Det där med åldersskillnad...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

Problemet med att det är åldersskillnaden är inte nu utan kommer om kanske 1-2 år. Men som de flesta, antar jag, att hon vill skaffa barn innan hon blir runt 40år. Är du beredd att som 22-24åring bli "vuxen" på allvar så kör på.

Som ung så behöver man ju inte tänka så mycket på det här med barn osv. Ta ett snack med henne om hur hon ser på framtiden, med barn, giftemål what ever. Och sedan får ni väl avgöra om det är värt det.

Tex att polarna drar iväg på ett charter resa och patajar medan du tar byter blöjor på en unge som storgråter hela nätterna ;)

Hur som helst så önskar jag dig lycka till och uppdatera oss gärna med hur det går.
我思う、ゆえに我あり
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

So what "vad händer om 2-5år?", om de har en lycklig tid tillsammans i fem månader och sedan skiljs åt, så kommer det fortfarande ha varit värt det. Att sumpa en relation på grund av en sådan trivial åldersskillnad är rena dumheter.

Det är inte ofta man träffar en människa som det verkligen känns rätt med, det finns så mycket fler saker som spelar roll, och de som säger att det garanterat kommer vara en åldersfråga fokuserar bara på det förenklade.

Adis, följ hjärtat. Åldern är inte ett problem förrän ni förstorar upp det och gör något av det. Precis som med de flesta ting här i livet så kan man överdriva det, eller inte.

Det som kanske bekymrar mig en del är att du vände dig hit för råd, det får mig att undra om du bryr dig mer om folks reaktioner än dina känslor inför den här kvinnan.

Om jag var du hade jag struntat i att prata så mycket om att ha en relation, och faktiskt ha en. Om det går bra eller dåligt kommer korten att utvisa till sist. Det man ångrar är inte att man satsade och förlorade, utan att man inte satsade och kunde vinna så mycket.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Fisk jag vänder mig hit enbart för att höra hur samhället ser på det. Jag har bestämt mig och det är att inte ge upp henne. Det bara går inte. Att skaffa barn vid 24år ålder är inget att tala om för det går inte. Snarare när jag är 27år

Diemon!
Det sa mor också när tänker ni att ni skulle h barn osv...
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

Det viktigaste är ju trots allt att ni blir lyckliga. Om föräldrarna är tveksam, så anordna en träff där de får träffa henne, visa hur lyckliga ni är. När de ser hur lyckliga ni är så tror jag inte de kommer vilja göra något för att såra, framför allt dig.

Har ni pratat om barn osv? Om inte gör det tidigt, säg vad du tycker så det inte blir något som ligger i bakgrunden och splittrar er.
我思う、ゆえに我あり
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

Ålder är bara siffror och jag hatar matte.
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Men allvarligt, adoptera ett barn senare om ni inte lyckas skaffa några själv. Det är inte så svårt, det är mycket svårare att hitta en människa man står ut med (som står ut med en själv) än att avla av sig.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

ADiS wrote:Fisk jag vänder mig hit enbart för att höra hur samhället ser på det.
Eftersom de flesta av oss inte är lämpliga för frigång ute i samhället så är det väl rätt dumt ;)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Big_Bird wrote:Eftersom de flesta av oss inte är lämpliga för frigång ute i samhället så är det väl rätt dumt ;)
SLUTA! VARFÖR ANGRIPER DU MIG OCH MIN PERSON HELA TIDEN!?!? \o/
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Fisk, ditt sista stycke var otroligt fint i texten tidigare! :)
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Du får ju räkna kallt med att det blir barnskaffningsdags ganska så omgående ^^
iDon't care about your problems.
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

ADiS wrote:Att skaffa barn vid 24år ålder är inget att tala om för det går inte. Snarare när jag är 27år.
You're in for a world of hurt.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

fisk wrote:
Big_Bird wrote:Eftersom de flesta av oss inte är lämpliga för frigång ute i samhället så är det väl rätt dumt ;)
SLUTA! VARFÖR ANGRIPER DU MIG OCH MIN PERSON HELA TIDEN!?!? \o/
*Pekar på på sin titel och sitt inlägg*
Du smickrar dig själv.

Vad dig anbelangar så håller jag fullständigt med dig i ditt inlägg i tråden.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Jag säger bara kör hårt och bra jobbat, skit i åldern.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

I vissa apsamhällen köar männen för att få para sig med den äldsta honan. Det kan du använda som argument när päronen ser onöjda ut.
meh
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Joel wrote:I vissa apsamhällen köar männen för att få para sig med den äldsta honan. Det kan du använda som argument när päronen ser onöjda ut.
Oh you.
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Joel wrote:I vissa apsamhällen köar männen för att få para sig med den äldsta honan. Det kan du använda som argument när päronen ser onöjda ut.
double nigger.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Jag skrev min ålder fel i början. Jag skrev Jag är 20 nu i april, men nu är det ändrat till som det skall stå. Är 20 nu, 21 i april :)
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Joel wrote:I vissa apsamhällen köar männen för att få para sig med den äldsta honan. Det kan du använda som argument när päronen ser onöjda ut.
Så lågt behöver man inte sjunka för att hitta argument ;D
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Strunta i vad alla säger och tycker och deras fördomar.

Om hon är äldre än dig, men du älskar henne, så spelar det ingen roll.
Det är bara att vara med henne ändå.

Hugh Heffner är 81 och har tjejer som är typ 20-30! FTW _/
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Jag vet inte vem han är men låter som att han har bra med pengar och därför har han så unga.

Situationen verkar iafl ha lugnat ner sig hos päronen med de säger: Du vet vad vi tycker/vill. Hoppas det går över med tiden.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

Image
Parental Advisory - Explicit Content
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Moonsky wrote: Hugh Heffner är 81 och har tjejer som är typ 20-30! FTW _/
Är man 81 år så har man inga päron som lägger sig i.
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Tycker du bör ta ett rejält snack med dina föräldrar. Förklara hur du känner för kvinnan. Kan dem inte acceptera det så ignorera det. Förr eller senare kommer de att ge med sig. Tror knappast att det på riktigt skulle bli en "hon eller dem" situation av det hela. Om dina föräldrar älskar dig så ska de inte lägga sig i ditt val av kvinna.

Dock så bör det påpekas att om ni tänkt vara ihop länge (lätt att veta på förhand :P) så kan du ju nästan glömma att ni ska kunna skaffa barn när du är 27... Kan vara värt att tänka på. När en kvinna är över 30 år så går chanserna för barn ner samtidigt som riskerna går upp... Det skulle väl vara det enda "problemet" i ditt fall. Även om det kanske känns avlägset nu så betänk att ni om 7 år står där och vill skaffa barn men att det inte går. Finns ju alltid Thailand och Korea att tillgå, men det var kanske itne vad man hade tänkt.
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

ADiS wrote:Jag vet inte vem han är men låter som att han har bra med pengar och därför har han så unga.

Situationen verkar iafl ha lugnat ner sig hos päronen med de säger: Du vet vad vi tycker/vill. Hoppas det går över med tiden.
"Hoppas det går över med tiden", det är också en grej man säger till någon som hittat kärleken. Vad var det den där dokumentären om lesbiska tjejer hette... "du ska nog se att det går över"?

Stå på dig och hälsa dina föräldrar att jag hoppas deras inställning också går över med tiden.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

Big_Bird wrote:
ADiS wrote:Jag vet inte vem han är men låter som att han har bra med pengar och därför har han så unga.

Situationen verkar iafl ha lugnat ner sig hos päronen med de säger: Du vet vad vi tycker/vill. Hoppas det går över med tiden.
"Hoppas det går över med tiden", det är också en grej man säger till någon som hittat kärleken. Vad var det den där dokumentären om lesbiska tjejer hette... "du ska nog se att det går över"?

Stå på dig och hälsa dina föräldrar att jag hoppas deras inställning också går över med tiden.
Kan ha fel här men jag tror att det är just föräldrarnas inställning som han hoppas skall gå över?
Parental Advisory - Explicit Content
Post Reply