukt på röken så att det luktar cannabis, eller marijuana. Någon som vet hur man kan få till en sån lukt? :)

Nej, det är ingen aprilskämt.

//Sebastian
User avatar
iddiJEWTEN
Posts: 752
Joined: 2005-08-08 13:51:50
Location: Östersund

Post by iddiJEWTEN »

Får man bara fråga varför?
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Jag såg faktiskt den produkten nånstans för några år sedan i en butik som sålde rökmaskiner och essenser.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

iddiJEWTEN wrote:Får man bara fråga varför?
jo, det var verkligen udda.

Ett dåligt aprilskämt måhända?
Dyslexi
User avatar
iddiJEWTEN
Posts: 752
Joined: 2005-08-08 13:51:50
Location: Östersund

Re: Rökmaskin + Cannabis-"smak"?

Post by iddiJEWTEN »

MarkMc wrote: Nej, det är ingen aprilskämt.
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

iddiJEWTEN wrote:Får man bara fråga varför?
Varför inte? Njae, mest för att min moder är skitskraj för att jag ska börja använda droger, sen för att jag ska inreda mitt rum i reggaestil/rastafari. :)
Ghlargh wrote:Jag såg faktiskt den produkten nånstans för några år sedan i en butik som sålde rökmaskiner och essenser.
Nice, vilken butik? :)

Och var det i flytande form?
MooDHooDs wrote:
iddiJEWTEN wrote:Får man bara fråga varför?
jo, det var verkligen udda.

Ett dåligt aprilskämt måhända?
Nepp, isf skulle jag väl inte ha skrivit att det inte var ett aprilskämt? :P

Edit: Iofs, det skulle jag nog ha gjort ändå... Men det är inget aprilskämt iaf. :P
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

markmc goes trotsålder!
mina morgontrötta ögon missade helt att det stod att det inte var nå aprilgrej
Dyslexi
1337_pojke

Post by 1337_pojke »

Doften brukar finnas i affärer som säljer doftoljor
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

MooDHooDs wrote:markmc goes trotsålder!
Yeah! :P

Njae, det är mest för att hon rökte på när hon var yngre... Sen att min syster också brukar göra det...
Pontarius wrote:Doften brukar finnas i affärer som säljer doftoljor
Okej, det måste jag kolla upp. :) Tackar!
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

Rökmaskin som luktar cannabis? Du menar inte en sådan här: http://growabrain.typepad.com/growabrai ... _girls.jpg

Jag kan hyra ut några jag känner för ett överkomligt pris.
wham bam thank-you ye -ma'am
Klaar
Posts: 196
Joined: 2005-12-07 20:11:32

Post by Klaar »

Annars så finns det cannabisrökelse, det blir faktiskt inte så mycket rök när man röker inomhus så att det motsvarar en rökmaskin. :P

Ifall hon har rökt själv så är det ju nästan roligare med något mer subtilt. Kom hem och lukta rök ett par gånger i veckan. Gnid ut en nypa tobak på skrivbordet. Släng sönderrivna cigaretter/paket längst upp i papperskorgen. Gnid in ögonen i vitlök och rusa in i köket och stek tre paket bacon. Serveras med glass och chokladsås. Kanske inte så klockrent men iaf :)
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Det luktar väldigt gott. Jag stöder idén.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Dynamitsven
Posts: 1268
Joined: 2004-02-17 9:34:48
Location: Typ Halmstad / n ö Skåne

Post by Dynamitsven »

Klaar wrote:Annars så finns det cannabisrökelse, det blir faktiskt inte så mycket rök när man röker inomhus så att det motsvarar en rökmaskin. :P
Det han behöver är ingen rökmaskin, det är en sån där "Hazer" eller vad de heter. Det blir alldeles lagom med rök, dovk ska han nog ha en stämningsfull belysning till detta, så att dimman framträder.
DIM kalsonger As String
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Jävlar vad omständigt, är det inte enklare att köpa "the real deal"?
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Du har för lita att göra...lura morsan att man röker marijuana.
Vilket idiotiskt skämt.
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

Mr Einstein wrote:Du har för lita att göra...lura morsan att man röker marijuana.
Vilket idiotiskt skämt.
Ja, han borde istället gå ut tillsammans med alla andra barnen som inte har något att göra. Kanske de hittar någon som säljer gräs?
wham bam thank-you ye -ma'am
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Jag kom på en grej.

Om man skulle odla industrihampa över hela Sverige kanske man skulle kunna få tillräckligt mycket THC för att kunna lura morsor! Eller så gör man något bättre av det.
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

http://www.naturensdroger.nu/sv/dept_127.html

Hade såna förut, luktar real deal.
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

lyckegard wrote:Rökmaskin som luktar cannabis? Du menar inte en sådan här: http://growabrain.typepad.com/growabrai ... _girls.jpg

Jag kan hyra ut några jag känner för ett överkomligt pris.
Njae, systern har en vattenpipa som jag kan låna. Men det är ingen sådan jag menar. :P
Klaar wrote:Annars så finns det cannabisrökelse, det blir faktiskt inte så mycket rök när man röker inomhus så att det motsvarar en rökmaskin. :P

Ifall hon har rökt själv så är det ju nästan roligare med något mer subtilt. Kom hem och lukta rök ett par gånger i veckan. Gnid ut en nypa tobak på skrivbordet. Släng sönderrivna cigaretter/paket längst upp i papperskorgen. Gnid in ögonen i vitlök och rusa in i köket och stek tre paket bacon. Serveras med glass och chokladsås. Kanske inte så klockrent men iaf :)

Njae, cigaretter är jag emot. Så det är ingen bra idé...
Sen är römaskien tänkt att användas med lämpligt ljus som gör det ännu mer effekfullt, tillsammans med lugn musik.
_JesteR_ wrote:Jävlar vad omständigt, är det inte enklare att köpa "the real deal"?
Det kan ju alltid vara smidigt om jag röker på någon dag, då lär hon jue inte misstänka något. :)

Sen har jag marijuana hemma någonstans, har tappat bort det bara...
Mr Einstein wrote:Du har för lita att göra...lura morsan att man röker marijuana.
Vilket idiotiskt skämt.
Det är ingen skämt.
Jag har nog fått sådana här roliga idéer från Ghlargh (Han brukar väl inte göra sånna här saker då han bor ensam, men ungefär). ;)
lyckegard wrote:Ja, han borde istället gå ut tillsammans med alla andra barnen som inte har något att göra. Kanske de hittar någon som säljer gräs?
Sånt är inget problem, jag bor i en förort, här kan man får tag på det man vill ha. :)
Mr. Hiort wrote:http://www.naturensdroger.nu/sv/dept_127.html

Hade såna förut, luktar real deal.
Coola saker, skön sida! Tack för tipset!: :)
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Nu när 1a April officiellt är över, så är det väl ingen större idé, eller?
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Alltid roligt med idioter som glorifierar knark och missbruk. Jippi kalas!
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

_JesteR_ wrote:Nu när 1a April officiellt är över, så är det väl ingen större idé, eller?
Det är fortfarande inget 1 april-skämt...
Moonsky wrote:Alltid roligt med idioter som glorifierar knark och missbruk. Jippi kalas!
Du, kan inte du ta och hålla dig borta från trådar och bara hålla käften? Du drar ner humorn i hela forumet.

Och nej, jag har inget emot knark. Varför? För att jag är tonåring, vi ska vara sådana...
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Moonsky wrote:Alltid roligt med idioter som glorifierar knark och missbruk. Jippi kalas!
Alltid lika roligt med idioter som kritiserar något de aldrig har provat.
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Är man paranoid så är man...


Nejmen, du, MarkMc! Jag PRAO:ade på en pizzeria i värmdö, och på baksidan av den växte det växter som var läskigt likt hampa. Jag undrar om det inte är industrihampa, men om du skulle hitta lite sånt och hänga upp också? Skulle väl öka till effekten?

Eller sök tillstånd om att odla industrihampa i krukor. Det är riktigt fina växter och passar till den stämning du hade tänkt...
User avatar
Dynamitsven
Posts: 1268
Joined: 2004-02-17 9:34:48
Location: Typ Halmstad / n ö Skåne

Post by Dynamitsven »

Vad är det för speciellt med industrihampa? Går inte den att röka likt normalhampa? Kan man ha tillstånd för att odla sånt? (nu fick jag en massa glada idéer)

Peace man, peace.

=)
DIM kalsonger As String
Post Reply