Det där med åldersskillnad...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

andersson wrote:
Big_Bird wrote:
ADiS wrote:Jag vet inte vem han är men låter som att han har bra med pengar och därför har han så unga.

Situationen verkar iafl ha lugnat ner sig hos päronen med de säger: Du vet vad vi tycker/vill. Hoppas det går över med tiden.
"Hoppas det går över med tiden", det är också en grej man säger till någon som hittat kärleken. Vad var det den där dokumentären om lesbiska tjejer hette... "du ska nog se att det går över"?

Stå på dig och hälsa dina föräldrar att jag hoppas deras inställning också går över med tiden.
Kan ha fel här men jag tror att det är just föräldrarnas inställning som han hoppas skall gå över?
Det beror på, i brist på citattecken så får man ju tolka som man vill... Jag anser att allt efter kolonet är föräldrarnas kommentar. Om det är annorlunda så skyller jag min brist på förståelse på avsaknad av korrekt formatering. 8)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
rubik
Posts: 130
Joined: 2007-10-25 14:37:58

Post by rubik »

Kör hårt! Älskar du henne skall du inte ge upp. Dina föräldrar kommer att inse det tids nog.

Jag är själv 21 nu och min flickvän fyller 31 i år så det är 10år mellan oss. Vi har varit tillsammans i drygt 3år och skall gift oss den 31 maj ;D

Det var samma sak med våra föräldrar, hennes accepterade det direkt och mina var väl något mer tveksamma. Dock gick det över hyfsat snabbt och alla fyra päron hjälper till att planera för bröllopet.

Så jag rekommenderar absolut att köra på, tjejen kan du förlora men dina föräldrar är alltid dina föräldrar. Om dom nu är så extrema (vilket jag inte kan tänka mig) att de skulle säga upp kontakten pga detta så är de inte mycket föräldrar att ha ändå.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Big_Bird, det jag tänkte var att föräldrarnas inställning skall gå över.

rubik, låter väldigt kul! Ditt fall verkar väldigt likt min.
Och det sista du säger, så är det så faktiskt! Man kan fråga sig; Vad har de att förlora som någon tidigare sa!

Visst var det tungt för mig i början och därav tråden, men idag står jag/vi på starkare ben än någonsin! ;) Man kan säga att allt detta har knutit oss ännu närmre.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

ADiS wrote:Big_Bird, det jag tänkte var att föräldrarnas inställning skall gå över.
Dåså, utan fler invektiv sällar jag mig till din förhoppning.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

rubik wrote:Det var samma sak med våra föräldrar, hennes accepterade det direkt och mina var väl något mer tveksamma. Dock gick det över hyfsat snabbt och alla fyra päron hjälper till att planera för bröllopet.
Inte särskilt märkligt egentligen. I bägge fall vill föräldrarna skydda sin son från att begå vad de anser vara ett misstag. Kvinnornas föräldrar anser att respektive dotter inte längre behöver beskyddas eftersom de redan uppnått en viss ålder.
Parental Advisory - Explicit Content
Post Reply