Den ondskefulla tjuruslingen..

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Longstock wrote:
Big_Bird wrote:I övrigt så kan man sammanfatta aftonbladets artikel med John B Bogarts gamla klyscha:
"Om en hund biter en man så är det inte en nyhet, men om en man biter en hund däremot så är det en nyhet." (fritt översatt)
Och om man stjäl en epa-traktor och kör på cyklar i centrum är det lokaljournalistik 8)
Om en man i en epa-traktor blir jagad och prejad av en permobil är det stor underhållning.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Big_Bird wrote: så att påstå att det är något ovanligt är att dra lite för stora växlar.
Du har sannolikt rätt. Jag anklagade nog dig för det jag själv gjorde. Dvs. generaliserade min egen åsikt på populationen.

Jag tycker det är så bisarrt med hela företeelsen cirkus, så det tycks för mig konstigt att tycka om cirkus.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

fisk wrote:Du har sannolikt rätt. Jag anklagade nog dig för det jag själv gjorde. Dvs. generaliserade min egen åsikt på populationen.
Exakt. Men det har vi väl alla gjort gång på annan ...
Jag tycker det är så bisarrt med hela företeelsen cirkus, så det tycks för mig konstigt att tycka om cirkus.
Men det är ju det bisarra som är själva tjusningen.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Dynamitsven
Posts: 1268
Joined: 2004-02-17 9:34:48
Location: Typ Halmstad / n ö Skåne

Post by Dynamitsven »

Jag har tänkt efter lite. Egentligen är det inte matadårarnas fel, allt sånt här. De är uppvuxna i en otroligt påverkande traditionsbetonad kultur. Ungefär som tattare och zigenare. Därför är det alltså nationen och dess kultur vi ska angripa, kanske inte på EU-nivå (eller jo, dra in bidragen för de jävlarna, de är ju trots allt fula med). Men på ren folklig nivå går det nog att påverka och låta tjurens ideologi om attack lysa igenom ända in till nationens kultur. Dörför tycker jag att vi gemensamt går ut och sparkar den spanska nationen i skrevet (detta inkluderar alla spanjorer man hittar längs rännstenarna även här i Sverige)! Seså, ut och fräls världen gott folk!
fisk wrote:
Dynamitsven wrote:Jag tycker inte riktigt att den här diskussionen har nått de "höjder" som jag hade hoppats på.
Välkommen till 64bits. :)
Jag hade faktiskt inga höga förväntningar när jag skapade tråden.
DIM kalsonger As String
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Dynamitsven wrote:
fisk wrote:
Dynamitsven wrote:Jag tycker inte riktigt att den här diskussionen har nått de "höjder" som jag hade hoppats på.
Välkommen till 64bits. :)
Jag hade faktiskt inga höga förväntningar när jag skapade tråden.
Återigen. Välkommen.
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
Dynamitsven
Posts: 1268
Joined: 2004-02-17 9:34:48
Location: Typ Halmstad / n ö Skåne

Post by Dynamitsven »

Longstock wrote:Återigen. Välkommen.
Hmm, det var det nog ingen som sa till mig när jag reggade mig kring början av 2004. Nu när jag, över tre år senare skapar en halvt politisk/samhällskritisk tråd, DÅ kommer välkomsthälsningarna =). Anar jag inte en viss sarkasm?
DIM kalsonger As String
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

fisk wrote: Jag tycker det är så bisarrt med hela företeelsen cirkus, så det tycks för mig konstigt att tycka om cirkus.
Då skulle du ha varit med om när Anders och jag cyklade på Gotland längs landsvägen och få se en elefant stå i en hage och beta. Där kan vi börja prata bisarrt! ;)
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

palindrom wrote:Då skulle du ha varit med om när Anders och jag cyklade på Gotland längs landsvägen och få se en elefant stå i en hage och beta. Där kan vi börja prata bisarrt! ;)
Pffft... det var de där svamparna ni åt på!
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Inte så att elefanten letade svampar då?
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

HLC wrote:Inte så att elefanten letade svampar då?
Nej, svamparna letade elefanter.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

tsk tsk, du behöver se det Norska underverket "slipp Jimmy fri" ;)
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Personligen anser jag att det där med tjurfäktning är fel, ser inget roande i det, och EU borde väl klassa det som vilken djurmisshandel som hellst.
att vi inte ens får hålla dem kvar på betet med taggtråd
- Sen när då!?
Win7 Ulti x64 | 22" Wide | E8400@3.0GHz | 4GB | HD4850 | Raptor 34GB; Spinpoint F3 1TB; My Book Essential 1TB; My Passport Essential 250 GB; Barracuda 750 GB
User avatar
Dynamitsven
Posts: 1268
Joined: 2004-02-17 9:34:48
Location: Typ Halmstad / n ö Skåne

Post by Dynamitsven »

El_Raspberry wrote:Personligen anser jag att det där med tjurfäktning är fel, ser inget roande i det, och EU borde väl klassa det som vilken djurmisshandel som hellst.
att vi inte ens får hålla dem kvar på betet med taggtråd
- Sen när då!?
Djurmisshandel, ja, men varför blir EU-bidragen i sverige indragna pga det när de får slå ihjäl sina djur bäst de vill i de fattigare länderna?

Ja, jag överdrev väl lite, man får däremot inte ha el i taggtråden, har inte fått på ett bra tag. Det råkade komma hit en besiktningsman i våras och dömde ut 5 km stängsel för oss.
DIM kalsonger As String
Post Reply