MTV och dessa grafik

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
J0han
Posts: 211
Joined: 2006-08-02 22:14:12

Post by J0han »

de värsta med mtv lär väl vara jamba-reklamerna?
//J0han
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

syntetisk wrote:
ADiS wrote:Dom som driver idol mjölkar folk på pengar och det är vad det handlar om, de skiter i hur det kommer gå för efter att de vunnit. Resten sköter media genom att alltid skriva när carolas nagel går av, darin petar näsan och har ett lakan med björnar på. Och det nämndes om mtv's nyheter, fy fan, när jag ser den där fikusen som pratar som om han fått pungen avskärd redan vid 2år ålder så ryser jag så håren lossnar från huden. Varför och varför? Finns det verkligen så lite saker att rapportera om vad som händer världen runt? Jag menar då nyttigt som påverkar människan. När jag ser ett barn i Afrika som svälter, hjälplöst och som inget ont gjort så blir jag sentimental.

De med IQ <80 kommer fortfarande att envisas med att läsa om och dyrka till när Darin petar näsa och vilken hårfärg en kändis har.
MTV är en musikkanal så varför skulle de raportera om svälten i afrika?

Och varför jobbar inte du för att hjälpa de svältande barnen i afrika istället för att bygga en biograf i ditt garage? De pengarna skulle säkert kunna hjälpa massor av barn.

Edit:
MTVs grafik och motion tycker jag för övrigt håller väldigt högkvalité.
ADiS wrote:hahaha!

Sen är det inte bara mtv, dom där jävla smink reklamerna blir jag så jävla trött på också. En ny formula som lyfter ögonfransarna och alltid nya namn varje vecka då ny kommer ut. Vadå suger den äldre då eller? ::) Den funkar alltså inte.

ex från mtv:
http://www.youtube.com/watch?v=DBaaztJwiOU

Att de ens sänder något sådant om sig själva, men kolla slutet också med deras logga så förstår ni vad jag menar med konstiga ljud och äcklig grafik
De där smink/shampo/whatever-reklamerna som du pratar om visas ju på alla kanaler som har reklam.

MTVs serie egna reklamfilmer som du länkar till är jävligt smarta, se bara hur många som har tittat på dem frivilligt.
Jag tror inte att du förstår mig. Jag skulle hjälpa dem helhjärtat men hur ska jag hjälpa alla? Jag ger inte mena pengar till en "kampanj" då jag aldrig kommer se med mina ögon att varje barn får sin egen del.

Och jag talade inte om mvt som musikkanal utan vilka nyheter de sprider.
Nu var ju det lite mer från ett till annat men ändå.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Mr.Burns
Posts: 87
Joined: 2002-08-12 13:17:47
Location: Västerås

Post by Mr.Burns »

Det är visst helt ok att gnälla på en TV-kanal man inte gillar. Jag sitter och betalar för mitt "Nöjes paket" som Tele2 kabel-TV erbjuder. Där ingår bl.a. MTV. Jag tittar aldrig på skiten men betalar i praktiken för den, bara för att det ingår.

MTV har för övirgt mycket som är obegripligt, som de animerade grejerna, där några vita små gubbar flyter omkring och så i slutet ser man MTV loggan.. Får någon betalat för att göra sånt?
Athlon64 X2 6000+ @ 3.1GHz | MSI K9A2VM-FD | 4GB TWIN2X PC6400 | Asus HD 4350 512MB DDR2 Silent | Vista x64 |
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Mr.Burns wrote: MTV har för övirgt mycket som är obegripligt, som de animerade grejerna, där några vita små gubbar flyter omkring och så i slutet ser man MTV loggan.. Får någon betalat för att göra sånt?
Med största sannolikhet. Persoligen så tycker jag att just dom animerade bitarna är väldigt snygga, och inovativa. Sedan kan man fråga sig ifall allt måste vara begripligt alla gånger. Det är mycket i "vanlig" reklam som inte är begripligt heller, om du frågar mig.
We dance to all the wrong songs
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Vi ska inte jämföra MTVs reklamer med udda fikurer och konstiga ljud med ex toyotas reklam om säkerhet, dom är rätt kul och fiffiga.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
madr
Posts: 998
Joined: 2004-08-24 11:12:39
Contact:

Post by madr »

Med tanke på att bara ett fåtal procent av all musik som produceras når MTV öht är det inte svårt att rikta uppmärksamheten åt resten, då den gissningsvis innehåller något mer intressant.
antlion: 3,2 GHz i7 | 32GB | 180GB+120GB SSD SATA III | 2TB SATA III | Dell u2410 | GF 5600ti Arch linux + Win 7
wuzimu
Posts: 5
Joined: 2007-12-08 0:14:27
Location: kiruna

Re: MTV och dessa grafik

Post by wuzimu »

ADiS wrote:Varje gång sappar förbi mtv så ser man konstiga reklamer, udda ljud och man fattar inte vad dom vill få fram. De hade reklam där de sa: Bögtv, det är vad mtv är. Just vad jag också skulle säga!

Så, är det bara jag som mår illa av deras illustrationer på reklamen?
Alltså vad äre för idé me 3's reklam närom slänger ner TV-apparater i olika årtal och i slutet en fjutten sony ericsson?:S
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Som jag förstått det så vill de visa storleken i vilken du kan se på tv. Först slänger de ut tv för att den är värdelöst år efter år, och så kommer vi till mobilen då folk slänger ut den för den är just värdelös. Snart kommer det väl något nytt som vi kommer slänga ut.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
wuzimu
Posts: 5
Joined: 2007-12-08 0:14:27
Location: kiruna

Post by wuzimu »

ADiS wrote:Som jag förstått det så vill de visa storleken i vilken du kan se på tv. Först slänger de ut tv för att den är värdelöst år efter år, och så kommer vi till mobilen då folk slänger ut den för den är just värdelös. Snart kommer det väl något nytt som vi kommer slänga ut.
Gameboy's?
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

ADiS wrote:Som jag förstått det så vill de visa storleken i vilken du kan se på tv. Först slänger de ut tv för att den är värdelöst år efter år, och så kommer vi till mobilen då folk slänger ut den för den är just värdelös. Snart kommer det väl något nytt som vi kommer slänga ut.
Hahah. Åh du. De slänger ut tv:n för att de är hårdrock, inte för att den är gammal.
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

ADiS wrote:Som jag förstått det så vill de visa storleken i vilken du kan se på tv. Först slänger de ut tv för att den är värdelöst år efter år, och så kommer vi till mobilen då folk slänger ut den för den är just värdelös. Snart kommer det väl något nytt som vi kommer slänga ut.
Telia har inte fattat någonting.
Det är inventarier hårdrockarna slänger, inte den egna mobilen.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

ADiS wrote:Som jag förstått det så vill de visa storleken i vilken du kan se på tv. Först slänger de ut tv för att den är värdelöst år efter år, och så kommer vi till mobilen då folk slänger ut den för den är just värdelös. Snart kommer det väl något nytt som vi kommer slänga ut.
fnixx
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Re: MTV och dessa grafik

Post by stealth »

Jag måste ge ära dock åt MTV's lilla ådra av att ge folk möjligheten att vara kreativa på sitt sätt.

En av dessa, som aldrig slutar att imponera på mig är Barrio 19.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
Post Reply