Färg på kisset?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

CSM101 wrote:
Mr Einstein wrote:Jag dricker nog hellre kall snö eller iskallt vatten än varm piss.
Piss ska man väl dricka om det inte finns annan vätska att få tag på.
Hoppas verkligen man aldrig får uppleva en sådan situation :P
Problemet ligger som sagt i att din kropp måste värma upp snön 36-37 grader innan den kan ta upp vätskan. Kisset är däremot varmare = mindre energi förloras.

Visst, inte direkt det bästa, men hänger livet på det så gäller det att spara så mycket energi som möjligt.

Edit: förtydligande, det där gällde givetvis inte om du är ute och åker skidor, utan om du har störtat i ditt privata jetplan och inte har proviant ^^
Ska man verkligen dricka kiss i sådana situationer? OM jag inte minns fel har jag fått lära mig att man INTE ska göra det, dels pga att kiss innehåller en massa salter som istället för att ge vätska till kroppen så drar det ur vätska ur kroppen.

Kiss är inte gott, men drick inte för att prova, gå till närmsta kemilärare och hör om de har lite urinämne på lager :D

Edit: Yay!

QUOTE(H Överlevnad @ sid 46, kap "Föda") <- Militärbok
Drick aldrig urin!
&#25105;&#24605;&#12358;&#12289;&#12422;&#12360;&#12395;&#25105;&#12354;&#12426;
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Det är mot det jag har hört.
Min kemi/whatever-lärare som, kan nämnas som kuriositet, är lite överenergisk och konstig, har berättat att exkrementer inte bör förtäras eftersom de innehåller bakterier som inte är bra, medan urin absolut går att dricka i nödfall.
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

Saltvatten liksom salt mat ökar vätskebehovet. Om du
nödvändigtvis måste dricka saltvatten, bör du inte dricka
mer än 2 dl per dygn.
Källa: H överlevnad

Urin innehåller förutom salter de gifter som kroppen vill bli av med, så att dricka det är ju bara dumt. Sen säger folk en massa saker som inte stämmer men som folk tror stämmer, jag är likadan, men Försvarets Överlevnadshandbok litar jag mer på än en kemilärare eller något "överlevnadsexpert" på TV.
&#25105;&#24605;&#12358;&#12289;&#12422;&#12360;&#12395;&#25105;&#12354;&#12426;
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

thimp wrote:Källa: H överlevnad

Urin innehåller förutom salter de gifter som kroppen vill bli av med, så att dricka det är ju bara dumt.
Urin innehåller inga "gifter", den innehåller mestadels vatten, salt och urinsyra. De gifter du pratar om tas bort via avföringen.
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

Urin är helt sterilt, har du bakterier i urinen så har du en infektion och måste behandlas.

Nu var det heller inte en fråga om att dricka urin kontinuerligt under en lång tid, utan under en kort tid då man väntar på att räddas. Således kommer man inte få några bestående men eller långtidseffekter. Men har man annat att dricka eller äta så behöver man ju inte "jaga" dessa energier som man sparar när man dricker kroppstempererad vätska. Detta var ä'ven ett råd som en av överlevnadsserierna på Discovery gav (kommer inte ihåg vilken det var, om det var Bear grylls (stavning) eller den andre (ej senaste survivor man)...)

Det BB sa var rätt smart det med, man kan späda ut urinen om man inte känner för att sätta i sig något som är så pass orange ;)

@Thimp: Sättet kroppen gör av eller tar upp vätska ur urinen är att utsöndra respektive ta upp salterna som utsöndrats til primärurinen. Så har du för lite vätska i kroppen kommer kroppen tex ta upp Na. Vatten följer alltid jonerna och därmed kommer även vatten tas upp. Så är man uttorkad innehåller urinen mindre salter än om du har mycket vätska i kroppen och inte heller behöver ta upp lika mycket vatten -> mer salter tillåts kissas ut (och därmed vatten).

Vidare hade jag fått för mig att försvarets överlevnandsbok till stor del även grundades på överlevnadsexperternas tips och råd ^^3

Editerad
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

Under normala omständigheter ska urinen vara steril och bestå av vatten, urinämne (urea) och joner. Även inaktiverade läkemedel, toxiner och andra föreningar som är främmande för kroppen utsöndras i urinen.
Källa
Urine also excretes ammonia, the build-up of which is harmful to the body.
Urine is generally considered to be sterile. When it leaves the body, however, the urine can pick up bacteria from the surrounding skin, which would contaminate it.
Källa

Det vore intressant att få reda på hur lång tid du räknar med att man kan dricka urin, då min bild av överlevnad är att man inte vet hur lång tid det tar innan man blir räddad och vet man det borde man klara sig den tiden utan urin. Man brukar ju använda 3 regeln: 3min utan syre, 3 dagar utan vatten och 3 veckor utan mat.

Det är skillnad på en "överlevnadsexpert" och en överlevnadsexpert.
&#25105;&#24605;&#12358;&#12289;&#12422;&#12360;&#12395;&#25105;&#12354;&#12426;
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

thimp wrote:
Under normala omständigheter ska urinen vara steril och bestå av vatten, urinämne (urea) och joner. Även inaktiverade läkemedel, toxiner och andra föreningar som är främmande för kroppen utsöndras i urinen.
Källa
Urine also excretes ammonia, the build-up of which is harmful to the body.
Urine is generally considered to be sterile. When it leaves the body, however, the urine can pick up bacteria from the surrounding skin, which would contaminate it.
Källa
Och det strider mot det jag sa... hur?
Det vore intressant att få reda på hur lång tid du räknar med att man kan dricka urin, då min bild av överlevnad är att man inte vet hur lång tid det tar innan man blir räddad och vet man det borde man klara sig den tiden utan urin. Man brukar ju använda 3 regeln: 3min utan syre, 3 dagar utan vatten och 3 veckor utan mat.

Det är skillnad på en "överlevnadsexpert" och en överlevnadsexpert.
Vad är det för skillnad på experter och experter menar du?

Som sagt, är man ute efter att bibehålla så mycket energi som möjligt, oavsett tid, så ska man hålla sig borta från för varma och kalla drycker. Har du möjlighet att värma vattnet innan du dricker det så är det väl klart att jag inte påstår att du ska dricka urin istället.

Edit: FÖr att också slänga in lite wikikälla då...

"Urea can be irritating to skin and eyes. Too high concentrations in the blood can cause damage to organs of the body. Low concentrations of urea such as in urine are not dangerous."
http://en.wikipedia.org/wiki/Urea#Hazards

För att få till fara med kissdrickande måste du med andra ord sätta i dig en stor mängd högkoncentrerad urin, vilket inte var frågan här...
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

CSM101 wrote:
thimp wrote:
Under normala omständigheter ska urinen vara steril och bestå av vatten, urinämne (urea) och joner. Även inaktiverade läkemedel, toxiner och andra föreningar som är främmande för kroppen utsöndras i urinen.
Källa

Urine also excretes ammonia, the build-up of which is harmful to the body.
Urine is generally considered to be sterile. When it leaves the body, however, the urine can pick up bacteria from the surrounding skin, which would contaminate it.
Källa
Och det strider mot det jag sa... hur?
Det var mer riktat till _Jester_.
CSM101 wrote:
thimp wrote: Det vore intressant att få reda på hur lång tid du räknar med att man kan dricka urin, då min bild av överlevnad är att man inte vet hur lång tid det tar innan man blir räddad och vet man det borde man klara sig den tiden utan urin. Man brukar ju använda 3 regeln: 3min utan syre, 3 dagar utan vatten och 3 veckor utan mat.

Det är skillnad på en "överlevnadsexpert" och en överlevnadsexpert.
Vad är det för skillnad på experter och experter menar du?
Ja, tex att visa experter hävdar att det är ok att dricka urin, medans andra hävdar att du aldrig ska dricka urin. Det är väl rätt vanligt att experter inte håller med varandra, i detta fallet en expert på TV och en/flera som arbetar för Försvaret, och i ett sådant läge så litar jag mer på den experten med mest trovärdighet, med andra ord den/de som skrivit handboken jag länkade till innan.
CSM101 wrote: Som sagt, är man ute efter att bibehålla så mycket energi som möjligt, oavsett tid, så ska man hålla sig borta från för varma och kalla drycker. Har du möjlighet att värma vattnet innan du dricker det så är det väl klart att jag inte påstår att du ska dricka urin istället.
Ang. tempen har du helt rätt, har du läst hela tråden borde du vara medveten om att jag faktiskt också vet det. Jag har heller aldrig tolkat dig som om att du hävdar att det skulle vara att föredra att dricka urin framför vatten.

Det som jag har svårt för är att tänka mig en situationen man är tvingad till att dricka sitt urin. Då det inte borde göra till eller från för överlevnaden att dricka sitt urin. Om det är flera veckor måste man leta upp vatten för att klara sig, är det 1-2 dagar klarar man sig utan vatten.
&#25105;&#24605;&#12358;&#12289;&#12422;&#12360;&#12395;&#25105;&#12354;&#12426;
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

thimp wrote: Ja, tex att visa experter hävdar att det är ok att dricka urin, medans andra hävdar att du aldrig ska dricka urin. Det är väl rätt vanligt att experter inte håller med varandra, i detta fallet en expert på TV och en/flera som arbetar för Försvaret, och i ett sådant läge så litar jag mer på den experten med mest trovärdighet, med andra ord den/de som skrivit handboken jag länkade till innan.
Att det råder olika meningar i olika saker förstår jag med, men jag har inte läst någonstans att man inte ska dricka urin som en sista utväg vid överlevnad.

Tja, ser jag en snubbe själv sätta det han säger på spel och ger sig ut i vildmark och kommer ut levande så litar jag inst lika mycket på honom som nån expert som skrivit åt försvaret (därmed inte sagt att denne inte kan överleva ute i det vilda).
Det som jag har svårt för är att tänka mig en situationen man är tvingad till att dricka sitt urin. Då det inte borde göra till eller från för överlevnaden att dricka sitt urin. Om det är flera veckor måste man leta upp vatten för att klara sig, är det 1-2 dagar klarar man sig utan vatten.
Kklart man överlever utan vatten i några dagar, men då man blir så påverkad av dehydreringen påverkas all tankeverksamhet och dylikt. Så har man ingen möjlighet att dricka uppvärmt vatten under denna korta tid kan man dricka urinen och motverka det här till en viss del.

Så resonerar jag ias.
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Försvaret har rätt. Wikipedia har fel.

SAS lär dock ut ett knep där man genom kondensering kan omvandla urin till "rent" vatten.
Aotearoa - tino rangatiratanga
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

I'm actually reading a survival book right now called "The SAS Survival Handbook." It says that drinking urine straight up is dangerous, but you can distill out the water and drink that. Urine (just like sea water) does contain water, but it also has a high concentration of things that are unsafe to drink, like ammonia and bacteria (that'd be salt in the case of sea water).

According to this book, you can distill your urine if you can light a fire [...]
Ok, var det om man inte hade vatten eller om man hade kallt vatten?...
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

CSM101 wrote:
thimp wrote: Ja, tex att visa experter hävdar att det är ok att dricka urin, medans andra hävdar att du aldrig ska dricka urin. Det är väl rätt vanligt att experter inte håller med varandra, i detta fallet en expert på TV och en/flera som arbetar för Försvaret, och i ett sådant läge så litar jag mer på den experten med mest trovärdighet, med andra ord den/de som skrivit handboken jag länkade till innan.
Att det råder olika meningar i olika saker förstår jag med, men jag har inte läst någonstans att man inte ska dricka urin som en sista utväg vid överlevnad.

Tja, ser jag en snubbe själv sätta det han säger på spel och ger sig ut i vildmark och kommer ut levande så litar jag inst lika mycket på honom som nån expert som skrivit åt försvaret (därmed inte sagt att denne inte kan överleva ute i det vilda).
Så ett TV-program gjort för att underhålla väger lika tungt som en bok skriven för utbildning låter helt galet. Sen står det ju rätt klart i H Överlevnad "Drick aldrig urin" inte "Drick aldrig urin, förutom om du håller på att dö".
Det som jag har svårt för är att tänka mig en situationen man är tvingad till att dricka sitt urin. Då det inte borde göra till eller från för överlevnaden att dricka sitt urin. Om det är flera veckor måste man leta upp vatten för att klara sig, är det 1-2 dagar klarar man sig utan vatten.
Kklart man överlever utan vatten i några dagar, men då man blir så påverkad av dehydreringen påverkas all tankeverksamhet och dylikt. Så har man ingen möjlighet att dricka uppvärmt vatten under denna korta tid kan man dricka urinen och motverka det här till en viss del.

Så resonerar jag ias.
Men om det nu hade varit en avgörande roll i överlevnad så hade väl fler böcker tagit upp det?

Iaf ska jag sova nu, nn.
&#25105;&#24605;&#12358;&#12289;&#12422;&#12360;&#12395;&#25105;&#12354;&#12426;
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

thimp wrote:Så ett TV-program gjort för att underhålla väger lika tungt som en bok skriven för utbildning låter helt galet. Sen står det ju rätt klart i H Överlevnad "Drick aldrig urin" inte "Drick aldrig urin, förutom om du håller på att dö".
Med tanke på att det finns folk som överlevt genom att dricka urin så skulle jag ändå vara fräck att påstå att man kan det om man verkligen måste. Och underhållning och underhållning, tar det bort slutresultatet? Personer som hållt sig vid liv genom en sådan handling anser jag väger lika tungt som andra experter.
Men om det nu hade varit en avgörande roll i överlevnad så hade väl fler böcker tagit upp det?

Iaf ska jag sova nu, nn.
Man kan överleva genom att äta kött från döda kroppar med (kommer någon ihåg filmen Alive?), men inte hittar du det rådet i många överlevnadshandböcker?

Försvarets överlevnad är rätt, den är bra, men den är under förutsättning att du hittar de saker som finns i boken. Är du mitt ute i en öken utan några växter eller djur, eller olika redskap för att överleva är det en annan femma.

Så att inte dricka urin är rätt, man ska inte ha det som förstahandsval, men när det är enda sättet att hålla sig vid liv kan man trycka undan dehydreringen en aning.

Edit
Krisse: har man eld och vatten behöver man inte dricka kiss, det är det det hela går ut på ;)


För sista gången, urin är sterilt. Man ska i en fullt frisk människa inte hitta bakterier i urinen. Det är ett testmetod i sig för att fastslå vissa infektioner i urinvägarna. Urinen kan plocka upp vissa bakterier när den lämnar kroppen, men de är inte i den mängd att de ger utslag på dessa prover, än mindre orsakar en infektion eller fara för kroppen (om man skulle dricka det). Det är samma bakterier som man kan få i sig om man tex är lite kinky och bedriver oralsex... Eller om man är ännu mer kinky och kysser någon på kinden. Man har samma bakterier över hela hudkostymen...

Var bara en förtydligande.
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

CSM101 wrote: Är du mitt ute i en öken utan några växter eller djur, eller olika redskap för att överleva är det en annan femma.
Två PET-flaskor, urin, tejp och solsken är allt som krävs för att omvandla urin till drickbart vatten.

Men visst, drick ditt kiss du :)
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

fisk wrote:Två PET-flaskor, urin, tejp och solsken är allt som krävs för att omvandla urin till drickbart vatten.

Men visst, drick ditt kiss du :)
Haha, jo, det stämmer mycket bra, men har man varken tejp eller två petflaskor (går även med plastpåsar^^) så är det ju en annan femma.
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

urin innehålelr inte bara salter o.s.v, utan lite ammoniak o.s.v. du kan spceillt känna ammoniak doften om du har väldigt mörkt urin. men det som är roligt at tom du svettas och överarbetar dig själv så låter kroppen urinämnen eller det som ska bli urinämnen gå ut med svetten och du kan märka att dina kläder har en svag ammoniakdoft.. detta märks speciellt i lumpen efter ha kommit in från fältveckor m.m då allt stinker av ammoniak =)


ps: heroinister kan ofta få förstoppning och om detta inte sköts ordentligt, kan deras svett innehålla ämnen som finns i avföringen och kan ge dem en svag doft av.....

kroppen försöker att göra av sig, sina gifter på andra sätt om de vanliga inte funkar så bra.

så jag säger drick inte kiss..
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Intressant sida om urinterapi
Vad jag förstår så är det inte bara riskfritt att dricka urin utan även hälsosamt ;D
Men för egen del står jag nog över, uäh
http://www.klokast.se/siem/Bonet.html
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

fisk wrote:
CSM101 wrote: Är du mitt ute i en öken utan några växter eller djur, eller olika redskap för att överleva är det en annan femma.
Två PET-flaskor, urin, tejp och solsken är allt som krävs för att omvandla urin till drickbart vatten.

Men visst, drick ditt kiss du :)
Jag är visserligen osäker, men det känns som om PET-flaskor och Tejp bägge ingår i det större övergripande begreppet "redskap" som CSM101 ansågs skulle saknas för att meritera urindrickande. Det du har tillgång till i din öken är Piss och Solsken.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Oneway
Posts: 600
Joined: 2004-03-11 17:00:19
Location: Stockholm

Post by Oneway »

I dessa juletider i kombination med denna smaklösa tråd kommer jag utsökt på att tänka på en låt Rally gjorde för många år sedan.

"Ät inte snö som blivit gul"
valekerdu - "Asså Jerko.. är du verkligen utbildad? Jag är 14 år och är bättre än dig."
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Big_Bird wrote:Jag är visserligen osäker, men det känns som om PET-flaskor och Tejp bägge ingår i det större övergripande begreppet "redskap" som CSM101 ansågs skulle saknas för att meritera urindrickande. Det du har tillgång till i din öken är Piss och Solsken.
Scenariot är ganska diffust i allmänhet. Skall han kissa på sina händer? Kommer den lilla mängd piss du kan hålla i två kupade händer räcka till något alls? Utan någon form av behållare är det inget snack om att dricka kiss överhuvudtaget.

Detta är såklart under förutsättningen att kroppen inte reagerar kraftigt emot urinet och kräks, och därmed förlorar ytterligare vätska.

Urindrickande i överlevnadssyfte är en dålig idé, oavsett vad någon wikipedialänk påstår.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Oneway wrote:I dessa juletider i kombination med denna smaklösa tråd kommer jag utsökt på att tänka på en låt Rally gjorde för många år sedan.

"Ät inte snö som blivit gul"
Vilket de snott av Frank Zappa.
Aotearoa - tino rangatiratanga
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

fisk wrote:Scenariot är ganska diffust i allmänhet. Skall han kissa på sina händer? Kommer den lilla mängd piss du kan hålla i två kupade händer räcka till något alls? Utan någon form av behållare är det inget snack om att dricka kiss överhuvudtaget.
Ok, man har bara en behållare? ;)
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

fisk wrote:Scenariot är ganska diffust i allmänhet. Skall han kissa på sina händer? Kommer den lilla mängd piss du kan hålla i två kupade händer räcka till något alls? Utan någon form av behållare är det inget snack om att dricka kiss överhuvudtaget.

Detta är såklart under förutsättningen att kroppen inte reagerar kraftigt emot urinet och kräks, och därmed förlorar ytterligare vätska.

Urindrickande i överlevnadssyfte är en dålig idé, oavsett vad någon wikipedialänk påstår.
Jo är inte direkt någon exakt specad scenario.

Du kan pissa i nån klädesplagg och suga ut kisset om du så vill, det gr att dricka kiss även utan behållare (ej av egen erfarenhet^^).

Angående wiki, det är sant att allt inte stämmer, men de jag syftade på var inte på wiki, utan riktiga människor som överlevt genom att till viss del dricka urin och varav några varit med på olika program på discovery. Jo, det är underhållning, men det tar inte bort faktabiten i det hela.

Men är det extrem överlevnad på schemat så får man ta till extrema mått.
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

CSM101 wrote:det gr att dricka kiss även utan behållare
Jag tror att det kan vara svårt faktiskt.
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

thimp wrote:
Under normala omständigheter ska urinen vara steril och bestå av vatten, urinämne (urea) och joner. Även inaktiverade läkemedel, toxiner och andra föreningar som är främmande för kroppen utsöndras i urinen.
Källa
Urine also excretes ammonia, the build-up of which is harmful to the body.
Urine is generally considered to be sterile. When it leaves the body, however, the urine can pick up bacteria from the surrounding skin, which would contaminate it.
Källa
Urin innehåller ca. 96% vatten, resten består av ammoniak, salter etc. Som redan sagts måste man alltså dricka en hel del innan det börjar bli farligt. Dessutom ska urin vanligtvis inte innehålla bakterier, förutsatt att man inte har någon åkomma som kan orsaka det.
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
Post Reply