Måsten till matställen i GBG?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Ibis
Posts: 814
Joined: 2002-03-08 15:07:11
Location: Göteborg
Contact:

Måsten till matställen i GBG?

Post by Ibis »

Tjo! Tänkte kika med alla göteborgare här om ni har några tips på bra matställen man borde besöka. Tänkte bjuda en vän på middag någon dag, men eftersom jag är nyinflyttad sen en vecka så har jag ingen koll alls på var det är trevligt att gå någonstans.

Tack på förhand :)
Big_Bird wrote:Ibis, om jag inte vore så jävla hetrosexuell skulle jag kyssa dig dirket på munnen. Men det säger jag bara för att det är nyårsafton och jag är full som ett dretsvin.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Sakura, japanskt. Tror att flera av oss 64bitare kan rekommendera, då vi hade en get-together där för några år sedan.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

Vin & Pasta - Gyrmt Italienskt käk till bra pris.
Parental Advisory - Explicit Content
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

A Heresford Beefstow - Göteborgs bästa köttgrill. (Linnégatan)

Nära Hem - Kvarterskrogen på Chalmers Studenthem, väldigt bra mat till låga priser.

Hing Wa - Riktig kinesisk kinamat dit kineserna åker för att äta söndagmiddag. (Ute i Gamlestan)

Persian Palace - Okej persisk resturang vid drottningtorget (kanalsidan av posthuset)

Bombay - Göteborgs allra bästa Indiska resturang (Andra långgatan vid järntorget)

Gyllene Prag - Min absoluta favoritresturang i Göteborg. Grym tjeckisk mat, härlig stämning och grymt öl till överkomliga priser. (Sveaplatsen, precis vid Linnéplatsen)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Andrum (Vegetarisk lunchrestaurang. Mycket gott!) Östra Hamngatan 19
Solrosen (Även detta en vegetarisk restaurang, har dock inte ätit där själv ännu. Sägs dock att det ska vara gott.) Kaponjärgatan 4A (i Haga)
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Big_Bird wrote:Bombay - Göteborgs allra bästa Indiska resturang (Andra långgatan vid järntorget)

Gyllene Prag - Min absoluta favoritresturang i Göteborg. Grym tjeckisk mat, härlig stämning och grymt öl till överkomliga priser. (Sveaplatsen, precis vid Linnéplatsen)
Lyssna på storfågeln. Detta är två toppenrestauranger!
Två andra fina italienska restauranger är "etc" och "Pasta etc".
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Oblivion
Posts: 384
Joined: 2002-03-11 12:36:08
Location: Göteborg

Post by Oblivion »

ja sakura va _några_ år sedan :P
Nix
User avatar
N. Alfinson
Hedersbit
Posts: 3051
Joined: 2002-02-17 0:03:22
Location: Göteborg/Stockholm
Contact:

Post by N. Alfinson »

Mykonos - Billig och grymt god grekisk mat
Bellini - Lite dyrare men otrolig hälleflyndra och deras efterrätter är inte att leka med!

Kan även jag rekommendera Vin & pasta, samt till viss del även Nära Hem (framförallt när heta tjejer simmar på basängen...)
User avatar
Ibis
Posts: 814
Joined: 2002-03-08 15:07:11
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ibis »

Big_Bird wrote:A Heresford Beefstow - Göteborgs bästa köttgrill. (Linnégatan)

Nära Hem - Kvarterskrogen på Chalmers Studenthem, väldigt bra mat till låga priser.

Hing Wa - Riktig kinesisk kinamat dit kineserna åker för att äta söndagmiddag. (Ute i Gamlestan)

Persian Palace - Okej persisk resturang vid drottningtorget (kanalsidan av posthuset)

Bombay - Göteborgs allra bästa Indiska resturang (Andra långgatan vid järntorget)

Gyllene Prag - Min absoluta favoritresturang i Göteborg. Grym tjeckisk mat, härlig stämning och grymt öl till överkomliga priser. (Sveaplatsen, precis vid Linnéplatsen)
Tackar! Precis vad jag var ute efter, väldigt stort tack till dig. Kikar igenom listan lite mer i morgon, dags att sova nu. Tack till er andra med :)
Big_Bird wrote:Ibis, om jag inte vore så jävla hetrosexuell skulle jag kyssa dig dirket på munnen. Men det säger jag bara för att det är nyårsafton och jag är full som ett dretsvin.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Andrum skulle jag rekomendera, sjukt bra mat och riktigt trevlig atmosfär. Bara vegetariskt dock om du nu är en stor köttfantast.
We dance to all the wrong songs
Klaar
Posts: 196
Joined: 2005-12-07 20:11:32

Post by Klaar »

Govindas - Karl Johansgatan 57

Någon som ätit där? Lite måste att äta hos Hare Krishnas någon gång :)
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Vilken prisklass pratar vi?
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Ibis
Posts: 814
Joined: 2002-03-08 15:07:11
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ibis »

Pinto wrote:Andrum skulle jag rekomendera, sjukt bra mat och riktigt trevlig atmosfär. Bara vegetariskt dock om du nu är en stor köttfantast.
Var faktiskt där igår och tog en snabb fika med en kompis, verkade riktigt trevligt, men hann inte testa något av maten :)
wille wrote:Vilken prisklass pratar vi?
De flesta för mig, visst inte 400:-/port. kanske, men annars är det lungt :P
Big_Bird wrote:Ibis, om jag inte vore så jävla hetrosexuell skulle jag kyssa dig dirket på munnen. Men det säger jag bara för att det är nyårsafton och jag är full som ett dretsvin.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Solrosen i Haga är ju också en klassiker i avdelningen vegitarisk mat.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
larsan
Posts: 506
Joined: 2004-11-03 18:04:48
Location: Göteborg
Contact:

Post by larsan »

Källarkrogen går alltid hem
Vin&Pasta gillar vi oxo
Sakura e fint, men för allt i världen, ha inte med några ungar eller telefoner!
Mvh David

Wks: HP NC8430

"D" is for Lysdexia!
User avatar
malici0us
Posts: 1249
Joined: 2005-02-06 18:17:54

Post by malici0us »

Bamboo är ju ett måste. :D
NZXT Hush | Gigabyte GA-P35-DS4 | Q6600 @ 3,4GHz | Scythe Mugen | 8 GB DDR2 800 Mhz | LeadTek 9800GX2 | WD 640GB LaCie 1TB | Corsair 520W
Bates4000
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Word på Gyllene Prag, för övrigt har det öppnat en italiensk motsvarighet alldeles här (hörnet Nordenskiöldsgatan och Vegagatan) - d.v.s. italienare som äger den, traditionellt italienskt och inte så mycket pasta. Tror det ska vara rätt dyrt dock.

Edit: Casa Nostra heter den, kanske bra att veta...
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
N. Alfinson
Hedersbit
Posts: 3051
Joined: 2002-02-17 0:03:22
Location: Göteborg/Stockholm
Contact:

Post by N. Alfinson »

staretsen wrote:Word på Gyllene Prag, för övrigt har det öppnat en italiensk motsvarighet alldeles här (hörnet Nordenskiöldsgatan och Vegagatan) - d.v.s. italienare som äger den, traditionellt italienskt och inte så mycket pasta. Tror det ska vara rätt dyrt dock.

Edit: Casa Nostra heter den, kanske bra att veta...
Skulle ätit där i fredags men var fullt, vilket torde vara ett bra betyg :)
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

Big_Bird wrote:A Heresford Beefstow - Göteborgs bästa köttgrill. (Linnégatan)
A Hereford Beefstouw tror jag ändå att det heter. Åker förbi där varje dag på väg till skolan.
Parental Advisory - Explicit Content
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

andersson wrote:
Big_Bird wrote:A Heresford Beefstow - Göteborgs bästa köttgrill. (Linnégatan)
A Hereford Beefstouw tror jag ändå att det heter. Åker förbi där varje dag på väg till skolan.
Ah, tack. Jag bara äter där en gång var tredje år. Håller inte reda på stavningen.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

Klaar wrote:Govindas - Karl Johansgatan 57

Någon som ätit där? Lite måste att äta hos Hare Krishnas någon gång :)
Det finns en annan Hare Krshna-samfund bakom Ica Focus. Har blivit bjuden på fester på båda ställena några gånger. Var på väg dit en gång på en fest men jag var väldigt berusad och kom mycket sent och kände att det var nog inte så lämpligt att gå på en alkoholfri vegetarisk religiös fest två timmar försent i det tillståndet.

Någon gång i skall jag dock gå till den som ligger vid Ica Focus (trevligare munkar där).
wham bam thank-you ye -ma'am
User avatar
Bodego
Posts: 146
Joined: 2006-08-06 0:50:57
Location: Sverige -Alingsås

Post by Bodego »

Warehouse. ;D

...nä, men jag kan inga schysta ställen. Bra tråd förreseten.
Thermaltake Armor - Corsair HX620W
ASUS Commando - E6600 @ 3.2GHz
Scythe Ninja Plus - Corsair XMS2 PC6400 2048MB (1:1)
Gainward Bliss 8800GTX - Seagate Barracuda 320GB
Western Digital My Book 250GB - Vista Home Premium 32bit
User avatar
Ibis
Posts: 814
Joined: 2002-03-08 15:07:11
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ibis »

Ser ut som mitt första stopp på min kulinariska resa genom Göteborg blir Vin & Pasta, är det bäst om man ringer och bokar bord, eller brukar det gå bra om man bara passerar förbi och kikar in på så vis?
Big_Bird wrote:Ibis, om jag inte vore så jävla hetrosexuell skulle jag kyssa dig dirket på munnen. Men det säger jag bara för att det är nyårsafton och jag är full som ett dretsvin.
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

Jag hade bokat för att vara säker.
Parental Advisory - Explicit Content
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Bodego wrote:Warehouse. ;D

...nä, men jag kan inga schysta ställen. Bra tråd förreseten.
Mätt blir man i vilket fall. Det är väl en fråga om vad man har för definition på schysst matställe. Schysst som i proffsig kock eller schysst som i bra pris och mätt mage?
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
Post Reply