SPDC vs Burma

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

SPDC vs Burma

Post by lither »

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=130&a=371847
http://www.expressen.se/nyheter/1.86054 ... -hemlandet
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=697815

Så, juntan SPDC i Burma har beskjutit tre munkar, varav en har avlidit, under en demonstration i samma land och världen går nu till stor protest. Det är svårt att läsa en blogg, möta en Facebook-användare eller bildra bland nätlöpsedlarna utan att situationen nämns. Framför allt ska det bäras röda kläder för att stödja buddhisterna.

Hur ser ni på situationen? Har ni införskaffat en t-shirt i rött bara för att stödja? Är SPDC en, vad Per Lundberg säger till GP, av de värsta militärdiktaturerna i världen för tillfället? Diskutera, som Sebastian hade sagt.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Alltså den officiella bära-röttdagen var ju i fredags, jag gick i alla fall omkring i en röd tisha, såg fler här i Lund i rött. Och uppgifter talar om bra många fler än 1 död.
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Alltså, det går bara inte att diskutera Burma längre sedan det blev såhär mainstream. När det här har blåst över kan vi prata om det.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Haha, våga vara mainstream baby!
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

ziimzallabiim wrote:Alltså den officiella bära-röttdagen var ju i fredags, jag gick i alla fall omkring i en röd tisha, såg fler här i Lund i rött.
Yes, och vad jag har hört är det dags igen nu på lördag.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Post by Rejs »

Bar rödtröja i fredags. Men skulle aldrig köpa en för det ändamålet för tillfället.
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

En japansk fotograf har också dödats.

Inte är det bara att 3 har dött. Massor har misshandlats, och tillfångatagits och låsts in.

De gjorde "raid" på buddhistkloster och vandaliserade där, och misshandlade alla munkar där, och tillfångatog hundratals.
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article888778.ab

Stoppa pressarna, BREAKING NEWS!!!
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

staretsen wrote:Alltså, det går bara inte att diskutera Burma längre sedan det blev såhär mainstream. När det här har blåst över kan vi prata om det.
Ja verkligen. Burma har ju haft en millitärdiktatur i 45 år, och först nu börjar folk här i väst reagera bara för media har råkat ta upp detta ämne (p.g.a. nyhetstorka?). Folk är så jävla hjärndöda.

Vad menas det här med att bära röd tröja egentligen? På vilket sätt stödjer man munkarna i Burma? Vill man göra lite mer nytta än att bara byta lädesplagg, så får man gärna åka ner till Burma och offra sig, d.v.s. om man verkligen bryr sig. Självklart är folk allt för bekväma av sig för att göra något sådant, så man stannar hellre här hemma istället och gör som alla andra: bär en röd tröja.

Vilket idiotsamhället vi lever i...
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Hela den här historien var bara reklam för Rambo 4.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Dissident wrote:Hela den här historien var bara reklam för Rambo 4.
ska Jonna R rensa upp i Burma?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Big_Bird wrote:
Dissident wrote:Hela den här historien var bara reklam för Rambo 4.
ska Jonna R rensa upp i Burma?
Just så. Sylvester lär buddhister att frukta Jesus.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Dissident wrote:
Big_Bird wrote:
Dissident wrote:Hela den här historien var bara reklam för Rambo 4.
ska Jonna R rensa upp i Burma?
Just så. Sylvester lär buddhister att frukta Jesus.
Det är bra, Buddhisterna har allt för länge tillåtits spotta på Jesus.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Ståhl
Posts: 481
Joined: 2006-12-06 22:04:53
Location: Mora

Post by Ståhl »

Jag brukar också äta munkar. :D
Rockabilly,Psychobilly
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Ståhl wrote:Jag brukar också äta munkar. :D
Jaha, passar det verkligen in här?
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

mr_tobbe wrote:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article888778.ab

Stoppa pressarna, BREAKING NEWS!!!
I riktig sann aftonhoran anda 8)
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

vet ej hur det äri andra buddistiska länder, men i sri lanka är buddisterna ett helvete. Dom är inte snälla iaf. Dom är bl.a dem som stöder fortsatt rkigföring mot tamilerna där.
Faktiskt riktigt jobbigt, demonstrerar och håller på för jämnan. Ägnar sig för mycket åt politik där, vilket jag tycker är helt fel.

Dock säger jag inte att jag är insatt tillräckligt mycket för att utala mig och situationen i burma, men det är skillnad där, eftersom regeringen är militär junta..

(Btw jag är född i sri lanka och är singalesh, bara så ni vet att jag inte bara hittar på.)
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Mitra wrote:vet ej hur det äri andra buddistiska länder, men i sri lanka är buddisterna ett helvete. Dom är inte snälla iaf. Dom är bl.a dem som stöder fortsatt rkigföring mot tamilerna där.
Faktiskt riktigt jobbigt, demonstrerar och håller på för jämnan. Ägnar sig för mycket åt politik där, vilket jag tycker är helt fel.

Dock säger jag inte att jag är insatt tillräckligt mycket för att utala mig och situationen i burma, men det är skillnad där, eftersom regeringen är militär junta..

(Btw jag är född i sri lanka och är singalesh, bara så ni vet att jag inte bara hittar på.)
Jag är född i Sverige, och jag lever kvar. Jag hittar på saker om Sverige ändå. :)
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Post by xianze »

Mitra wrote:vet ej hur det äri andra buddistiska länder, men i sri lanka är buddisterna ett helvete. Dom är inte snälla iaf. Dom är bl.a dem som stöder fortsatt rkigföring mot tamilerna där.
Faktiskt riktigt jobbigt, demonstrerar och håller på för jämnan. Ägnar sig för mycket åt politik där, vilket jag tycker är helt fel.

Dock säger jag inte att jag är insatt tillräckligt mycket för att utala mig och situationen i burma, men det är skillnad där, eftersom regeringen är militär junta..

(Btw jag är född i sri lanka och är singalesh, bara så ni vet att jag inte bara hittar på.)
Jasså, vad trevligt, jag var i Sri Lanka för ett par år sedan, jag tyckte buddhisterna var riktigt reko. ^^ Men alla är väl olika? Eller är alla muslimer idioter som bör mördas?
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

xianze wrote:
Jasså, vad trevligt, jag var i Sri Lanka för ett par år sedan, jag tyckte buddhisterna var riktigt reko. ^^ Men alla är väl olika? Eller är alla muslimer idioter som bör mördas?
menade det inte så, som sagt bra och dåliga buddister. Men menade mer på att många, speciellt i sverige och övriga väst länder får för sig att buddister är "perfekta" och att de inte orsakar problem för andra.
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

It all comes down to.. we are all people.

Too bad people are stupid, ignorant or biased.
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Ramza wrote:It all comes down to.. we are all people.

Too bad people are stupid, ignorant or biased.
Du ser inte möjligheten till ursäkter där?
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
Post Reply