rökning ger hängbröst

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

rökning ger hängbröst

Post by fisk »

Amning ger inte hängbröst enligt en ny undersökning som Aftonbladet tar upp, istället gör rökning att ni får hängbröst. Vad tor rni???

http://www.aftonbladet.se/kvinna/article1193646.ab
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Fan vad gött det hade varit med lite hängbröst.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Ståhl
Posts: 481
Joined: 2006-12-06 22:04:53
Location: Mora

Post by Ståhl »

tur att man inte är av motsatt kön då ::)
Rockabilly,Psychobilly
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Orsakar hängbröst, låter som att det är oundvikligt utan att röka eller att amma.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

hängbröst är inget fult. däremot är stora bröst det.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Hängbröst är hängiga.
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
Mind
Posts: 1032
Joined: 2002-12-26 22:22:04
Contact:

Re: rökning ger hängbröst

Post by Mind »

fisk wrote:Amning ger inte hängbröst enligt en ny undersökning som Aftonbladet tar upp, istället gör rökning att ni får hängbröst. Vad tor rni???

http://www.aftonbladet.se/kvinna/article1193646.ab
Läser du lite nogrannare så snubblar du på denna text "det nämligen inte amningen som gör brösten hängiga, utan själva graviditeten."

senare står det "Rökning hade också en negativ inverkan på bröstens hängighet. ”Rökning bryter ner ett protein, elastin, som är det ämne som ger yngre hud sitt spänstiga utseende och som håller uppe brösten"

Dvs rökningen påverkar huden negativt precis lika mycket runt brösten som resten av kroppen.

Krävs inte så mycket hjärnkraft att räkna ut att huden blir hängig efter ha blivit spänd till det dubbla tills mjölkmaskineriet är färdigmjölkat.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Re: rökning ger hängbröst

Post by fisk »

Mind wrote:Läser du lite nogrannare så snubblar du på denna text "det nämligen inte amningen som gör brösten hängiga, utan själva graviditeten."

senare står det "Rökning hade också en negativ inverkan på bröstens hängighet. ”Rökning bryter ner ett protein, elastin, som är det ämne som ger yngre hud sitt spänstiga utseende och som håller uppe brösten"

Dvs rökningen påverkar huden negativt precis lika mycket runt brösten som resten av kroppen.

Krävs inte så mycket hjärnkraft att räkna ut att huden blir hängig efter ha blivit spänd till det dubbla tills mjölkmaskineriet är färdigmjölkat.
Tack för att du tog mitt inlägg på allvar. Du vinner priset.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Mind
Posts: 1032
Joined: 2002-12-26 22:22:04
Contact:

Re: rökning ger hängbröst

Post by Mind »

fisk wrote:
Mind wrote:Läser du lite nogrannare så snubblar du på denna text "det nämligen inte amningen som gör brösten hängiga, utan själva graviditeten."

senare står det "Rökning hade också en negativ inverkan på bröstens hängighet. ”Rökning bryter ner ett protein, elastin, som är det ämne som ger yngre hud sitt spänstiga utseende och som håller uppe brösten"

Dvs rökningen påverkar huden negativt precis lika mycket runt brösten som resten av kroppen.

Krävs inte så mycket hjärnkraft att räkna ut att huden blir hängig efter ha blivit spänd till det dubbla tills mjölkmaskineriet är färdigmjölkat.
Tack för att du tog mitt inlägg på allvar. Du vinner priset.
Tack, vad får jag för priser då ?
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Re: rökning ger hängbröst

Post by fisk »

Mind wrote:Tack, vad får jag för priser då ?
http://www.funfreepages.com/prize/
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Re: rökning ger hängbröst

Post by Fenix »

Mind wrote:Tack, vad får jag för priser då ?
D-kupa silikonimplantat ;)
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Finns det något jag kan göra för att få mina saggiga manboobs unga och spänstiga igen då nu när jag slutat röka för flera år sedan?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Rätt åt alla rökare.
vlinder
Posts: 165
Joined: 2004-05-02 22:19:19
Location: skåne.

Post by vlinder »

orsakar det hängpung också?
noli turbare circulos meus
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

HAHA, troligt... Så någon med jättespänstiga bröst fast som är storrökare kommer få hängbröst en vacker dag? Sure, kanske när hon e 60 eller 70. Och självklart så kan allt förklaras med att hon har rökt hela sitt liv. Hade hon inte rökt så hade hon fortfarande haft spänstiga tuttar.
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

vlinder wrote:orsakar det hängpung också?
You wish.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Post Reply