Alter Bridge live i Stockholm den 11:e februari

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
AngryTino
Posts: 496
Joined: 2003-02-06 20:20:07

Alter Bridge live i Stockholm den 11:e februari

Post by AngryTino »

Fy fasen, hur kunde jag missa det här :( Det var av en slump att radion var på idag och så fick jag nys om att Alter Bridge skulle lira i Sthlm nu den 11:e. Sprang hem, loggade in på ticnet.se och såg att det var utsålt :(

Hur gör jag nu? vart kan jag få tag på biljetter? fanns ett enda bolag som annonserade en biljett (ståplats) för 995kr (ord. 250kr) men det känns alldeles för dyrt.

Hur skulle ni göra?
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Re: Alter Bridge live i Stockholm den 11:e februari

Post by MooDHooDs »

AngryTino wrote:Hur skulle ni göra?
Ta en rejäl tugga ur äpplet
Dyslexi
User avatar
AngryTino
Posts: 496
Joined: 2003-02-06 20:20:07

Re: Alter Bridge live i Stockholm den 11:e februari

Post by AngryTino »

MooDHooDs wrote:
AngryTino wrote:Hur skulle ni göra?
Ta en rejäl tugga ur äpplet
och det betyder i sin tur?
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Re: Alter Bridge live i Stockholm den 11:e februari

Post by walliski »

AngryTino wrote:
MooDHooDs wrote:
AngryTino wrote:Hur skulle ni göra?
Ta en rejäl tugga ur äpplet
och det betyder i sin tur?
Inse att du begått ett misstag och ta föjlderna av detta som en man..?
Här var det tomt...
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Re: Alter Bridge live i Stockholm den 11:e februari

Post by kqr »

AngryTino wrote:
MooDHooDs wrote:
AngryTino wrote:Hur skulle ni göra?
Ta en rejäl tugga ur äpplet
och det betyder i sin tur?
Det var en anspelning på att 'bita i det sura äpplet'.
Jag tror han menar att, "Shit happens. Bättre lycka nästa gång. :)"
User avatar
AngryTino
Posts: 496
Joined: 2003-02-06 20:20:07

Re: Alter Bridge live i Stockholm den 11:e februari

Post by AngryTino »

kr1sse wrote:
AngryTino wrote:
MooDHooDs wrote:
AngryTino wrote:Hur skulle ni göra?
Ta en rejäl tugga ur äpplet
och det betyder i sin tur?
Det var en anspelning på att 'bita i det sura äpplet'.
Jag tror han menar att, "Shit happens. Bättre lycka nästa gång. :)"
happ :P
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Du kan väl kolla blocket, tradera och liknande?
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
hempton
Posts: 122
Joined: 2005-01-11 19:57:50

Post by hempton »

Skulle istället sikta in mig på endagsfestivalen i sommar (här i sthlm) Där foo fighters kommer att spela
User avatar
Trogdor
Posts: 1680
Joined: 2002-03-08 9:08:54
Location: Örebro
Contact:

Post by Trogdor »

hempton wrote:Skulle istället sikta in mig på endagsfestivalen i sommar (här i sthlm) Där foo fighters kommer att spela
Nää, Hocico på långfredagen är det som gäller ;)
Eller EkoBrottsMyndigheten i Kalmar i maj.
iMac 20" + 20" : 2,4Ghz Core 2 Duo : 3GB PC2-6400 : 250 + 500GB HD
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

hempton wrote:Skulle istället sikta in mig på endagsfestivalen i sommar (här i sthlm) Där foo fighters kommer att spela
Fast det är lite skillnad på Alter Bridge och Foo Fighters, inte direkt samma band. Ganska onödigt att se Foo Fighters om man vill se Alter Bridge.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
hempton
Posts: 122
Joined: 2005-01-11 19:57:50

Post by hempton »

egar wrote:
hempton wrote:Skulle istället sikta in mig på endagsfestivalen i sommar (här i sthlm) Där foo fighters kommer att spela
Fast det är lite skillnad på Alter Bridge och Foo Fighters, inte direkt samma band. Ganska onödigt att se Foo Fighters om man vill se Alter Bridge.
ja, det är skillnad på alla band (?????????????????????) men eftersom valentin inte kan se Alter brigde, får han nöja sig med ett BÄTTRE band.

Sen så besvarade jag bara på "Hur skulle ni göra?"
User avatar
AngryTino
Posts: 496
Joined: 2003-02-06 20:20:07

Post by AngryTino »

hempton wrote:
egar wrote:
hempton wrote:Skulle istället sikta in mig på endagsfestivalen i sommar (här i sthlm) Där foo fighters kommer att spela
Fast det är lite skillnad på Alter Bridge och Foo Fighters, inte direkt samma band. Ganska onödigt att se Foo Fighters om man vill se Alter Bridge.
ja, det är skillnad på alla band (?????????????????????) men eftersom valentin inte kan se Alter brigde, får han nöja sig med ett BÄTTRE band.

Sen så besvarade jag bara på "Hur skulle ni göra?"
bättre band? att du ens kan jämföra dessa? som att jämföra himmel och jord. Glöm inte att alla bortsett från Myles Kennedy (sångaren) är från bandet Creed (som är överlägset mer musikaliska än Dave Grohl (som i sig är Foo Fighters). Mark Tremonti är dagens Dimebag om inte mer..

Sen så är Myles själv en långt mer överlägsnare sångare än Dave och har avsevärt högre register.
User avatar
hempton
Posts: 122
Joined: 2005-01-11 19:57:50

Post by hempton »

AngryTino wrote:
hempton wrote:
egar wrote:
hempton wrote:Skulle istället sikta in mig på endagsfestivalen i sommar (här i sthlm) Där foo fighters kommer att spela
Fast det är lite skillnad på Alter Bridge och Foo Fighters, inte direkt samma band. Ganska onödigt att se Foo Fighters om man vill se Alter Bridge.
ja, det är skillnad på alla band (?????????????????????) men eftersom valentin inte kan se Alter brigde, får han nöja sig med ett BÄTTRE band.

Sen så besvarade jag bara på "Hur skulle ni göra?"
bättre band? att du ens kan jämföra dessa? som att jämföra himmel och jord. Glöm inte att alla bortsett från Myles Kennedy (sångaren) är från bandet Creed (som är överlägset mer musikaliska än Dave Grohl (som i sig är Foo Fighters). Mark Tremonti är dagens Dimebag om inte mer..

Sen så är Myles själv en långt mer överlägsnare sångare än Dave och har avsevärt högre register.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dave_Grohl
http://en.wikipedia.org/wiki/Foo_Fighters

De finns även referenser
User avatar
madr
Posts: 998
Joined: 2004-08-24 11:12:39
Contact:

Post by madr »

Nu har jag förvisso mycket dålig koll på Alter Bridge, men ingenting jag hörde i gitarrväg från Creed kommer ens halvvägs till Dimebag, inte heller toprakningarna på youtube märkt "best Mark Tremonti solo evah!!!1". Borde jag kika på Alter Bridge, eller kommer jag bli riktigt besviken utifrån att jag förväntar mig gitarrer av hög klass?
antlion: 3,2 GHz i7 | 32GB | 180GB+120GB SSD SATA III | 2TB SATA III | Dell u2410 | GF 5600ti Arch linux + Win 7
User avatar
AngryTino
Posts: 496
Joined: 2003-02-06 20:20:07

Post by AngryTino »

madr wrote:Nu har jag förvisso mycket dålig koll på Alter Bridge, men ingenting jag hörde i gitarrväg från Creed kommer ens halvvägs till Dimebag, inte heller toprakningarna på youtube märkt "best Mark Tremonti solo evah!!!1". Borde jag kika på Alter Bridge, eller kommer jag bli riktigt besviken utifrån att jag förväntar mig gitarrer av hög klass?
Smaken är verkligen som baken...vissa anser att Dimebag var gud. för min del så var han bra och inget mer. Som musiker så vet man att det krävs långt mycket mer av en gitarrist än tekniska skils. Att komponera musikstycket, det är i själva verket kärnan i en bra låt och INGET annat.

Det är en jädrans skillnad mellan Alter Bridge och Creed. Båda banden är bra men Marks gitarrspel avancerar till en annan nivå i AB.
User avatar
Bodego
Posts: 146
Joined: 2006-08-06 0:50:57
Location: Sverige -Alingsås

Post by Bodego »

Åh snälla börja inte tjata om vilket av banden som är bättre. Herre jebus! En mer relativ fråga än musiksmak får man fan leta efter.

Alter Bridge är bra. Synd att man missar spelningen. Dock är jag usel på att hålla reda på sånt. Senaste spelningen jag var på var Lars Winerbeck på Liseberg för X antal år sen. :p

Jag tycker Blackbird är bästa albumet hittils. Det händer mer. Hur går det för Scott Stapp nu för tiden egentligen? Det verkar inte som han hade mycket att erbjuda utan de andra bandmeddlemarna.
Thermaltake Armor - Corsair HX620W
ASUS Commando - E6600 @ 3.2GHz
Scythe Ninja Plus - Corsair XMS2 PC6400 2048MB (1:1)
Gainward Bliss 8800GTX - Seagate Barracuda 320GB
Western Digital My Book 250GB - Vista Home Premium 32bit
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

AngryTino wrote:Smaken är verkligen som baken...vissa anser att Dimebag var gud. för min del så var han bra och inget mer. Som musiker så vet man att det krävs långt mycket mer av en gitarrist än tekniska skils. Att komponera musikstycket, det är i själva verket kärnan i en bra låt och INGET annat.
Det är ju låtskrivandet som Dimebag är känd för, och inte hans tekniska färdigheter på guran.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
Post Reply