Insest?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

I vissa kulturer är det väl vanligt att man gifter sig inom den egna släkten och då är det väl ok att ha sex med släkningar också antar jag.
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Osmakligt kan tyckas.
I det här fallet verkar det lagligt.

Men det är olagligt att syskon eller förälder har sex.
Det tycker jag är fel.
Osmakligt? Ja, definitivt.
Men så länge de använder preventivmedel, så borde de få göra vad de vill med varandra om de är vuxna. Förstår inte varför det ska vara olagligt.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Moonsky wrote:Osmakligt kan tyckas.
I det här fallet verkar det lagligt.

Men det är olagligt att syskon eller förälder har sex.
Det tycker jag är fel.
Osmakligt? Ja, definitivt.
Men så länge de använder preventivmedel, så borde de få göra vad de vill med varandra om de är vuxna. Förstår inte varför det ska vara olagligt.
För att om preventivmedlen (som ju aldrig är 100% säkra) fallerar så får man tornedalingar i bästa fall och amerikaner i värsta.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Helt otippat kom jag att tänka på denna gamla klassiker. ;)
http://www.warpdrive.se/30618
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Post by Spixx »

Vilket fall som helst finns det frågor om "hur moraliskt och etiskt (hihi) det egentligen är" Gör det icke... Om du känner att det verkar skumt så är det antagligen skumt...
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Big_Bird wrote:
Moonsky wrote:Osmakligt kan tyckas.
I det här fallet verkar det lagligt.

Men det är olagligt att syskon eller förälder har sex.
Det tycker jag är fel.
Osmakligt? Ja, definitivt.
Men så länge de använder preventivmedel, så borde de få göra vad de vill med varandra om de är vuxna. Förstår inte varför det ska vara olagligt.
För att om preventivmedlen (som ju aldrig är 100% säkra) fallerar så får man tornedalingar i bästa fall och amerikaner i värsta.
Då borde de straffas om hon skulle bli gravid.

Om hon har p-stav, p-piller och han kondom så borde det vara ganska säkert.

Eller om båda eller någon av dem skulle vara steril. Då borde det vara lagligt. Då borde det ju inte vara något problem.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Vad det gäller olagligheten i USA är det där olagligt att ha sex med sin kusin, iallafall i vissa stater, något som är lagligt här.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Hein
Posts: 1291
Joined: 2002-03-09 19:38:38
Location: Norrland
Contact:

Re: Insest?

Post by Hein »

MooDHooDs wrote:Om en morbror har sex med sin systers dotter, är det då insest? Båda är över 15, men ena är under 18.
Sluta knulla din systers dotter...
. .. ... .... ..... ...... ....... ....... ..........
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Jag tror att lagen för incest i Sverige endast täcker så långt som mellan syskon, halsyskon och föräldrar. Eventuellt ett generationssteg längre.

Rent biologiskt sett så är risken för komplikationer orsakade av incest försumbar. Såvida det inte försiggår i flera led.

Med andra ord så är det antagligen inget juridiskt problem att ha sex med sin morbror. Inte heller är det något biologiskt problem. Moraliskt sett kan man väl säga att det är äckligt.
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Ramza wrote:Moraliskt sett kan man väl säga att det är äckligt.
Varför skulle det vara äckligt moraliskt sätt?

Moral handlar väl om rätt/fel, inte om äckligt?
Dinin
Posts: 30
Joined: 2006-10-27 17:34:04

Post by Dinin »

Moonsky wrote:
Ramza wrote:Moraliskt sett kan man väl säga att det är äckligt.
Varför skulle det vara äckligt moraliskt sätt?

Moral handlar väl om rätt/fel, inte om äckligt?
Etik handlar om vad det rätta och hur man beter sig. Moral handlar om en bedömning ur sedlig synvinkel så ja, moraliskt sett är det äckligt om man utgår från de flesta civiliserade grupper runt om i världen.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Dinin wrote:
Moonsky wrote:
Ramza wrote:Moraliskt sett kan man väl säga att det är äckligt.
Varför skulle det vara äckligt moraliskt sätt?

Moral handlar väl om rätt/fel, inte om äckligt?
Etik handlar om vad det rätta och hur man beter sig. Moral handlar om en bedömning ur sedlig synvinkel så ja, moraliskt sett är det äckligt om man utgår från de flesta civiliserade grupper runt om i världen.
Du behöver en grundkurs i betydelserna om etik/moral.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Moonsky wrote:
Ramza wrote:Moraliskt sett kan man väl säga att det är äckligt.
Varför skulle det vara äckligt moraliskt sätt?

Moral handlar väl om rätt/fel, inte om äckligt?
Jag förstår inte vad du menar. När jag säger att det är fel, förstår du inte då?
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
RustYChainS
Posts: 115
Joined: 2006-10-23 21:17:53

Post by RustYChainS »

Ramza wrote:
Moonsky wrote:
Ramza wrote:Moraliskt sett kan man väl säga att det är äckligt.
Varför skulle det vara äckligt moraliskt sätt?

Moral handlar väl om rätt/fel, inte om äckligt?
Jag förstår inte vad du menar. När jag säger att det är fel, förstår du inte då?
Men du sa att det var äckligt, inte fel?
"By the 7 arms of Visnu, I swear it. I am not a Hindu. " Apu Nahasapeemapetilon
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Ramza wrote:Jag förstår inte vad du menar. När jag säger att det är fel, förstår du inte då?
Det är skillnad på fel och äckligt.

Sedan tycker jag inte det är fel att två vuxna människor har sex, även om de är samma familj. De är vuxna och gör egna beslut, ingen som tvingar dem. Båda är med på det.
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Moonsky wrote: Sedan tycker jag inte det är fel att två vuxna människor har sex, även om de är samma familj. De är vuxna och gör egna beslut, ingen som tvingar dem. Båda är med på det.
Personligen tror jag det handlar mest om att skydda personer i familjen som är beroende av andra familjemedlemmar, snarare än att hindra folk som vill ha sex från att ha det.
Man kan vara byxmyndig men ändå vara beroende av sina föräldrar för mat på bordet och tak över huvudet, sådana situationer ska givetvis inte kunna utnyttjas.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

snigel wrote:Personligen tror jag det handlar mest om att skydda personer i familjen som är beroende av andra familjemedlemmar, snarare än att hindra folk som vill ha sex från att ha det.
Man kan vara byxmyndig men ändå vara beroende av sina föräldrar för mat på bordet och tak över huvudet, sådana situationer ska givetvis inte kunna utnyttjas.
Det finns en lag för sexuellt utnyttjande som skyddar mot det du pratar om. Jag tror faktiskt att lagen mot incest är just biologiskt betingat, från ett etiskt perspektiv (komplicerat!).
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Post by xianze »

Mr Einstein wrote:I vissa kulturer är det väl vanligt att man gifter sig inom den egna släkten och då är det väl ok att ha sex med släkningar också antar jag.
Måste bara passa på att inflika med ett tillägg.

Var på ett trevlig beduinläger i Egypten för 3 år sedan. Där var det såpass nice att 95% av barnen som föddes var vanskapta, t.e.x blinda, döva, stumma, föddes utan armar och ben. Anledningen var att precis alla i hela bedunlägret var släkt med varandra, för enligt deras egna "lagar" fick man ej gifta sig med någon utanför beduinlägret... och detta hade pågått i ca 500 år.
Blir ju ett par generationer som man fuckar med där.

Låter som att ni skall skynda er att besöka beduinläger, för jag tror inte att dom kommer finnas kvar i all evighet? ;)
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
User avatar
RustYChainS
Posts: 115
Joined: 2006-10-23 21:17:53

Post by RustYChainS »

Boode i familjehem för x antal år sen. Mamman i den familjen sa då att det var olagligt(likställt med incest) att ha sex med varandra i ett familjehem, och jag undrar huruvida detta stämmer, låter ju lite otroligt att det skulle vara så. Sen att familjen i sej inte vill ha ungdomar som knullar runt med varandra e väl inte så konstigt, men incest?
"By the 7 arms of Visnu, I swear it. I am not a Hindu. " Apu Nahasapeemapetilon
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

RustYChainS wrote:Boode i familjehem för x antal år sen. Mamman i den familjen sa då att det var olagligt(likställt med incest) att ha sex med varandra i ett familjehem, och jag undrar huruvida detta stämmer, låter ju lite otroligt att det skulle vara så. Sen att familjen i sej inte vill ha ungdomar som knullar runt med varandra e väl inte så konstigt, men incest?
Hon vill nog inte höra stön varje natt
Dyslexi
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Def. familjehem?

Betyder det att om en man bor med sin fru i ett familjehem får han inte ha sex med sin fru? Nejdu, den lagen har hon dragit fram ur röven.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Ghlargh wrote:Def. familjehem?

Betyder det att om en man bor med sin fru i ett familjehem får han inte ha sex med sin fru? Nejdu, den lagen har hon dragit fram ur röven.
Olagligt enligt henne eftersom det är hon som bestämmer ;D
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Mr Einstein wrote:Olagligt enligt henne eftersom det är hon som bestämmer ;D
Regler och lagar är inte samma sak.
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Moonsky wrote:Regler och lagar är inte samma sak.
0/10.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
Rose Brass
Posts: 462
Joined: 2004-06-07 22:37:16

Post by Rose Brass »

Ramza wrote:Jag tror att lagen för incest i Sverige endast täcker så långt som mellan syskon, halsyskon och föräldrar. Eventuellt ett generationssteg längre.

Rent biologiskt sett så är risken för komplikationer orsakade av incest försumbar. Såvida det inte försiggår i flera led.

Med andra ord så är det antagligen inget juridiskt problem att ha sex med sin morbror. Inte heller är det något biologiskt problem. Moraliskt sett kan man väl säga att det är äckligt.
Var det någon annan som såg dokumentären om den otroligt lyckade inaveln som bedrevs på sardinien? Befolkningen på sardinien lever långa och friska liv tack vare bra gener.
Post Reply