Hypnos

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Hypnos

Post by Moonsky »

Funkar hypnos eller är det bara trams?

Kan jag hypnotisera tjejer på krogen att ligga med mig och sedan glömma bort mig?
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Man måste acceptera att göra något under hypnosen. Det får inte vara utanför människans självtycke, eller ibland vad man innan har kommit överens om ska hända under hypnosen.

Det var så jag kom ihåg Mythbustersavsnittet, andra får fylla i.
noname/whatever
Posts: 683
Joined: 2004-11-27 21:35:18
Location: Skåne.

Re: Hypnos

Post by noname/whatever »

Moonsky wrote:
Kan jag hypnotisera tjejer på krogen att ligga med mig och sedan glömma bort mig?
Du menar lura dom till att ha sex med dig, och sedan glömma bort det då det bara är överviktiga fettma-bomber så dom slipper komma ihåg och råka berätta för dina bästa polare? ;D


Alternativ 2: Du är egentligen fag men vill testa den normala läggningen för en kväll men ser helst att det inte kommer ut eller avslöjas.


Jag är nog bered att ta 1veckas Ban då det bara kändes så härligt att slänga ur sig ::)

*edit*
Alternativ 3: Så dom kan fejka sin orgasm ännu engång tillsammans med dig men istället för att råka avslöja sig så driver du hypnosen i bruk så dom fortfarande ser det som första gången.

Alternativ 4: Du får endast tjejer genom att påstå "dude, its my first time, plz give me some" - observera "dude" bemärkelsen ibörjan :o ::)

Supp supp!! treeeeeevlig helg! :) ;) :D ;D :[ :( :o 8) ?!? ::) :P :-[ :-X :-/ :-* ;(

*edit*
Svar på frågan:
Alla som vill kan hyptnotiseras då man medvetet fast jävligt undermedvetet gör grejen, i ett slags trötthets-medvetande.

Den som känner sig träffad, feel free to try.
• ο β ε ο •
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Tanken var ju att lära sig hypnos, så man kan plocka upp riktigt snygga tjejer, och hypnotisera dem, sen få dem att glömma mig, sen plocka upp en ny varje kväll...
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

Var på en show med Sailesh i Umeå för två vintrar sen och kollade med sex av mina vänner. De som ville kunde gå upp på scen och bli hypnotiserade. Jag och en tjejkompis gick upp och det slutade med att hon (och några andra av oss som gick upp på scen) blev hypnotiserade medan jag (och några andra) inte blev det.

Hur som helst, det viktiga var att man under hypnosen inte kunde göra saker som man inte skulle kunna göra i vanliga fall heller, enligt hypnotisören (Sailesh) själv. Men sen var det vidare att det kunde ta några gånger för en person att bli hypnotiserad, även om denne själv ville bli det. Så ett sinne som accepterade hypnosen var ett krav för att det skulle funka.


Men men, showen pågick i dryga timmen och jag såg min tjejkompis göra en del saker som jag vet att hon vanligtvis inte hade gjort i "nyktert" tillstånd. (Vet att det låter motsägelsefullt med vad jag skrev ovan, men det jag menar är att man i sinnet kan vara villig att göra vissa saker, men som man ändå inte gör pga av andra orsaker).

När jag frågade henne efteråt så sa hon att hon var medveten om vad hon gjorde, men kunde ändå inte styra eller bestämma allt själv, vissa saker som hon gjorde var saker som hon gjorde utan att veta varför (men som vi visste berodde på "ordern" som de fått av hypnotisören).

Så jag tror på hypnos, men kanske inte alla som påstår sig ha blivit hypnotiserade eller alla som påstår sig vara hypnotisörer. Grupptryck kan göra underverk, även omman inte är hypnotiserad. (DVS om alla i salen förväntar sig att du ska göra vissa saker så kan vissa göra detta även om de inte är hypnotiserade).


Så nej, du kan inte hpnotisera någon att ligga med dig om de innerst inne inte vill det... har jag hört ;)

http://www.sailesh.ca/
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Nä, hypnos schmypnos säger jag.
noname/whatever
Posts: 683
Joined: 2004-11-27 21:35:18
Location: Skåne.

Post by noname/whatever »

Moonsky wrote:Tanken var ju att lära sig hypnos, så man kan plocka upp riktigt snygga tjejer, och hypnotisera dem, sen få dem att glömma mig, sen plocka upp en ny varje kväll...
Men shiiit, sluta mata mig med detaljer som är negativt för dig :P
• ο β ε ο •
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Hypnos används i psykoterapi, så visst funkar det, men det är knappast som Mind Control i WoW.
meh
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

På Sailesh sida, kan man ju se videos från hans shower, han får ju folk att få orgasmer och får dem att göra allt möjligt.

Fan vad konstigt, jag vill också kunna det.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Den enda som jag känner har kunnat ge en bra förklaring av vad hypnos faktiskt innebär är Derren Brown, i hans bok "Tricks of the mind". Jag citerar inledningen av kapitlet om hypnos:
When a man who bills himself as a hypnotist makes grown men dance around or impersonate Elvis on stage, we call his subjects "hypnotized". When cult members are made to act against their best interests, even to the point of suicide, we might refer to them as "hypnotized". Yet paradoxically we are told that we cannot be hypnotized to do anything against our will. We could also use the same word to describe someone being talked into hallucinating, or undergoing surgery without anaesthetic. You might think a participant on my show who is acting unusually is under some sort of "hypnosis"; certainly I am often described as a "hypnotist" by journalists. Business seminars osometimes teach "hypnotism" or "hypnotic language patterns" to their delegates to improve their influential power, and internet seduction courses offer similar promises to lonely males" (as far as I'm aware). Characters in films are induced by sinister characters to commit crimes - they are "hypnotiezed". In February 2005 the Los Angeles Times reported that on the streets Russian gypsy "hypnotists" were making people hand over their belongings without question. We also refer to recordings of relaxing music mixed with empowering suggestions as "hypnosis tapes", and we might talk of being "hypnotized" by dreamy music or a candle-lit church service. Some people tell me they don't "believe in" hypnosis; others seem to use the word to describe almost anything.
Is there one type of hypnosis that is real, and other cases where the word is just used metaphorically? How can listening to a relaxtion tape and being made to commit a crime be the same thing? Does hypnosis require a "trance" state? If someone is put into a special trance and told to unconsciously carry out something when they awake, can that be the same as suggestions given in a normal waken state?
There are currently two major clinical schools of thought with regard to what hypnosis is. The first promotes it as a "special state". Paramount to the logic of this school of thought is the idea that the hypnotized person is able to achieve things a non-hypnotized person cannot. If it can be shown that there is nothing special at all about hypnosis, then this line of thinking becomes redundant. Pitched against these "state" theorists are the "non-state" theorists who argue that in fact the various phenomena of hypnosis can be explained quite happily without thinking of "trances" or "hypnosis" as meaning anything special or peculiar or akin to a special state of mind. Their thesis would fall if the "state" theorists could prove that something unique happens to the person who is hypnotized. Occasionally, one reads in the paper that hynposis has been "proved" to be such and such, or that a subject hooked up to an EEG machine shows this or that brain activity when in a trance, but these are largely press releases from the "state" theorists who have an inherently more media-friendly view of the field. Such articles are invariably a little sensational and, despite them, the "non-state" theoriy is becoming the received way of understandning what hypnosis is. And of course, we must remember that it is largely up to the "state" theorists to prove their point", not the "non-state" guys to try to prove a negative.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

wall of text, tl;dr
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Micro$oft
Ja, nu fick jag det gjort.
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

Moonsky wrote:På Sailesh sida, kan man ju se videos från hans shower, han får ju folk att få orgasmer och får dem att göra allt möjligt.

Fan vad konstigt, jag vill också kunna det.
Är ungefär som alkohol. Det får inte dig att göra saker du inte vill, utan saker du inte vågar göra nyktert.

Vidare så tog det drygt 30min av följa hans order i total tystnad (lyssna på vissa ljud som han spelade ur högtalare me) etc för att man skulle bli hypnotiserad. Lycka till med att få till den stämningen på krogen när du raggar :P
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Post by Gebba »

Moonsky wrote:På Sailesh sida, kan man ju se videos från hans shower, han får ju folk att få orgasmer och får dem att göra allt möjligt.

Fan vad konstigt, jag vill också kunna det.
hahaha så kul att läsa denhär tråden ;D ;D

"han får ju folk att få orgasmer" "Fan vad konstigt, jag vill också kunna det"

lycka till med hypnosen :P ;) 8) ::) :-X ?!? :-* :o
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

fisk wrote:wall of text, tl;dr
Äh, stfu.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Tilt
Posts: 1
Joined: 2010-08-30 16:30:43

Hypnos

Post by Tilt »

Borttagen reklam
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Re: Hypnos

Post by linc »

Tilt: Välkommen till vårt forum. Läs våra regler så ser du att man inte får göra reklam som ny användare, därav min censurering av ditt inlägg.
hej.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Re: Hypnos

Post by Ghlargh »

Hypnos i avseendet "sätt någon i en behaglig miljö så är människan lättare att prata med" som psykot(erapeut)er använder, helt rimlig reaktion.

Men i avseendet "få någon att ligga med främlingar, råna banker eller skjuta sina vänner, inte en chans om detta inte är något personen själv vill göra, men inte vill "vara ansvarig för" i sitt eget samvete.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
aleisha20
Posts: 2
Joined: 2011-03-01 8:56:21
Location: Vasteras
Contact:

Re: Hypnos

Post by aleisha20 »

Jag tror, skulle inte tro det
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Re: Hypnos

Post by Andrej »

Moonsky wrote:Kan jag hypnotisera tjejer på krogen att ligga med mig och sedan glömma bort mig?
Nej, men din personlighet kan säkert få dom att glömma dig efter att du inte har haft sex med dom... :)
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
Post Reply