Kroppshår

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Hade en diskussion om det med några kompisar. Vad tråkigt livet skulle vara om det ena könet plötsligt förstog sig på det andra.
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

vlinder wrote:det är så roligt när killar verkligen tror att de vet allt om tjejer.
jag säger inte att ni har fel.
men det är roligt.
*klappa på huvudet*
Du verkar tro att du vet att killar tror att dom vet allt om tjejer, vilket är roligt.

Btw, vad är det för fel med kunskap?
Glossolalia coats my skin
vlinder
Posts: 165
Joined: 2004-05-02 22:19:19
Location: skåne.

Post by vlinder »

ulflaban wrote:Du verkar tro att du vet att killar tror att dom vet allt om tjejer, vilket är roligt.

Btw, vad är det för fel med kunskap?
Det är ju sött. Som att rapa efter en bok de läste nån gång. Och smyga in lite onödig info här och där, för att visa att man kan.
"Arten Quinna menstruerar X antal gånger per år.."

det är absolut inget fel med kunskap.
noli turbare circulos meus
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Hur går det förresten? Har du haft någon succé i projekt "minska kroppsbehåring"?
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
vlinder
Posts: 165
Joined: 2004-05-02 22:19:19
Location: skåne.

Post by vlinder »

wille wrote:Hur går det förresten? Har du haft någon succé i projekt "minska kroppsbehåring"?

Nä, jag la ner projektet vilket involverade även själva ägaren till det 6 meter långa håret.
noli turbare circulos meus
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

vlinder wrote:Det är ju sött. Som att rapa efter en bok de läste nån gång. Och smyga in lite onödig info här och där, för att visa att man kan.
"Arten Quinna menstruerar X antal gånger per år.."

det är absolut inget fel med kunskap.
Du verkar inte ha förstått att detta är ett internetforum. Det går ut på att skryta.
Glossolalia coats my skin
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Det är skillnad på att skryta och att få sig själv att framstå som en idiot. Rätt stor skillnad faktiskt..
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

I min värld är de synonymer.
Glossolalia coats my skin
grimmer
Posts: 145
Joined: 2006-02-06 12:39:20

Re: Kroppshår

Post by grimmer »

Hum..

Helrakat på tjejer är ju icke fel, ej heller en porrstring. Vilket som, spelar ingen roll för min del, ok kanske skoj med variation. Jag får inte panik om tjejen bara rakar bikinilinjen och har hyffsat ansat heller.

MEN är det en redig buske där nere, det tycker jag faktiskt är riktigt avtändande. Håriga armhålor på tjejer är också redigt avtändande.

Håriga ben på tjejer... låter ju avtändande. Men jag har nog aldrig sett det, och är tjejen lite stickig struntar jag i det faktiskt.

Vanligast verkar ju faktiskt vara att tjejer chejvar hela pirogen faktiskt, mer porrstringar åt folket!

Mjaha och jag då? Jag har väldigt lite hår t.o.m. i armhålor, och ingenting på rygg eller bröst. En tanig raggarstring. Sen kan man ansa rätt lätt.
Men raka benen? Nänä, det kommer jag inte börja med. Haha. Det är nog lite overkill att göra sånt. Fag, som nån sa tidigare. Då kan man lika gärna börja noppa ögonbrynen också. Inte min grej.

Inget ämne man trodde man skulle hitta här! Men men.
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Re: Kroppshår

Post by phonak »

grimmer wrote: Men raka benen? Nänä, det kommer jag inte börja med. Haha. Det är nog lite overkill att göra sånt. Fag, som nån sa tidigare. Då kan man lika gärna börja noppa ögonbrynen också. Inte min grej.

Inget ämne man trodde man skulle hitta här! Men men.
Är man bög/omanlig om man rakar benen och noppar ögonbrynen också..? Där ser man.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Re: Kroppshår

Post by lillis »

grimmer wrote:chejvar hela pirogen
Är inte det här årets uttryck så säg...
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

vlinder wrote:Det är ju sött. Som att rapa efter en bok de läste nån gång. Och smyga in lite onödig info här och där, för att visa att man kan.
"Arten Quinna menstruerar X antal gånger per år.."
Hade det varit tvärt om hade du kallat oss inskränkta och ignoranta. Tröttsamt.
vlinder
Posts: 165
Joined: 2004-05-02 22:19:19
Location: skåne.

Post by vlinder »

lillis wrote:Hade det varit tvärt om hade du kallat oss inskränkta och ignoranta. Tröttsamt.

Hade jag verkligen inte. Det vet du väl ingenting om? Nej, dåså. Gå och rädda världen nu.
noli turbare circulos meus
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

catfight!
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

wille wrote:catfight!
lol på den.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Re: Kroppshår

Post by Andrej »

helt.random wrote:Är man bög/omanlig om man rakar benen och noppar ögonbrynen också..? Där ser man.
I alla fall så är man bestämt metrosexuell. Själv så är jag inte helt övertygad om att manlighet och metrosexualitet går ihop.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Re: Kroppshår

Post by phonak »

Andrej wrote:
helt.random wrote:Är man bög/omanlig om man rakar benen och noppar ögonbrynen också..? Där ser man.
I alla fall så är man bestämt metrosexuell. Själv så är jag inte helt övertygad om att manlighet och metrosexualitet går ihop.
Ja det kan jag hålla med om. Men att man är omanlig ? Nej inte i dagens samhälle iaf.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Hur jag än vänder och vrider på det så kommer jag fram till att det finns egentligen bara fördelar med att hålla hög standard på personhygien när det kommer till kroppsbehåringen.

1)ansa/raka armhålorna
konsekvens: Mindre hår för svetten att fastna i, luktar inte lika illa. Enklare att rengöra. Ser bättre ut.

2)ansa/raka könshåret
konsekvens: Samma som ovan.

3)noppra ögonbryn
Konsekvens: bör göras med estetiskt sinnelag d.v.s. rensa upp det värsta mellan och under ögonbrynen. Går man på för våldsamt mot ögonbrynen kommer man att se konstig ut. Ett välskötta par ögonbryn ser bättre ut. När du ändå är igång kan du se till att näs/öronhår inte sticker ut.

Oavsett om man tycker att det är gay eller inte att sköta sin kroppsbehåring anser jag att det är lika självklart som att tjejer sminkar sig eller att killar sköter sin skäggväxt.

Dessutom ser man hetare ut om man bryr sig om detaljer som ögonbryn, naglar, hy och liknande.

Dessvärre känner jag att jag inte har gjort något på skönhetsfronten på bra länge, har väl haft bättre saker för mig antar jag...
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
madr
Posts: 998
Joined: 2004-08-24 11:12:39
Contact:

Post by madr »

wille wrote:2)ansa/raka könshåret
konsekvens: Samma som ovan.
Njae, inte riktigt. Att vara helt rakad skapar världens bästa förutsättningar för svamp. Mysigt?

Att ansa lämnar dock tillräckligt för att inte dras med problemet.
antlion: 3,2 GHz i7 | 32GB | 180GB+120GB SSD SATA III | 2TB SATA III | Dell u2410 | GF 5600ti Arch linux + Win 7
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

madr wrote:Njae, inte riktigt. Att vara helt rakad skapar världens bästa förutsättningar för svamp. Mysigt?

Att ansa lämnar dock tillräckligt för att inte dras med problemet.
You fail until proven otherwise.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Ansade busken.. helvete vad det kliar!
Kan inget om mycket
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Bad_and_ugly wrote:Ansade busken.. helvete vad det kliar!
Vilken buske? Back, crack or sack?
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

wille wrote:
madr wrote:Njae, inte riktigt. Att vara helt rakad skapar världens bästa förutsättningar för svamp. Mysigt?

Att ansa lämnar dock tillräckligt för att inte dras med problemet.
You fail until proven otherwise.
Läs dagstidningar istället för fibban så kanske du inte hade missat DN:s tämligen ingående artikel i ämnet i somras.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Om man ska få svamp för att ha rakat sig, måste man nog vara dålig i största allmänhet.

Hört talas om tvål och vatten dagligen?
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

wille wrote:Om man ska få svamp för att ha rakat sig, måste man nog vara dålig i största allmänhet.

Hört talas om tvål och vatten dagligen?
Vet inte om det gäller killar, men vad jag kan minns från tiden då man satt och surfade ungomdsmottagningen.se(?) så är det inte heller bra med tvål dagligen. Vad jag läste så är det kvinnliga könet den ända kroppsdelen som renar sig själv och då ska det räcka med att tvätt den dagligen med ljummet vatten.

Och detta är inte mina tankar utan det jag läst som professionella människor har skrivit och nej, jag tror inte jag vet vad som är bäst, eller hävdar att jag förstår kvinnor.
我思う、ゆえに我あり
Post Reply