Boris Jeltsin död

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Boris Jeltsin död

Post by lither »

Boris Nikolajevitj Jeltsin | 1931-2007

Image

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=642440
http://youtube.com/watch?v=aIM5KeGuKA4
http://youtube.com/watch?v=Q5FIoocja4k

En mer karismatisk ex-president var svårt, om inte omöjligt, att få tag i. Era tankar och åsikter?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

Lustigt, jag och vännerna delade på en bag-in-box av mannens egen vodka i helgen.

Rest in Peace
Parental Advisory - Explicit Content
User avatar
Shinzu
Posts: 310
Joined: 2006-09-22 19:36:22

Post by Shinzu »

Var han på den goda sidan eller den onda? :P
"An idiot is not a person who cares about his family and friends"-Andreas T. Jansson

"The world is built upon logic,use logical sense to manipulate it"-Andreas T. Jansson
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Shinzu wrote:Var han på den goda sidan eller den onda? :P
Han gjorde så som man sa åt honom att göra.

Skön snubbe ändå, RIP...
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
fredo
Posts: 258
Joined: 2005-10-03 16:07:54
Location: Nässjö

Post by fredo »

Läkaren till Jeltsin: Visst ska vi lägga in dig, men inte i sprit...

En ganska skön lirare.
R.I.P.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Jag ser/såg han som vilken människa som helst, så jag bryr/brydde mig inte om han...
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Jag tyckte han var lustig. Men det var väl på tiden att han dog...
We dance to all the wrong songs
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

En stor man, om tio år har man glömt hans snedsteg mot slutet och minns honom för hans insatser för demokratin i Ryssland.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Kommer vi fortfarande komma ihåg honom som mannen som hjälpte Vladimir Putin till makten?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Big_Bird wrote:Kommer vi fortfarande komma ihåg honom som mannen som hjälpte Vladimir Putin till makten?
Svaret på den frågan beror nog av hur auktoritär man tror att Putin är, och om man tror att han kommer att avgå utan cirkus 2008. Eftersom att jag trots allt som har hänt tror på det senare har jag svårt att se hur det skulle kunna hållas emot Jeltsin att han banat vägen för Putin.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

nem wrote:
Big_Bird wrote:Kommer vi fortfarande komma ihåg honom som mannen som hjälpte Vladimir Putin till makten?
Svaret på den frågan beror nog av hur auktoritär man tror att Putin är, och om man tror att han kommer att avgå utan cirkus 2008. Eftersom att jag trots allt som har hänt tror på det senare har jag svårt att se hur det skulle kunna hållas emot Jeltsin att han banat vägen för Putin.
Då lämnar jag Jeltsins eftermäle utan åtgärd fram till 2008 helt enkelt.
Hur som helst kan sägas att Jeltsin räddade demokratiseringen av sovjetunionen vilket var bra. Hur det gick med demokratiseringen av ryssland får vi se.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Big_Bird wrote: Då lämnar jag Jeltsins eftermäle utan åtgärd fram till 2008 helt enkelt.
Hur som helst kan sägas att Jeltsin räddade demokratiseringen av sovjetunionen vilket var bra. Hur det gick med demokratiseringen av ryssland får vi se.
Den "räddningen" du talar om var något som Gorbatjev ville genomföra gradvis. Det som inträffade var det värsta möjliga scenario med ryska maffian som äger en stor del.
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Fenix wrote:Den "räddningen" du talar om var något som Gorbatjev ville genomföra gradvis. Det som inträffade var det värsta möjliga scenario med ryska maffian som äger en stor del.
Lite som Wen Jiabao talar om gradvisa förändringar i Kina, och i nästa andetag påpekar att västeuropa minsann tagit många århundraden på sig innan demokrati hunnit utvecklas.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Cappuccino
Posts: 674
Joined: 2004-01-25 2:20:00
Location: Göteborg

Post by Cappuccino »

Må han brinna i helvetet.
Abit K9N - AMD Athlon 64 X2 4600+, 2048MB PC4600 - SB XFi Extreme Gamer - sata 160Gb/ide 80Gb/ - dvd/cdrw - Radeon 1950Pro 512MB - Xp.proSP2 - Vista Ultimate 64 -
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Tiita! han ser fan ut som en alien på handplatan :o
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Kaleid999
Posts: 93
Joined: 2006-10-24 18:15:03
Location: Skövde

Post by Kaleid999 »

Why Boris Yeltsin's legacy is rosier in the West:

http://www.csmonitor.com/2007/0425/p06s02-woeu.html
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Vila i frid.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

På nyheterna sa man någonting i stil med: "Jeltsin kommer att bli ihågkommen som presidenten som tog Ryssland ut ur kommunismen, och in i en ny era." Det är nästan skrattretande, verkligen.
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

ADiS wrote:Tiita! han ser fan ut som en alien på handplatan :o
Det kallas att bli gammal, har du tur så blir du också det ;)
Parental Advisory - Explicit Content
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Fenix wrote:
Big_Bird wrote: Då lämnar jag Jeltsins eftermäle utan åtgärd fram till 2008 helt enkelt.
Hur som helst kan sägas att Jeltsin räddade demokratiseringen av sovjetunionen vilket var bra. Hur det gick med demokratiseringen av ryssland får vi se.
Den "räddningen" du talar om var något som Gorbatjev ville genomföra gradvis. Det som inträffade var det värsta möjliga scenario med ryska maffian som äger en stor del.
Jag tänker på augustikuppen. Jag hade verkligen föredragit om Gorbatjev fick genomföra sin gradvisa demokratisering och avkommunistisering, men så var inte fallet.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

nem wrote:Lite som Wen Jiabao talar om gradvisa förändringar i Kina, och i nästa andetag påpekar att västeuropa minsann tagit många århundraden på sig innan demokrati hunnit utvecklas.
Det har han väl delvis rätt i. I sverige har ju demokratin avvecklats..
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Fenix wrote:
nem wrote:Lite som Wen Jiabao talar om gradvisa förändringar i Kina, och i nästa andetag påpekar att västeuropa minsann tagit många århundraden på sig innan demokrati hunnit utvecklas.
Det har han väl delvis rätt i. I sverige har ju demokratin avvecklats..
Jo, så är det... Seriöst.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

R.I.P Boris
Han var ju en rolig gubbe och det har nog runnit mycket vodka genom den strupen.
Leo
Posts: 271
Joined: 2007-02-24 23:00:27

Post by Leo »

han ser ut som en gris med tampongkinder :P haha, men vet faktiskt inte något om honom
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Leo wrote:han ser ut som en gris med tampongkinder :P haha, men vet faktiskt inte något om honom
ja ja...men så han faktiskt 76 år på den bilden.
Tro inte att du kommer se något bättre ut ;D
Post Reply