Richard Stallman - KTH, Stockholm - 26 februari

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

nem wrote:
thimp wrote:Jag gillar Stallmans idé och har kört många nix burkar, främst debian och OpenBSD. Inte bara på server utan även på mina WS's, men eftersom jag inte kunde köra tex Photoshop så valde jag att gå tillbaka XP. Även om jag saknar visa funktioner, främst konsolen :), så ångrar jag mig inte.
Har du provat Cygwin? Jag tycker det fungerar ganska bra.
Har lekt lite med det nu i eftermiddag och det verkar helt klart intressant, blir att undersöka lite mer noggrant.
kr1sse wrote:Wine Is Not an Emulator?
Ursäkta, måste i min enfald blandat ihop Wine med WMware. Det ändrar dock inte min åsikt om att i detta fallet är det bättre att köra Win/OSX.

Väntar nog tills Adobe själva släpper en version som går att göra på tex en Debian maskin.
我思う、ゆえに我あり
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

thimp wrote:Väntar nog tills Adobe själva släpper en version som går att göra på tex en Debian maskin.
Tror nog att Microsoft gärna lägger lite pengar under bordet för att förhindra det.
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Moonsky wrote:
thimp wrote:Väntar nog tills Adobe själva släpper en version som går att göra på tex en Debian maskin.
Tror nog att Microsoft gärna lägger lite pengar under bordet för att förhindra det.
Alltid en konspirationsteori.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

nem wrote:Alltid en konspirationsteori.
Säkert inte helt falskt, mygel sker i alla branscher.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

thimp wrote:Ursäkta, måste i min enfald blandat ihop Wine med WMware. Det ändrar dock inte min åsikt om att i detta fallet är det bättre att köra Win/OSX.

Väntar nog tills Adobe själva släpper en version som går att göra på tex en Debian maskin.
Gimp då?
Parental Advisory - Explicit Content
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

Moonsky wrote:
thimp wrote:Väntar nog tills Adobe själva släpper en version som går att göra på tex en Debian maskin.
Tror nog att Microsoft gärna lägger lite pengar under bordet för att förhindra det.
Hade det funnits en större marknad för Adobes produkter inom *nix hade släppt det. Tror inte ens MS behöver pumpa in några pengar för tillfället.
andersson wrote:Gimp då?
Även Gimp har säkert blivit mer kompetent sen jag senaste lekte med det för cirka 1-2år sedan. Men för tillfället känner jag inte till några skolor eller större företag som använder sig av Gimp så jag ser ingen större anledning till att byta till Gimp.
我思う、ゆえに我あり
Post Reply