Hur skulle ni reagera?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Locked
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

På min skola brukar det heta att "arbete ger frihet", kan du inte hålla med om att ju hårdare du arbetar nu desto bättre kommer det bli senare?
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

staretsen wrote:På min skola brukar det heta att "arbete ger frihet", kan du inte hålla med om att ju hårdare du arbetar nu desto bättre kommer det bli senare?
Det trodde judarna också, se bara hur det gick dem.
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

kr1sse wrote:Bara mina föräldrar som skulle kommit på ngt sånt ganska snabbt?
Antagligen. Jag luktade inget när jag kom till skolan i samma klaer. Även fast jag inte hade gjort något med dom (Inte vädrat eller likn.). Men jag vågade inte kolla någon lärare i ögonen idag dock. Hade väldigt söta pupiller. :)
stealth wrote:Jag hatar drogromantiker.
Aaw, är du riktigt tuff nu lilla stealthisen. :>
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Skyll på att du vart hos optikern! :D
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

Varför skämmer du ut dig helt frivilligt?

Image
Last edited by ulflaban on 2007-10-17 17:54:03, edited 1 time in total.
Glossolalia coats my skin
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

MarkSlap wrote:Antagligen. Jag luktade inget när jag kom till skolan i samma klaer. Även fast jag inte hade gjort något med dom (Inte vädrat eller likn.). Men jag vågade inte kolla någon lärare i ögonen idag dock. Hade väldigt söta pupiller.
Allvarligt talat, det är så urbota dumt att hålla på under terminerna.
User avatar
Jalle64
Posts: 3026
Joined: 2004-04-27 12:29:24
Location: Skåne

Post by Jalle64 »

mr_tobbe wrote:Allvarligt talat, det är så urbota dumt att hålla på under terminerna.
Jag säger överhuvudtaget ::)
Vem f.n fann upp fanér?
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Är det smart att bli stenad innan du ska gå till skolan? om du frågar mig så tror jag inte det är så vettigt i samanhang med föreläsning. Jag hade inte kunnat koncentrera mig riktigt ordentligt vart fall.
We dance to all the wrong songs
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

mr_tobbe wrote:Allvarligt talat, det är så urbota dumt att hålla på under terminerna.
Om vi säger så här. Hade jag inte rökt nu, så hade jag inte haft en anledning till att gå till skolan. För nu har jag en anledning. :)

Gå till skolan = närvaro = CSN-bidrag = knark. Väldigt enkelt. Det är lite som "Arbete ger frihet", fast nu kanske det är "Skolan ger knark". :D
Nevertheless wrote:Är det smart att bli stenad innan du ska gå till skolan? om du frågar mig så tror jag inte det är så vettigt i samanhang med föreläsning. Jag hade inte kunnat koncentrera mig riktigt ordentligt vart fall.
Det vet jag inte. Men jag tyckte iaf att jag hade lite lättare att lyssna i dag än vanligtvis. Så jag ser inget negativt.

\o/ 1 inlägg kvar efter detta. Vid 3000 inlägg på detta forum så lämnar jag er. :)

//Sebastian
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

MarkSlap wrote:
stealth wrote:Jag hatar drogromantiker.
Aaw, är du riktigt tuff nu lilla stealthisen. :>
Va?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

cookie wrote:Jag lägger hellre pengar på mat och utrustning så att kroppen fungerar och genererar den energi som behövs för att kunna tänka, arbeta och fatta bättre beslut.
Man kan säkert tycka olika. Jag har fattat detta beslut och tycker att det känns bra för tillfället. Om jag märker att det inte fungerar så får jag väl röka vanliga cigg (Som jag inte tycker om, men vafan, deathwish is teh shit). Sen var jag inte trött idag, bara lite småseg. Så även om jag slöt ögonen så kände jag inte tröttheten. Det var skönt.

Detta blir mitt 3000de inlägg. Och antagligen mitt sista också. Nu ska jag försöka få lite syra att förflytta sig så att jag kan få in lite pengar till cb. :)

Denna tråd har förlorat till syfte för länge sedan och jag önskar valfri admin/moderator att låsa detta och även ta bort ev. inlägg som kan komma efter detta.

Ciao, and thanks for all the fish (Eller vad fan man ska säga. :D).

//Sebastian
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Dra inte, du är ju en sån där kul prick.
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Jag tycker inte heller att du ska dra. Att hoppa av 64bits är ett, högst två steg från en heroinöverdos. (Även om jag måste erkänna att jag också känner mig självdestruktiv ibland.)
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

Sälja syra för att köpa cb? Kan det bli mer fel?
Glossolalia coats my skin
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Har Flashback satt upp filial här på 64? Skärp er.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Är man bäng så kanske skolan blir utamanande för dom strax under hundra IQ.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

MarkSlap wrote:Denna tråd har förlorat till syfte för länge sedan och jag önskar valfri admin/moderator att låsa detta och även ta bort ev. inlägg som kan komma efter detta.
Haha.

Så du klarar inte av att någon annan får sista ordet?

Herregud, MarkSlap.

Om vi bortser från det faktum att alla här tycker att du är jättetöntig och inser att du håller på med det här och skryter så mycket om det för att det är ett sätt för dig att skapa en identitet som du tycker är häftig (då du bara skulle säga något i stil med "Jag bryr mig inte,,,, ps är ganska hög nu lol har rökt som fan ds"), så är det hela djävligt ledsamt.

Det finns inget sorgligare än drogromantiker, och tro det eller ej, men det kommer komma en dag då du sitter i din nedrökta etta och känner "Fyfan vad det här suger, jag är trött på att knarka så förbannat mycket, kanske skulle ta och skaffa mig ett annat intresse och/eller liv" så kommer du för det första inte bara ha sabbat din skolgång, du kommer till mycket stor sannolikhet ha sabbat ditt liv, din familjekontakt och dina vänskapsband också. Jag känner ett par folk på 25+ som lever på socialbidrag och inte gör något annat än att sälja/köpa/bruka knark och lita på mig när jag säger att ingen av dem är speciellt lyckliga, inte ens när de är höga.

Men jag säger inte det här som en moraltant. Jag är mycket medveten om att det jag skriver här inte har någon som helst effekt på dig, och jag är glad att du kan göra dina egna beslut och lära dig från dem. Allt jag vill göra är att känna att jag iallafall har sagt vad jag vill säga. Förhoppningsvis kan jag hitta dig om 10 år och trycka upp den här texten i ansiktet på dig i din nedrökta etta och säga "JA SE DÄR JA, DIN LILLA FÖRLORARE!". Det finns bra sätt att knarka och det finns dåliga sätt att knarka.

Final thought: When you're dying I'll be still alive.
Final thought PS. And when you're dead I'll be still alive.
Still alive.
STILL ALIVE.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Väl talat, lillis.

Barn, akta er för det här med drogromantik. Det är mycket farligare än drogerna i sig. Det är inte när du har stannat uppe på amfetamin i fyra dagar och går på föreläsning med pupiller som utgångshål från en .357 du ligger illa till. Det är när du gör det och tycker att det är häftigt. Då är det helt kört.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Jag är glad att du fortfarande besöker forumet fastän du är i Taiwan, lillis, för det där var baskemej ett par välplitade meningar.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Nej och människor som är besatta av cannabis blir inte särskilt populära heller. Alla som ertappas med att säga "legalize maaan" borde skjutas av ren nåd.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Det känns som att det är med drogromantik förekommer mest i låg ålder, antar att du är typ 16? MarkSlap. När jag för första gången kom i kontakt med det på mellanstadiet fanns det en hoper folk som tyckte det var skit häftigt och röka cannabis, dom tyckte det var lika häftigt när dom blev 14 och 16, and so on. Jag själv provade första gången när jag var 19, och idag så känner jag nog ingen som inte mer eller mindre brukar det. Men dock ingen som tycker att det är spciellt häftigt i den bemärkelsen så man går runt och skryter om det på något vis. Det är soft och röka en holk och det hade varit fint om det var lagligt, inte värre än så.

Här har vi dom största drogromantikerna i hela världen. :)
http://www.youtube.com/watch?v=j4M8022TsYw
We dance to all the wrong songs
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

Fucking signed, lillis.
Glossolalia coats my skin
User avatar
Oneway
Posts: 600
Joined: 2004-03-11 17:00:19
Location: Stockholm

Post by Oneway »

MarkSlap wrote:
cookie wrote:Jag lägger hellre pengar på mat och utrustning så att kroppen fungerar och genererar den energi som behövs för att kunna tänka, arbeta och fatta bättre beslut.
Man kan säkert tycka olika. Jag har fattat detta beslut och tycker att det känns bra för tillfället. Om jag märker att det inte fungerar så får jag väl röka vanliga cigg (Som jag inte tycker om, men vafan, deathwish is teh shit). Sen var jag inte trött idag, bara lite småseg. Så även om jag slöt ögonen så kände jag inte tröttheten. Det var skönt.

Detta blir mitt 3000de inlägg. Och antagligen mitt sista också. Nu ska jag försöka få lite syra att förflytta sig så att jag kan få in lite pengar till cb. :)

Denna tråd har förlorat till syfte för länge sedan och jag önskar valfri admin/moderator att låsa detta och även ta bort ev. inlägg som kan komma efter detta.

Ciao, and thanks for all the fish (Eller vad fan man ska säga. :D).

//Sebastian
Jag tror också att det var ditt sista inlägg här. Grabben har väl precis sålt sin dator för att köpa knark.

Jag har provat cannabis & hasch när jag var runt 18. Ingen höjdare tyckte jag, så det blev enda & sista gången för mig. Dock så hade jag en del polare som rökte på hela tiden. Personen som är skräckexemplet (vi kan kalla honom Jesus) blåste folk på pengar för att försörja sitt sug.
Han blåste mig på 500kr och en annan vän på 1500kr (mycket pengar för en 18-åring), det hela slutade med att han sålde sin farsas CD samling värd 50+ tusen kr för 1000kr......... efter det så hördes vi aldrig mer.

Fortsätt knarka du, ju mer du håller på desto mer måste du få i dig för att få ett rus. Vid den åldern du befinner dig i så kommer du i slutändan aldrig kunna finansiera ditt knarkande utan kommer att sluta som en lögnande tjyv som stjäl från dina nära & kära.

Som sagt ett worst case scenario.........men inte omöjligt, tänk på det. Lämna träsket innan det är försent.... 8)

ps. någon annan än jag som tror vi kommer att få se vår kära Sebastion vid närmsta Mc Donalds om 10 år? ds
valekerdu - "Asså Jerko.. är du verkligen utbildad? Jag är 14 år och är bättre än dig."
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Vänta ni bara, snart börjar han testa discopulver och då börjar dekadensen på riktigt.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Post by xianze »

Jag tycker droger är jättecoolt.
Älskar det verkligen tokmycket.

En liten rolig händelse som fick mig att tycka om det ännu mer var
när en tidigare klasskompis våldtog en tjej, sprang omkring och sparkades och slogs, runkade framför polisen och sket ner sig.

o/ knark!!!

Jag har dessvärre sett vad det gör med folk och tycker att dom som håller på med det är idioter.
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
Locked