18-åring sköt folk i skola...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Killen skjuter brutalt ihjäl ett grönt äpple, och vinkar glatt in i kameran.
http://www.megaupload.com/se/?d=UFSDA8V6
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Snart ser vi väl MarkMc på samma upptåg.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
noname/whatever
Posts: 683
Joined: 2004-11-27 21:35:18
Location: Skåne.

Post by noname/whatever »

stealth wrote:Snart ser vi väl MarkMc på samma upptåg.
blame the drugs!
• ο β ε ο •
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

http://bbs.exet.nu/a/src/1194535193272.jpg

Image
Image
Image
Image

Jack Thompson och kompani förbereder sig...
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Unemployed philosopher. Fantastiskt.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Dags att illegalisera samtliga halvautomatiska vapen för privatpersoner, speciellt pistoler.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
mohammedbilderna
Posts: 342
Joined: 2006-03-09 22:34:57

Post by mohammedbilderna »

Andrej wrote:Dags att illegalisera samtliga halvautomatiska vapen för privatpersoner, speciellt pistoler.
Vad ska det hjälpa, inför bättre koll på grejerna istället.
Get out of here you fuckin flies!
vlinder
Posts: 165
Joined: 2004-05-02 22:19:19
Location: skåne.

Post by vlinder »

inte för att det har med saken att göra, men; varför är det så många finländare som har asiatliknande ögon?
noli turbare circulos meus
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

De gränsar med Ryssland som gränsar med Kina. Eller nåt.
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

AshTray wrote:De gränsar med Ryssland som gränsar med Kina. Eller nåt.
Nice.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

mohammedbilderna wrote:Vad ska det hjälpa, inför bättre koll på grejerna istället.
Ja du, kanske blir det svårare att inhandla vapen. Bara en spontan tanke sådär. Det faktum att innan folk går bärsärk så måste de i förväg begå en planerad och överlagt kriminell handling - vilket leder till större chanser för snuten att ta dem först.

Därtill så tycker jag att olaga vapeninnehav ska ha en riktigt ordentlig straffsats, speciellt då när vapnen är halvautomatiska.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Dagens straff är väl inte så mildt?
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Post by walliski »

Pistoler är väl inte så svårt att få tag på lagligt... Jag tror iaf. att man bara behöver söka vapentillstånd och fylla i "För prickskytte" typ...
Här var det tomt...
User avatar
Trogdor
Posts: 1680
Joined: 2002-03-08 9:08:54
Location: Örebro
Contact:

Post by Trogdor »

walliski wrote:Pistoler är väl inte så svårt att få tag på lagligt... Jag tror iaf. att man bara behöver söka vapentillstånd och fylla i "För prickskytte" typ...
Inte i Sverige, där måste du vara aktiv medlem i skytteklubb och kunna uppvisa resultat på avlagt skytteprov. Sen måste klubben intyga att det förekommer skytte på klubben med det vapnet man vill ha licens för. Så du kan t.ex inte vara medlem i en klubb där man endast skjuter med .22 cal och sen söka licens för en 44 magnum.

Så om man vill bli massmördare i Sverige måste man enligt lag bli en tillräckligt bra skytt först innan man går ut och röjer ;)
iMac 20" + 20" : 2,4Ghz Core 2 Duo : 3GB PC2-6400 : 250 + 500GB HD
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Post by walliski »

Trogdor wrote:
walliski wrote:Pistoler är väl inte så svårt att få tag på lagligt... Jag tror iaf. att man bara behöver söka vapentillstånd och fylla i "För prickskytte" typ...
Inte i Sverige, där måste du vara aktiv medlem i skytteklubb och kunna uppvisa resultat på avlagt skytteprov. Sen måste klubben intyga att det förekommer skytte på klubben med det vapnet man vill ha licens för. Så du kan t.ex inte vara medlem i en klubb där man endast skjuter med .22 cal och sen söka licens för en 44 magnum.

Så om man vill bli massmördare i Sverige måste man enligt lag bli en tillräckligt bra skytt först innan man går ut och röjer ;)
Men så är det inte i Finland... Vilket är dumt :P...

Men om man googlar "pistol licens +finland", så står det i en tidningsartikel, att han som sköt hade frågat efter en 9mm pistol... Och han skulle ha den till prickskytte, det var orsaken till att han bara fick en .22...
Här var det tomt...
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

HLC wrote:Dagens straff är väl inte så mildt?
Nog för att wiki inte är så pålitligt, men jag tycker gärna att straffsatsen kunde vara hårdare - eventuellt bara låta pistol/revolver innehav vara rubricerat som grovt.

Samtidigt som man avskaffar pistollicens helt och hållet.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Founding fathers sa ju att vapen är viktigt och att det är en rättighet för alla medborgare att få ha vapen, och att regeringen ej bör avväpna folket.
Detta för att förhindra massaker av folk, och för att regeringen inte ska göra dumma saker.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

stealth wrote:Unemployed philosopher. Fantastiskt.
Han gick ju i skolan.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Moonsky wrote:Founding fathers sa ju att vapen är viktigt och att det är en rättighet för alla medborgare att få ha vapen, och att regeringen ej bör avväpna folket.
Detta för att förhindra massaker av folk, och för att regeringen inte ska göra dumma saker.
Menar du högerorganisationen med den sorgligt löjligt översatta hemsidan eller den semimytiska samlingen klokskägg som amerikanerna anser gavs grundlagen av Gud?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Big_Bird wrote:
Moonsky wrote:Founding fathers sa ju att vapen är viktigt och att det är en rättighet för alla medborgare att få ha vapen, och att regeringen ej bör avväpna folket.
Detta för att förhindra massaker av folk, och för att regeringen inte ska göra dumma saker.
Menar du högerorganisationen med den sorgligt löjligt översatta hemsidan eller den semimytiska samlingen klokskägg som amerikanerna anser gavs grundlagen av Gud?
Jag menade Thomas Jefferson, Benjamin Franklin och de grabbarna.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Moonsky wrote:
Big_Bird wrote:
Moonsky wrote:Founding fathers sa ju att vapen är viktigt och att det är en rättighet för alla medborgare att få ha vapen, och att regeringen ej bör avväpna folket.
Detta för att förhindra massaker av folk, och för att regeringen inte ska göra dumma saker.
Menar du högerorganisationen med den sorgligt löjligt översatta hemsidan eller den semimytiska samlingen klokskägg som amerikanerna anser gavs grundlagen av Gud?
Jag menade Thomas Jefferson, Benjamin Franklin och de grabbarna.
De semimytiska klokskäggen som utan problem kunde förutse genomsnittsmedborgarens behov av semi- till fullautomatiska vapen.
Okej, då har vi definitionen klar för oss. Frågan som återstår är... hade de rätt eller har de bara blivit misstolkade?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Moonsky wrote:Founding fathers sa ju att vapen är viktigt och att det är en rättighet för alla medborgare att få ha vapen, och att regeringen ej bör avväpna folket.
Detta för att förhindra massaker av folk, och för att regeringen inte ska göra dumma saker.
Gubbarna du refererar till lade grunden till United States Of America under en tid av stora oroligheter.
Folk kan inte springa runt och leka cowboy idag.
Dessutom är regeringernas krigsmakt idag så slagkraftiga att medborgarna knappast skulle ha mycket att komma med även om alla hade en automatkarbin i garderoben.
Att medborgarna ska ha vapen för att kunna försvara sig mot regeringsmakten är bara bullshit.
Då skulle ingen få licens, inte ens på en ärtspistol.
Last edited by Mr Einstein on 2007-11-10 18:48:59, edited 1 time in total.
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Mr Einstein wrote:
Moonsky wrote:Founding fathers sa ju att vapen är viktigt och att det är en rättighet för alla medborgare att få ha vapen, och att regeringen ej bör avväpna folket.
Detta för att förhindra massaker av folk, och för att regeringen inte ska göra dumma saker.
Gubbarna du refererar lade grunden till United States Of America under en tid av stora oroligheter.
Folk kan inte springa runt och leka cowboy idag.
Dessutom är regeringernas krigsmakt idag så slagkraftiga att medborgarna knappast skulle ha mycket att komma med även om alla hade en automatkarbin i garderoben.
Regeringen vet ju inte vilka som är emot dem.
De gäller väl bara att knäppa rätt folk.

Blir presidenten en diktator som tar folkets alla friheter, fängslar dem för sina åsikter, torterar sina medborgare, bryter mot grundlagen, etc då är det bra att folket inte är avväpnat och kan knäppa presidenten, vice-presidenten, eller vem det nu är som behövs bli knäppt.
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Moonsky wrote:Regeringen vet ju inte vilka som är emot dem.
De gäller väl bara att knäppa rätt folk.

Blir presidenten en diktator som tar folkets alla friheter, fängslar dem för sina åsikter, torterar sina medborgare, bryter mot grundlagen, etc då är det bra att folket inte är avväpnat och kan knäppa presidenten, vice-presidenten, eller vem det nu är som behövs bli knäppt.
Om man nu tar Irak som ett exempel så kan man undra varför inte irakierna likviderade Saddam Hussein.
Hade dem inte vapen hemma?
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Mr Einstein wrote:Om man nu tar Irak som ett exempel så kan man undra varför inte irakierna likviderade Saddam Hussein.
Hade dem inte vapen hemma?
Hmm... bra fråga. De kanske gillade honom. ;D

När någon i Danmark ritar en teckning, då bränner de flaggar, attackerar ambassader, bojkottar länder, mordhotar och lägger upp prispengar på folks huvuden.

När Saddam Hussein använder sig av kemiska vapen och utför massmord och folkmord, dödar kurder, etc så är det okej.
Post Reply