Benazir Bhutto mördad i attentat

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Benazir Bhutto mördad i attentat

Post by Mr Einstein »

Jaha, då lyckades de till slut efter ett antal försök.
Sjuka jävlar!
Last edited by Mr Einstein on 2007-12-29 12:07:13, edited 1 time in total.
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Där försvann deras hopp om ett nytt stabilt Pakistan.
Pakistan kommer att bli ett nytt talibanland med sjuka arab självmordsbombare.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
exzrael
Posts: 638
Joined: 2004-11-27 11:38:07
Location: Ängelholm, Skåne
Contact:

Post by exzrael »

enix wrote:Där försvann deras hopp om ett nytt stabilt Pakistan.
Pakistan kommer att bli ett nytt talibanland med sjuka arab självmordsbombare.
I agree. Om inte annat så är de på god väg åt det hållet iaf.
Datorblogg: Länk
Dator: Intel Core i5 750 OC 3,4 GHz, 8 GB DDR3 1600 MHz, GeForce 560Ti OC 900/2100 Mhz, 2+1 TB HDD:
User avatar
Ståhl
Posts: 481
Joined: 2006-12-06 22:04:53
Location: Mora

Post by Ståhl »

Vem är Benazir Bhutto ?
Rockabilly,Psychobilly
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Post by walliski »

Ståhl wrote:Vem är Benazir Bhutto ?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Benazir_Bhutto

Wikipedia is your friend...

Tycker fö. att folk ska ge sig *** i att döda varandra... FInns bättre sätt att lösa problem..
Här var det tomt...
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

walliski wrote:http://sv.wikipedia.org/wiki/Benazir_Bhutto

Wikipedia is your friend...

Tycker fö. att folk ska ge sig *** i att döda varandra... FInns bättre sätt att lösa problem..
Jävlar vilken snabb uppdatering på wikipedia, imponerande.
User avatar
Jalle64
Posts: 3026
Joined: 2004-04-27 12:29:24
Location: Skåne

Post by Jalle64 »

Jaha, jag hörde bara att hon blivit allvarligt skadad, men då klarade hon sig inte, skit!!!! ;( .... där rök den demokratiförespråkaren :-[
Vem f.n fann upp fanér?
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Höll ni verkligen koll på henne innan attentatet?
#mac.se @ EFnet
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Mr Einstein wrote:
walliski wrote:http://sv.wikipedia.org/wiki/Benazir_Bhutto

Wikipedia is your friend...

Tycker fö. att folk ska ge sig *** i att döda varandra... FInns bättre sätt att lösa problem..
Jävlar vilken snabb uppdatering på wikipedia, imponerande.
Nja, de hade uppdaterat Ingmar Bergmans wikisida inom några minuter efter hans död. Likadant med nobelpristagarna, där var de ungefär lika snabba som Dagens Nyheter.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Engelska Wikipedia uppdaterade sin sida om nobelpriset i litteratur i loppet av 15 sekunder efter att det gått på SVT.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Ingen större förlust, tyvärr.
enix wrote:Pakistan kommer att bli ett nytt talibanland med sjuka arab självmordsbombare.
Pakistanska araber..?
User avatar
Jalle64
Posts: 3026
Joined: 2004-04-27 12:29:24
Location: Skåne

Post by Jalle64 »

Xmel wrote:Höll ni verkligen koll på henne innan attentatet?
Ja, det gjorde iaf jag, har känt till henne sedan hon var vid makten på 80talet :P
Vem f.n fann upp fanér?
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Xmel wrote:Höll ni verkligen koll på henne innan attentatet?
Om man kollar nyheter dagligen så är det svårt att undvika.
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

kan inte riktigt hålla med många av er.. visserligen hade hon usa stöd o.s.v.

men Musharraf är ju usa vänlig också.. (om ni inte vet så läs lite historia)

dessutom så finns det mycket bakom henne och korruption scandaler o.s.v. så tror inte att det hade blivit något bättre.

Saken med pakistan är ju att sen musharraf kom till makten så har pakistan blivit mkt mkt bättre, gick väldigt snabbt med. Tyvärr är det dock så att 50% av penga flödet går till en minoritet elit som dock är väldigt utbildade o.s.v.

Och lnärmare 50% av landets tillgångar går direkt till armen, försvar o.s.v. vilket i nu läget hindrar utveckligen för de fattigare människorna..

dock säger jag inte att jag gillar hur musharraf styr pakistan men tror absolut inte att Benazir Bhutto hade gjort något bättre.

men men synd att sånt här händer, rätt så onödigt tycker jag.
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Musharraf tjänar på att bli av med en stark motståndare, det allmäna valet skjuts på framtiden och USA:s nuvarande nickedocka kan stärka sitt militära grepp om makten.
Ser inga problem utöver de rent etiska.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Man kunde inget göra förutom att skaka på huvudet när man läste om det här för första gången.
Benazir Bhutto har själv sagt att hon borde "skita i" sitt hemland och leva ett lättsamt liv i England. Jobb hade hon ju haft.
En starkt kvinna, eller familj om ni vill. Hennes man har suttit inspärrad flertalet år (5?) just pga. att han svikit manssläktet när han låtit sitt köttstycke till kvinna få makt i samhället.
"Man ska ha kontroll över sina kreatur" sades det i domstolen.
Med dessa uttalanden, finner iallafall jag, det otroligt svårt att se vart denna människa fått sin styrka att ta striden inom politiken gång på gång. Inom ett muslimsk land där flertalet haft sådana starka känslor kring hennes position och kön att de kämpat sig till ett mord genom flera försök.
Tragiskt!

Är så jävla glad att mina systrar växt upp i Sverige...
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

maciato wrote: Är så jävla glad att mina systrar växt upp i Sverige...
me too...... vilken tid vill du att Lena ska vara hemma igen? =P...



men men skämt åsido.. another one bites the dust,, ska dock bli intressant att se hur situation utspelar sig i pakistan.. kan det komma att leda till en förändring i ledning ändå eller?
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Mitra wrote:
maciato wrote: Är så jävla glad att mina systrar växt upp i Sverige...
me too...... vilken tid vill du att Lena ska vara hemma igen? =P...



men men skämt åsido.. another one bites the dust,, ska dock bli intressant att se hur situation utspelar sig i pakistan.. kan det komma att leda till en förändring i ledning ändå eller?
Tänkte lite i dom tankarna, men insåg ganska direkt och bistert att mitt leende försvann för fort. Deras religion och vardag är uppbyggd på deras sjuka moralpelare. Det kommer inte gå fort för kvinnoförtrycket att försvinna därnere.
Men förhoppningsvis har hennes liv visat kvinnorna i pakistan och andra arabstäder, stater & hem att man kan gå sin egen väg och uppnå någonting. Men hennes idol-bild kanske inte matchar alla. Hur många känner du själv som vill blir förföljda och slutligen mördade ?!

Tror vi har många långa år av små, små steg, framför oss...
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Araberna befinner sig väl på medeltiden enligt deras tidräkning, typ 1400-1500 eller nåt sånt. Så det är ju inte förvånande att religion fortfarande har starkt fäste eftersom alla religiösa är så IQ befriade och tror på nåt som inte består av några atomer alls utan bara är en ren och dum fantasi.
Säger inte att kristna är ett dugg bättre heller, dom är minst lika dumma i huvudet.

Däremot ger jag kudos till araber som faktist har tagit sig ur det där Allah/Muslim helvetet och lever som vi andra gör.
Islam är fan en sjuk religion, vem vill stödja en religion där man förtrycker kvinnor och stenar människor till döds för små skitsaker?
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

enix wrote:[...] tror på nåt som inte består av några atomer alls utan bara är en ren och dum fantasi.
Nu var du verkligen dum. Rymd finns och brukar inte bestå av några atomer. Ska du vara arrogant med din antireligiösa propaganda så får du väl åtminstonde uttrycka dig väl så slipper du framstå som intellektuellt utmanad.
enix wrote:[...]vem vill stödja en religion där man förtrycker kvinnor
En vild gissning skulle kunna vara "män".
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

LOL på det sista.
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Andrej wrote:En vild gissning skulle kunna vara "män".
Vilka män syftar du på? Skulle vilken man som helst vara kapabel till att stödja ett sådant förtryck?
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Andrej wrote:
enix wrote:[...] tror på nåt som inte består av några atomer alls utan bara är en ren och dum fantasi.
Nu var du verkligen dum. Rymd finns och brukar inte bestå av några atomer. Ska du vara arrogant med din antireligiösa propaganda så får du väl åtminstonde uttrycka dig väl så slipper du framstå som intellektuellt utmanad.

enix wrote:[...]vem vill stödja en religion där man förtrycker kvinnor
En vild gissning skulle kunna vara "män".

Rymd består väl av vacum, mörk materia och mörk energi och atomer?
Jag ger blanka fan i vad du tycker om mig, men religiösa människor bör dö.

Jävligt dumma män som är i stenålders tänkandet stödjer religion som förtrycker.

Jag skulle njuta av att bränna ner en moské eller kyrka.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

enix wrote:Jag skulle njuta av att bränna ner en moské eller kyrka.
Varför då?
Och har de här antisociala tendenserna något annat utlopp som vi borde informera myndigheterna om?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

enix wrote: Islam är fan en sjuk religion, vem vill stödja en religion där man förtrycker kvinnor och stenar människor till döds för små skitsaker?
En religion som inte har förmågan att anpassa sig till samtiden blir så småningom väldigt sjuk.
Alla bibliska texter och traditioner borde uppdateras lika ofta som Svenska Akademiens Ordlista.
Post Reply