Önsketips

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Önsketips

Post by MooDHooDs »

Tänkte det vore skoj om man kunde tips varandra om grejer man kan önska sig..
Dyslexi
User avatar
oliolu
Posts: 112
Joined: 2006-10-31 17:29:39

Post by oliolu »

en spel konsoll? själv önskar jag mig bara pengar
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Jag önskar mig evig allsmakt
meh
noname/whatever
Posts: 683
Joined: 2004-11-27 21:35:18
Location: Skåne.

Post by noname/whatever »

Bil.
Pengar.
Dator.

Ungefär ::)
• ο β ε ο •
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Barn i dag är allt fantasifulla.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Xerbee
Posts: 1491
Joined: 2004-01-11 21:24:20
Location: Göteborg

Post by Xerbee »

Det är lite svårt att tipsa om saker andra kan önska sig utan att känna personen öht. Presentkort/Pengar går väl alltid, lite tråkigt bara. Det ser redan ut att bli en tråd där man själv skriver sina önskningar så jag fortsätter väl ;)

2,05m långt duschdraperi (mitt nuvarande är för kort...)
Diskmaskin

Kommer inte på något mer jag saknar, är mest skoj att komma hem och träffa familjen vid jul snarare än julklapparna. Käka gott och slappa lite är inte heller helt fel som omväxling till snabbmakaronerna.
Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

Glada människor omkring sig på Julafton är alltid trevligt.
Eller varför inte en skön resa med, eller till, någon man tycker om?

Och hur kul är det att få prylar egentligen? Visst, om det är någon alldeles speciell tanke bakom, men personligen uppskattar jag oftast materiella ting bättre när jag själv skaffat dem med egna medel.

Obs: Denna post är inte sponsrad av NK's julskyltning :P
g -> q (ser ni skillnaden?) ;)
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

Nu för tiden är det så svårt att vet vad man ska önska sig. Ingenting jag egentligen behöver och saker jag vill ha är lite för dyra för presenter.

Dock fick jag en iPod Nano av min flickvän på min födelsedag, egentligen lite för dyrt för henne, men så jävla glad som jag blev var det längesedan jag blev :)

Om att ge bort tycker jag bättre om att ge bort en upplevelse istället för en sak, min syster och jag skickar alltid iväg päronen på en liten resa, konsert eller vad de nu kan tänkas uppskatta.
我思う、ゆえに我あり
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

Är det inte lite utav en paradox att fråga andra vad man ska önska sig?
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

palindrom wrote:Är det inte lite utav en paradox att fråga andra vad man ska önska sig?
Det jag också tänkte på.

Kommer man inte på något själv så har man ju inga önskningar.
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

CSM101 wrote:
palindrom wrote:Är det inte lite utav en paradox att fråga andra vad man ska önska sig?
Kommer man inte på något själv så har man ju inga önskningar.
Och kan i så fall förövrigt vara glad att man är så nöjd med sitt liv.
User avatar
Zezo
Posts: 2734
Joined: 2004-01-30 14:34:41
Location: Heaven

Post by Zezo »

Egen lägenhet i Göteborg vore inte fel, bor på en madrass hos min syster för tillfället.

Annars är det ingen speciellt, en glad, lycklig, god jul är bättre än klappar.
Lite snö vore trevligt =), var ett par år sen det var vit på marken vid julefrid.
MB4.1 / 13.3 / 2.13 / 4GB / 500GB / 9400
A8N-SLI / 4800+ / 2GB / 1TB / X1600Pro
A8N-VM / 3500+ / 2GB / 8TB / 6150
Stop the big brother state. // "Hellre en binär etta än en digital nolla."
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Byxor kan man önska sig.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Zezo wrote:Egen lägenhet i Göteborg vore inte fel, bor på en madrass hos min syster för tillfället.
Har du 900 papp så har jag en du kan få ;)

Det tråkiga nu förtiden är nästan allt jag önskar mig är så dyrt att jag inte skulle få det, och jag har dessutom råd att köpa det själv om jag bara anstränger mig lite. (Eller tar ett lån)

Dessutom tycker jag det är tråkigt att önska sig saker, om man får det man önskar sig så visste man ju vad man fick i present och om man inte får det så blir man besviken.

Min senaste önskelista innehåller dock Complete Judge Dredd vol 1 och frammåt för det vore lite nice. Sen kommer ju Blade Runner-boxen så här lagom i december. Får jag inte den blir jag olycklig, för det bevisar att ingen i min familj känner mig bra nog ;)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Jag önskar att mamma skulle älska mig. ;(
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

Makt
Pengar
Evigt liv
DDS for life!
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Re: Önsketips

Post by ADiS »

MooDHooDs wrote:Tänkte det vore skoj om man kunde tips varandra om grejer man kan önska sig..
Din fråga är helt... Om du inte vet vad du vill ha och önskar dig, innebär inte det då mer eller mindre att du har "allt"? Fråga dig själv vad du har behov av inte andra.

Detta låter väldigt mycket som killen på Lyx fällan för någon vecka sedan. Stod bakom på bilen; Din dröm min verklighet.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Man kan ha dålig fantasi?
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

1. Fré på jor'n.
2. En subventionerad städ-piga.
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Re: Önsketips

Post by Mr Einstein »

ADiS wrote: Detta låter väldigt mycket som killen på Lyx fällan för någon vecka sedan. Stod bakom på bilen; Din dröm min verklighet.
hahaha ja den var verkligen rolig.
Killen hade inte en riktig toa ens och huset var i totalt förfall.
Istället för att lägga pengarna på huset köpte han dyra prylar för att kunna synas.
Vilken jävla idiot.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Re: Önsketips

Post by ADiS »

Mr Einstein wrote:
ADiS wrote: Detta låter väldigt mycket som killen på Lyx fällan för någon vecka sedan. Stod bakom på bilen; Din dröm min verklighet.
hahaha ja den var verkligen rolig.
Killen hade inte en riktig toa ens och huset var i totalt förfall.
Istället för att lägga pengarna på huset köpte han dyra prylar för att kunna synas.
Vilken jävla idiot.
Precis! Nu känns det så i denna tråd. I dagens samhälle så uppfinner man inte efter behov utan behovet att uppfinna. När de uppfann bilen så sa de inte direkt, fan vad jag har lust att åka 300km/h utan behov av transportmedel.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
Post Reply