Krock i kommunikationen

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Jag ser ett par ganska dåliga paralleler här måste jag säga. När man tänker veckodagar så 'tillhör' veckodagar till en och samma vecka. Till exempel, du säger 'denna måndagen' oberoende vilken dag det är (så om det är torsdag: 'denna måndagen har jag varit frisk').

Det är en helt annan sak att prata om nästa person. Då finns det inga personer som redan anses som passerade innan man gått förbi dem, eller hur?
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Palindrom: en vägskylt säger aldrig nästa avfart. En vägskylt har bilder, så fuck det exemplet.

Thimp och jag delar åsikt.

Ramza kanske har en poäng åxå.

Godnatt.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

lillis wrote:Palindrom: en vägskylt säger aldrig nästa avfart.
http://images.google.com/images?gbv=2&s ... xt+*+exits

Lololol.
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

lillis wrote:Palindrom: en vägskylt säger aldrig nästa avfart. En vägskylt har bilder, så fuck det exemplet.
lillis, att vägskyltar visar bilder är för att det ska vara internationellt genomförbart.

Sätt dig inte bakom en ratt än.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Säger någon "nästa lördag" till mig, så antar jag alltid (om det inte är på en lördag eller söndag), att det är lördagen efter den som kommer närmast, om ingen säger annat. Om de menar den lördagen som kommer, så får de säga "vi ses på lördag" eller liknande, aldrig lägga nästa där.
Post Reply