Din senast sedda film.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Post by patrik åkerhage »

Film: Hancook
Betyg: 7/10

Motivering:
Hade egentligen inte alls höga tankar om denna och hade inte heller planerat att se den för att jag trodde den skulle vara dålig. Men det visade sig att jag hade helt fel, den här filmen imponerade faktiskt och jag måste säga att Will Smith har blivit en bra skådis, filmen Pursuit of Happiness och nu denna, han visar att han kan göra lite mer "mörka och tragiska" karaktärer bra. Till er som inte sett denna, gör det, för den är faktiskt väldigt bra!
/ MoXX
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Felon
http://www.imdb.com/title/tt1117385/
5/5

Såg nyss Felon och sitter med ögonen tåriga. Lite som Prison Break, fast i filmversion. Blev verkligen förvånad av vilken bra film det var.

Den kärleksfulle familjefadern Wade Porter (Stephen Dorff) förlorar allt när han av misstag dödar en inbrottstjuv som har brutit sig in i hans hem.
Dömd för dråp får han sitta tre år på sluten anstalt, där samhällets regler inte gäller. Det är grupper, nazister, svarta, latinamerikaner, och att överleva ensam är nästan omöjligt. Det blir ofta slagsmål, och vakterna satsar pengar på dem. En dag anländer den ökände John Smith (Val Kilmer) till fängelset, och får dela cell med Wade. De hjälps åt för att klara sig.

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=Sr0zDhqfOVo
Rekommenderas varmt! Jag menar det fan...
User avatar
Kalimac
Posts: 839
Joined: 2002-06-28 19:12:22
Location: Göteborg

Post by Kalimac »

Varit borta ett tag, såg ett par filmer:

National Treasure 2 - 6/10
Ganska underhållande, men väldigt lik den första filmen.

Jumper - 2/10
Inte bra på något sätt. Får ändå en tvåa för att den var så dum.

88 Minutes - 5/10
Helt okej thriller, men ganska förutsägbar.
<scampwork> IN THE GRIM FUTURE OF COOKING, THERE IS ONLY NOODLES
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Post by patrik åkerhage »

AshTray wrote:Felon
http://www.imdb.com/title/tt1117385/
5/5

Såg nyss Felon och sitter med ögonen tåriga. Lite som Prison Break, fast i filmversion. Blev verkligen förvånad av vilken bra film det var.

Den kärleksfulle familjefadern Wade Porter (Stephen Dorff) förlorar allt när han av misstag dödar en inbrottstjuv som har brutit sig in i hans hem.
Dömd för dråp får han sitta tre år på sluten anstalt, där samhällets regler inte gäller. Det är grupper, nazister, svarta, latinamerikaner, och att överleva ensam är nästan omöjligt. Det blir ofta slagsmål, och vakterna satsar pengar på dem. En dag anländer den ökände John Smith (Val Kilmer) till fängelset, och får dela cell med Wade. De hjälps åt för att klara sig.

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=Sr0zDhqfOVo
Rekommenderas varmt! Jag menar det fan...
den ska jag se! Älskar fängelsefilmer, tack för tipset!
/ MoXX
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Jag vill passa på och säga att Felon är bra mycket bättre än Prison Break (även om den spär på en del stereotyper).
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Felon är helt okej, Ninja Cheerleaders är hemskt dålig, Forgetting Sarah Marshall är något roande, Hancock var roande även om slutet var en tråkig cliché, The Scorpion King 2 var otroligt dålig, Wanted roar eller gör dig sur, det är bara att välja.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Ninja cheerleaders var typ den bästa filmen som någonsin gjorts. Bästa avsnitten var de omotiverade strippscénbytena. Det är alltid trevligt med omotiverade bröst. I övrigt var fightingscenerna de sämsta jag någonsin sett.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

Children of men
Awwh helt underbar film! Helt klart en av de bättre dystopierna på film!

9.5 världsundergångar av 10
Dyslexi
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Hancock

7.5/10

Klart sevärd och lite därtill, lite klyschigt slut dock som fisk eller någon redan sagt.
meh
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Har egentligen inte varit speciellt nyfiken eller intresserad av batman sedan jag var runt tio år (senaste batman jag såg var batman och ronin när den gick på bio). Har kommit ihåg det som en människa som kunde förvandla sig till fladdermus och har väl på senare dagar tyckt att det var lite i löjligaste laget. Men med all hype kring den nya Batman (The dark knight) så var jag tvungen att ladda ner batman begins, och den var riktigt bra. Så bra att jag var tvungen att gå på bio och se The dark knight. Detta är en fantastiskt bra film som jag rekommenderar till alla. 9.5/10.
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull
4/5

Jag hade ganska låga förväntningar, såna här uppföljare av stora filmer, som kommer många år efter den som kom sist brukar bli ganska dåliga. Tycker jag iallafall. Men jag blev verkligen glad då nya Indiana Jones faktiskt var riktigt bra! =D

Den där spännande, äventyrliga Indiana Jones känslan infann sig, liksom sådär rolig och underhållande som just bara de här filmerna kan bli. Instressant var den också, om själva skatten och det. Shia LeBouf har jag inte varit så jätteförtjust i tidigare, men jag tyckte han var riktigt bra här, har en känsla av att han kommer bli stor. Tycker filmen förtjänar ett högre betyg på IMDB.

Och var det inte en liten hint i slutet till att det kanske kommer en till film i serien? Jag hoppas iallafall det :P
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Post by patrik åkerhage »

Film: Felon
Betyg: 4/5

Motivering:
Det var en bra film det här. Man riktigt plågades igenom Wade Porters tid i fängelset. Filmen berörde en mycket och fängelset i USA lockar inte så mycket efter att ha sett denna :)
Stark film, bra skådespelare, bra handling!
/ MoXX
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Zombie Flesh Eaters 1979
http://www.imdb.com/title/tt0080057/
4/5

Den ena av mina favoriter bland zombiefilmer, för denna är faktiskt otäck. Zombierna är de läskigaste som jag sett i en zombiefilm, och lita på mig, jag har sett det mesta :P Musiken är också en höjdare i den här filmen, riktigt skönt soundtrack.

Den andra är Day of the Dead btw.
User avatar
Viscum
Posts: 348
Joined: 2002-03-09 7:09:29
Location: Göteborg
Contact:

Post by Viscum »

The Dark Knight
..::Jag är en människa av vanor, med ovanan att göra ovanliga saker::..
User avatar
rokk
Posts: 4975
Joined: 2002-08-01 1:27:11
Location: Bollnäs
Contact:

Post by rokk »

En Viscum! :o

2/5

Såg senast... Shadowless Sword!
Smårörig till och från, och användandet av vajrar var lite väl i mitt tycke.. Ser lite löjligt ut när folk hoppar från knädjupt vatten och svävar ca 60-70 meter horisontellt med fötterna springandes i luften.

Sen var det en jäkla massa exploderande kroppar av någon anledning jag inte listat ut ännu... Flög bitar ur vissa killar, som små explosioner efter svärdfajterna... Hade svårt att hålla mig för skratt till och från faktiskt. ;D

Plus för... En del action och skratt?
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Post by patrik åkerhage »

Film: Once
Betyg: 6/10

Motivering: Det här är en film från 2006, så den e ju lite gammal, men men. Det är en musikalfilm, handlar om en kille som försörjer sig genom att sjunga på gatan samt jobba för sin pappa som dammsugarfixare. Han sjunger låtar som handlar om hans stora kärlek som svek honom för 10 årsedan. En dag möter han en tjej på gatan och de blir bra kompisar, de bestämmer sig för att spela in en skiva som skall hjälpa honom att få tjejen tillbaks.
Bra låtar, men något seg handling och ganska tråkiga karaktärer tycker jag, men filmen är ändå ganska charmig och för låtarnas skull är den helt klart sevärd.
/ MoXX
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Blade Runner på Bio (ett par ggr) =) 10/10
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Step Brothers
Hur går det egentligen när två, fortfarande bosatta hemma, killar i 40-årsåldern tvingas bo tillsammans med deras förälders nya kärlek?

Filmen känns på något vis väldigt äkta. Det är fullvuxna män med barnasinnet kvar. Killarna har inga jobb eller vänner. Huvudkonflikten faller på något vis rätt fort och manusfortfattaren väljer den "klassiska" vägen ut på problemen.

2/5
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
Viscum
Posts: 348
Joined: 2002-03-09 7:09:29
Location: Göteborg
Contact:

Post by Viscum »

rokk wrote:En Viscum! :o
Jodå, jag lever ;D

Kom på att jag förresten såg Sex In The City nyss och så har jag sett Båtresan http://bloggfrossa.blogspot.com/2008/08/btresan.html
..::Jag är en människa av vanor, med ovanan att göra ovanliga saker::..
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Mumien 3

Inte så bra. Det är en sån där underhållande film. En mix av action, äventyr och komedi.
De har en kille som är för "comic relief", en stock character.
Finns några snygga scener med öken, berg, snö, etc. En del visuella effekter, och så.
Men det är bara en underhållande film, som man kan kolla på om den går på TV. Inte värd att gå på bio eller ladda ner för att se.
Massa penis skämt också.
User avatar
McAn
Posts: 350
Joined: 2004-12-13 7:25:27
Location: Sötälje
Contact:

Post by McAn »

Sidney Sheldons "If Tomorrow Comes" aka "Tracys Hämnd"

Det var länge sedan, riktigt bra"film". Tracy är ju så snygg också <3
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Post by patrik åkerhage »

Film:Iron Man
Betyg: 6/10

Motivering:
Skiljer sig iaf lite från alla de andra filmer i denna genren tyckte jag. Spännande med lite Afghanistan-krig och terrorister, brukar alltid bli bra. Filmen var ganska så välgjord ändå, men storyn var kanske lite tafflig, dock så var filmen ganska så spännande rakt igenom med coola effekter. En sevärd film, men kanske inte så att man blev alldeles upphetsad.
/ MoXX
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

AshTray wrote:Zombie Flesh Eaters 1979
http://www.imdb.com/title/tt0080057/
4/5
Jag såg den alldeles nyligen. Den var lite seg, men slutet var bland de bättre. Lämnar kvar en känsla av frustration och tomhet. Monstren är riktigt läskiga.
3/5.
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
McAn
Posts: 350
Joined: 2004-12-13 7:25:27
Location: Sötälje
Contact:

Post by McAn »

Uwe Bolls mästerverk Postal :D

lol!
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Wall-E 8/10

Extremt förutsägbar, men förvånansvärt söt.
Aotearoa - tino rangatiratanga
Post Reply