Bo i Gårdsten

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Ibis
Posts: 814
Joined: 2002-03-08 15:07:11
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ibis »

wille wrote:Hey. Sorry for you dude. Finns det tydlig bevisning på vad som försvann? Hade du försäkring på grejorna, så att du kan få ut någonting för det?
Jag skall ha ganska bra koll på vad som fattas, de flesta datorsaker är köpta igenom Komplett.se, så kan nog få det utskrivet ifrån dem, sen har jag följesedel på det senare köpet kvar. Tecknade en hemförsäkring för runt en, en och en halv vecka sen, så hade tur där :P
Big_Bird wrote:Ibis, om jag inte vore så jävla hetrosexuell skulle jag kyssa dig dirket på munnen. Men det säger jag bara för att det är nyårsafton och jag är full som ett dretsvin.
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Heh, vilken oflyt. Frågan är om just inbrott är vanliga där än någon annanstans. Själv ska jag flytta till Mölndal om några veckor, är lite sådär där också, så får väl se. Tjejen som har lägenheten nu har bott där sedan 1989 och inte haft några problem, så förhoppningsvis fortsätter det så.

så länge du har försäkrat så ska du nog kunna få ut en del av grejer iaf.
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Post by xianze »

Usch fyfan för inbrott.. Du får skydda dig med att lägga en spikmatta med vassa nålar precis innanför dörren och tänka på att ta bort den om du skall få besök eller dylikt. Själv skulle jag rekommenderat en tesla coil eller kanske ett automatvapen, men det kanske hade vart lite drastiskt?
Får väl vara lite rasistisk och säga jävla ****** ^^

Mölndal är det väl inget fel på? Själv bor man i Örgryte och här var det jättefint med knappt några oroligheter alls för några år sedan... Dock har det kommit in massa gäng med folk som hänger här på kvällarna och rånar pensionärer, ungdomar, barn etc.. Så fyfan, frågan är vart man skall bo för att få känna trygghet? Eller så får man väl utrusta sig själv med en pistol och skjuta först och fråga sen. ganska bra lösning ändå!
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

xianze wrote:Mölndal är det väl inget fel på? Själv bor man i Örgryte och här var det jättefint med knappt några oroligheter alls för några år sedan... Dock har det kommit in massa gäng med folk som hänger här på kvällarna och rånar pensionärer, ungdomar, barn etc.. Så fyfan, frågan är vart man skall bo för att få känna trygghet? Eller så får man väl utrusta sig själv med en pistol och skjuta först och fråga sen. ganska bra lösning ändå!
Finns nog ingenstans som det är 100% tryggt. Mölndal har ja hört ska vara den del runt gbg som är mest kriminell faktiskt, om det stämmer vet jag inte.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Att bo på markplan och inneha dyra teknikprylar ökar risken att utsättas för inbrott otroligt mycket, spelar knappt någon roll var man bor skulle jag tro.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Ibis
Posts: 814
Joined: 2002-03-08 15:07:11
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ibis »

egar wrote:Att bo på markplan och inneha dyra teknikprylar ökar risken att utsättas för inbrott otroligt mycket, spelar knappt någon roll var man bor skulle jag tro.
Nog sant. Absolut sista gången jag bor så.

Aja, stulet:
Dator:
Antec Solo-chassi (repor på högra chassiplåten, blev när jag monterade in saker)
Gigabyte P35-DQ6
Core 2 Duo E6550@3.5GHz
2GB Kingston HyperX PC8500
PowerColor ATI X1950Pro
300GB Maxtor-HDD
Thermalright Ultra-120 eXtreme
NEC DVD SATA-brännare

Skärm:
Samsung 226BW, 22" Widescreen

Bärbar:
Macbook 1st Gen. 2GHz Core Duo, 2GB RAM, 160GB HDD. Plastbit fattas i nedre högra hörnet, syns om locket är uppfällt. En pixel död i nedre vänstra delen av skärmen. En hel del repor och annat, min älskling :(

Kamera: Canon EOS 350D + Kitobj. + 50mm fast.

Plus lite annat skit, bla. min sovsäck, som de antagligen transporterade skärm eller Macbook eller så i, för att det inte skall synas så bra.
Big_Bird wrote:Ibis, om jag inte vore så jävla hetrosexuell skulle jag kyssa dig dirket på munnen. Men det säger jag bara för att det är nyårsafton och jag är full som ett dretsvin.
Post Reply