Hur skulle ni reagera?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Locked
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

wille wrote: Samtliga beroendeframkallande preparat som försätter människor i sådant skick att de inte klarar av att leva ett liv som en samhällsnyttig medborgare borde förbjudas.
Definiera samhällsnyttig - och vad händer med alla dem som endast kan vara passiva och "nyttiga" just för att de intar olika preparat? Antagligen är det därför alkohol inte förbjudits, det vore kontraproduktivt om hela arbetarstommen i samhället inte hade alkohol att döva sitt missnöje med (och göra revolt).

Knark är helt enkelt för opålitligt i den bemärkelsen. Vissa droger tycks snarare öka individualisttänkandet och få fler människor ointresserade av arbete etc. - visst finns det alkoholister och A-lagare som inte fungerar som fungerande kuggar i samhällets köttkvarn, men det är bra att ha lite avskräckande exempel för arbetarna, så det blir en balans på självförstörelsen.


Personligen anser jag att det största hotet som "försätter människor i sådant skick att de inte klarar av att leva ett liv som en samhällsnyttig(a) medborgare" är staten.

Vad jag menar med det orkar jag inte utveckla. Det har dock mycket att göra med hela det politiska systemet och hämmandet av allt vad heter kreativitet och faktisk utveckling.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

samhällsnyttig: arbetar 40 timmar i veckan, köper aftonbladet, betalar skatt och ser på big brother
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
noname/whatever
Posts: 683
Joined: 2004-11-27 21:35:18
Location: Skåne.

Post by noname/whatever »

wille wrote:samhällsnyttig: arbetar 40 timmar i veckan, köper aftonbladet, betalar skatt och ser på big brother
skatten och big brother kunde du ju iofs hållt utanför ::)
• ο β ε ο •
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

wille wrote:samhällsnyttig: arbetar 40 timmar i veckan, köper aftonbladet, betalar skatt och ser på big brother
Jag reducerar ovanstående påstående till: Betalar rimlig mängd skatt, där "rimlig" är ungefär den inkomstskatt som uppkommer från 15-20,000kr i månaden. Ogiltigförklarar vi inte en ganska stor portion av den svenska befolkningen här?
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Nej nu jävlar ska det normaliseras och generaliseras. Vem fasen bryr sig om de övriga 49 procenten ändå?
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

wille wrote:Nej nu jävlar ska det normaliseras och generaliseras. Vem fasen bryr sig om de övriga 49 procenten ändå?
Inte jag, jag ville bara veta vilka vi bestämt oss för att hata här.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

wille wrote:samhällsnyttig: arbetar 40 timmar i veckan, köper aftonbladet, betalar skatt
SÅSSE!
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
vlinder
Posts: 165
Joined: 2004-05-02 22:19:19
Location: skåne.

Re: Hur skulle ni reagera?

Post by vlinder »

MarkSlap wrote:
Så, hur skulle ni reagera? :)
skrattat åt honom och låtit han ha sin lilla tonårsrevolt.
noli turbare circulos meus
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Re: Hur skulle ni reagera?

Post by ulflaban »

vanilla wrote:
MarkSlap wrote:
Så, hur skulle ni reagera? :)
skrattat åt honom och låtit han ha sin lilla tonårsrevolt.
Image
Glossolalia coats my skin
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

thimp wrote:För det första så är det lagligt med hampa, du skulle kunna googla på "Industrihampa" så ska du se att det finns endel att läsa. Du kan tex fråga din mamma om hon har något hamparep/snöre hemma, ligger säkert något i någon låda.

Det jag menade med klädindustrin är att folk i utvecklingsländer får jobba under miserablaförhållande och för slavlön. Men låt oss hålla oss till drogerna.

Som folk påpekar så skulle en legalisering göra att mycket av det våldet skulle upphöra, men nu är det inte så, nu stödjer alla brukare detta våld. Så om du vill röka, börja lobba för det då istället för att sitta och gnälla på ett forum, sen när det blir lagligt så är det bara att röka på hur mycket du vill. Bara för att ingen dör av drogen, så betyder inte det att ingen dör pga av drogen.

Jag vet att jag låter som en moraltant, men det jag menar är att folk borde tänka mer och om folk nu vill röka, börja jobba för att det ska bli lagligt, det kommer nog inte hända den närmsta tiden, men det är väl alltid kul med folk som engagerar sig.

Det gör jag ändå, industri hampa är inte lagligt över allt. Och jag tror att det är en utav anledningarna till varför det fortfarande inte är legaliserat, av ekonimiska själ, men det är en annan disskusion. Jo det är precis vad det betyder, tar du för många sömntabeltter som är helt lagligt så dör du, det går inte att dö av Cannabis, den faktan borde räcka för alla. Finns ingen mening med att slänga folk i fängelse för något som inte skadar dig värre än att du kanske äter en pizza för mycket. Men du har så rätt, jag ska sluta gnälla på ett forum, det gör ingen skillnad ändå. Det verkar som om många som är emot just cannabis är rädda för att ändra åsikt om dom tog sig tid och läste på vad som egentligen stämmer.

Förlåt för ett sent svar, och nu ska ja sluta gnälla.
We dance to all the wrong songs
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Läste just fisks inlägg på sidan sex och känner för att tillägga att jag gillar det och håller med i stora drag - med reservationen att jag inte håller med, det som fisk (eventuellt) menar om att arbetarklassen är någon slag majoritet.

Även så tror jag att arbetskontraktets utformande snarare är det som (i större grad) hämmar kreativitet, jämfört med staten.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

fisk wrote:
wille wrote:samhällsnyttig: arbetar 40 timmar i veckan, köper aftonbladet, betalar skatt och ser på big brother
Jag reducerar ovanstående påstående till: Betalar rimlig mängd skatt, där "rimlig" är ungefär den inkomstskatt som uppkommer från 15-20,000kr i månaden. Ogiltigförklarar vi inte en ganska stor portion av den svenska befolkningen här?
Ser du inte den svenska skatten som något hög? Kanske rent utav überhög?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

lither wrote:Ser du inte den svenska skatten som något hög? Kanske rent utav überhög?
Kanske högst i världen?
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Dissident wrote:
lither wrote:Ser du inte den svenska skatten som något hög? Kanske rent utav überhög?
Kanske högst i världen?
Jag valde att inte använda de orden till min fördel att få fisk på min sida.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Då kommer du ju behöva byta åsikt ändå. :internet law:
Life's a joke, yuk it up.
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

perhaven wrote:Ändlöst(?) dravel
Fick du psykos eller vann jag?
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Dissident wrote:Jag ser ner på alla som arbetar med händerna.
Är jag med i den kategorin numera?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

lither wrote:
Dissident wrote:Jag ser ner på alla som arbetar med händerna.
Är jag med i den kategorin numera?
Klart du är.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Hehe. Denna tråd minns jag som fan. ;D

Ehm, ja. Nu skulle nog mamma bli ännu mer sur, jag har sagt till pappa att jag är hos mamma och till mamma att jag är hos pappa. I själva verket är jag hos en kompis och hennes sambo och har rökt som fan i natt. Bla. 3 joints och vi har precis gjort i ordning en till (En blandning mellan grönt, brunt och tobak). Det bästa är att jag har skola i morgon. =D
User avatar
Jalle64
Posts: 3026
Joined: 2004-04-27 12:29:24
Location: Skåne

Post by Jalle64 »

MarkSlap wrote:Hehe. Denna tråd minns jag som fan. ;D

Ehm, ja. Nu skulle nog mamma bli ännu mer sur, jag har sagt till pappa att jag är hos mamma och till mamma att jag är hos pappa. I själva verket är jag hos en kompis och hennes sambo och har rökt som fan i natt. Bla. 3 joints och vi har precis gjort i ordning en till (En blandning mellan grönt, brunt och tobak). Det bästa är att jag har skola i morgon. =D
Lycka till! Bry dig inte om din framtid, den blir bara så kort :-/
Vem f.n fann upp fanér?
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Jalle64 wrote:Lycka till! Bry dig inte om din framtid, den blir bara så kort :-/
Tack! :)

Nejdå, det gör jag inte heller. Måste ju leva för nuet, även om jag inte gör det fullt ut ännu. :)

Nu ska jag ganska småbäng till skolan. Ciao =)
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Jag hatar drogromantiker.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

MarkSlap wrote:Hehe. Denna tråd minns jag som fan. ;D

Ehm, ja. Nu skulle nog mamma bli ännu mer sur, jag har sagt till pappa att jag är hos mamma och till mamma att jag är hos pappa. I själva verket är jag hos en kompis och hennes sambo och har rökt som fan i natt. Bla. 3 joints och vi har precis gjort i ordning en till (En blandning mellan grönt, brunt och tobak). Det bästa är att jag har skola i morgon. =D
Bara mina föräldrar som skulle kommit på ngt sånt ganska snabbt?
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

Grattis. Du har förlorat. gb2/fb
Glossolalia coats my skin
Locked