Skaffa Sponsor

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Skaffa Sponsor

Post by Stiiig »

Hej hej!

jag vet att jag är kapabel till att bygga ljud som spränger dina öron med rätt ekonomi, vem kan inte det liksom? Nej men visst det krävs en hel det uträkningar, vilket jag vet att jag klarar av.

Men det enda som sätter stop är ekonomin! vilket är riktigt tråkigt.
Så min fråga är ju helt enkelt, hur skall man eg gå tillväga för att skaffa sponsorer? någon som har nått tips?

EDIT: ok, tack moonsky jag ändrade stavfelen... kan jag få ett tips nu?
Last edited by Stiiig on 2008-03-23 21:01:31, edited 1 time in total.
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Du kanske bör lär dig svenska först.

Du verkar inte förstå innebörden av ordet "kompatibel". Ordet du söker är nog antagligen "kapabel".
User avatar
RustYChainS
Posts: 115
Joined: 2006-10-23 21:17:53

Post by RustYChainS »

Frågan e ju vad du ska bygga anläggningar till, din egen bil eller till företag? Tror ju inte att nån vill sponsra dej med utrustning för att du ska visa din egen högtalaranläggning för polarna, och anläggningar för officiella sammanhang byggs/hyrs/köps väl av företag? Så det du söker är nog en anställning, och det tror jag du vet hur du söker...
"By the 7 arms of Visnu, I swear it. I am not a Hindu. " Apu Nahasapeemapetilon
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

RustYChainS wrote:Frågan e ju vad du ska bygga anläggningar till, din egen bil eller till företag? Tror ju inte att nån vill sponsra dej med utrustning för att du ska visa din egen högtalaranläggning för polarna, och anläggningar för officiella sammanhang byggs/hyrs/köps väl av företag? Så det du söker är nog en anställning, och det tror jag du vet hur du söker...
Det jag tänkte ha min anläggning till är ju självklart att försöka kvala för EMMA racing. Dock funkar det inte så bra med den anläggningen jag har nu. Den lämpar sig mer för Svensson BassRace.
Här är en länk för vad EMMA racing är: http://www.emmanet.se/joomla/index.php? ... &Itemid=71

jag vet att jag klarar av att bygga lådor som kan prestera det mesta. Men som sagt inte ekonomin. Men det är väll bara att leta antar jag. Folk som tävlar betalar ju inte direkt större summor för sakerna !
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

Å andra sidan så har 99% av de som är sponsrade, i det här sammanhanget, visat att dom är kapabla att göra det dom säger sig kunna göra.

Med andra ord, de betalade nog allt själv och visade vad dom kunde innan någon ville sponsra.
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

helt.random wrote:Med andra ord, de betalade nog allt själv och visade vad dom kunde innan någon ville sponsra.
Exakt.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

jahapp! då får jag väll försöka kvala in mig på nått BassRace då! och bevisa att jag klarar detta!
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Det är väl få förunnat att ha sponsorer i den här branschen.
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Nja, det är ju såna som syns på mässor som har spons (yay cs-ord) men det brukar ju inte vara så många, sen har dom ju varit med en del och gjort en hel del för att få sponsorer.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
Post Reply