Facebook-hystering befogad?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Big_Bird wrote:Men efterhand vill du bara ha det mest basala.
Jag hade precis tänkt att skriva "men det gäller inte 'kladflicka14' eller 'pellespappa43'", när jag kom på att det är skillnad med Facebook. Det är snarare "populärpojke21" som tenderar att ha alla onödiga applikationer.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

lither wrote:
Big_Bird wrote:Men efterhand vill du bara ha det mest basala.
Jag hade precis tänkt att skriva "men det gäller inte 'kladflicka14' eller 'pellespappa43'", när jag kom på att det är skillnad med Facebook. Det är snarare "populärpojke21" som tenderar att ha alla onödiga applikationer.
Tanken är att även kladflicka14 förr eller senare blir 15 eller 16 och med lite tur växer upp. ;)
Men jag instämmer i din analys i övrigt.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

lillis wrote:Ja alltså det går ju utan att säga att applikationerna (förutom de mest grundläggande) är störiga och värdelösa.

Men, Ramza, "skitsida"? Kom igen.
Ja. Skitsida. It's not Web2.0 enough, thats why! In your face.
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

Ramza wrote:Facebook är en skitsida. De flesta applikationer är sjukligt störande.
Ja, exakt. Exempelvis följande:
Ramza wrote: och transitiva relationer (min kompis kompis är nästan min kompis!).
Det är störande att trots att man inte ens har facebook så kan människor - via mailen - introducera och berätta att man har lagts till på dennes lista vars namn man inte känner då till då personen kan KLICKA SIG VIDARE från en annan väns lista (som KAN vara relaterad till mig)

Lämna min mail ifred. Om jag inte har kontaktat än så finns det en anledning som inte ens facebook kan övertyga mig att överväga.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

palindrom wrote:
Ramza wrote:Facebook är en skitsida. De flesta applikationer är sjukligt störande.
Ja, exakt. Exempelvis följande:
Ramza wrote: och transitiva relationer (min kompis kompis är nästan min kompis!).
Det är störande att trots att man inte ens har facebook så kan människor - via mailen - introducera och berätta att man har lagts till på dennes lista vars namn man inte känner då till då personen kan KLICKA SIG VIDARE från en annan väns lista (som KAN vara relaterad till mig)

Lämna min mail ifred. Om jag inte har kontaktat än så finns det en anledning som inte ens facebook kan övertyga mig att överväga.
Jag har ett mailfilter som flyttar alla mail från Facebook.com till en mapp som jag aldrig behöver titta i *hint*.
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Och alla jobbiga "invites" man får via mejlen. SLUTA, jag vill inte vara med!
User avatar
madr
Posts: 998
Joined: 2004-08-24 11:12:39
Contact:

Post by madr »

Ramza wrote:Ja. Skitsida. It's not Web2.0 enough, thats why! In your face.
Beror förstås på hur man väljer att definiera begreppet web2.0. Ser man till den nya centreringen kring användare är det mycket web2.0 över Facebook.

Men utseendet saknar å andra sidan runda hörn och skuggor ... :)
antlion: 3,2 GHz i7 | 32GB | 180GB+120GB SSD SATA III | 2TB SATA III | Dell u2410 | GF 5600ti Arch linux + Win 7
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

madr wrote:
Ramza wrote:Ja. Skitsida. It's not Web2.0 enough, thats why! In your face.
Beror förstås på hur man väljer att definiera begreppet web2.0. Ser man till den nya centreringen kring användare är det mycket web2.0 över Facebook.

Men utseendet saknar å andra sidan runda hörn och skuggor ... :)
Färgschemat är ganska Web2.0 också faktiskt. Jag vill ha lite fler asynkrona processer!
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
FreedomFighter
Posts: 76
Joined: 2004-05-31 22:44:30
Location: Karlstad

Post by FreedomFighter »

Ja, i viss del är den befogad men det gör ju inte att faktum är: Sidan suger kuk.
Allt är som det ska vara.
User avatar
Godis
Posts: 23
Joined: 2007-07-30 12:05:41

Post by Godis »

Anledningen till att ni ogillar sidan är att ni inte tillhör målgruppen, dvs folk som har vänner.
"I read somewhere that the reason dudes rape girls is because they think the girl is really pretty. It's basically a compliment. That same study said that the leading cause of pedophilia is "sexy children". I think it was in the bible."
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Godis wrote:Anledningen till att ni ogillar sidan är att ni inte tillhör målgruppen, dvs folk som har vänner.
Det behövde sägas.
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Facebook är som ett "bonusverktyg" för att kontrollera människor.
User avatar
mohammedbilderna
Posts: 342
Joined: 2006-03-09 22:34:57

Post by mohammedbilderna »

Godis wrote:Anledningen till att ni ogillar sidan är att ni inte tillhör målgruppen, dvs folk som har vänner.
Nigga plz
Get out of here you fuckin flies!
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Godis wrote:Anledningen till att ni ogillar sidan är att ni inte tillhör målgruppen, dvs folk som har vänner.
Är inte målgruppen folk som tror att de har vänner?
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

_JesteR_ wrote:Är inte målgruppen folk som tror att de har vänner?
Möjligt.
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Dra åt helvete med allt snokande och kontrollande. Det här kommer sluta som Fahrenheit 451.
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

PilotPencil wrote:Dra åt helvete med allt snokande och kontrollande. Det här kommer sluta som Fahrenheit 451.
Hoppas alla konspirationsteoretiker hoppar från Angeredsbron.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

PilotPencil wrote:Dra åt helvete med allt snokande och kontrollande. Det här kommer sluta som Fahrenheit 451.
Mnja...
Farenheit 451 förutsätter ett anti-intellektuellt samhälle där kultur och idéer förstörs. Facebook leder till 1984. Att blanda ihop 1984 och Farenheit 451 är vad som leder till Farenheit 451.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Big_Bird wrote:Mnja...
Farenheit 451 förutsätter ett anti-intellektuellt samhälle där kultur och idéer förstörs. Facebook leder till 1984. Att blanda ihop 1984 och Farenheit 451 är vad som leder till Farenheit 451.
Jag valde på måfå från en lista på wiki. Klandra mig inte.
stealth wrote:Hoppas alla konspirationsteoretiker hoppar från Angeredsbron.

Vart finns den?
User avatar
larsan
Posts: 506
Joined: 2004-11-03 18:04:48
Location: Göteborg
Contact:

Post by larsan »

PilotPencil wrote:
stealth wrote:Hoppas alla konspirationsteoretiker hoppar från Angeredsbron.

Vart finns den?
I Angered?
Mvh David

Wks: HP NC8430

"D" is for Lysdexia!
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Jag tyckte aldrig att Fahrenheit 451 var särskilt dystopisk.. De som gillar böcker blir ju inte fängslade, bara uteslutna ur samhället. Guy blir jagad av polisen för att han mördade sin chef.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

PilotPencil wrote:
Big_Bird wrote:Mnja...
Farenheit 451 förutsätter ett anti-intellektuellt samhälle där kultur och idéer förstörs. Facebook leder till 1984. Att blanda ihop 1984 och Farenheit 451 är vad som leder till Farenheit 451.
Jag valde på måfå från en lista på wiki. Klandra mig inte.
And ironically you proved my point ;)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Dissident wrote:Jag tyckte aldrig att Fahrenheit 451 var särskilt dystopisk.. De som gillar böcker blir ju inte fängslade, bara uteslutna ur samhället. Guy blir jagad av polisen för att han mördade sin chef.
Att fängslas är väl iofs inte någon förutsättning för en dystopi? Bara att det är en framtid som författaren anser är allt annat än utopisk.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Post Reply