Fitna the movie

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Fitna the movie

Post by Moonsky »

http://video.google.com/videoplay?docid ... 5561399959

Fitna är en film av den nederländske politikern Geert Wilders. Filmen hävdas ge en kritisk syn på islam och Koranen. Den släpptes på Internet den 27 mars 2008 och har en spelningstid på drygt 15 minuter. Wilders har själv kommenterat att filmen är en sista varning för väst, eftersom han anser att den islamiska ideologins mål är att förstöra friheten i västvärlden.

LiveLeaks tog bort filmen efter att ha blivit hotade till livet.

Google har den uppe, vilket förvånar mig då de så ofta tar videos så fort de får minsta lilla klagomål.

Wikileaks är typ nere, efter 164 gb trafik.
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

Såg inget speciellt i den filmen förutom sånt som redan finns på nätet, dvs lösryckta citat och några lösryckta bilder/filmer.

I mina ögon lika relevant som att skapa en film med lösryckta citat från tex Bibeln och sen klistra in saker åke green, knutbypastorn och runar tycker och påstå att det är så svenska kristna tycker och håller med om...

Men tack, har velat se den filmen och byggt upp en massa förhoppningar om att den faktiskt skulle kuna vara något att tänka över, men nu insåg jag bara att vi på 64 haft vettigare diskussioner omIslam och fått fram vettigare synpunkter än vad filmen kommer med.
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Det är lite svårare att få in en relevant nutida halshuggning i en sådan vinkling dock.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

"En sista varning för väst"...
Betyder det att vi slipper Geert Wilders efter det här?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
malici0us
Posts: 1249
Joined: 2005-02-06 18:17:54

Post by malici0us »

"-The day will come when we will rule America."

Hrmm, jo, visst.. ::)
NZXT Hush | Gigabyte GA-P35-DS4 | Q6600 @ 3,4GHz | Scythe Mugen | 8 GB DDR2 800 Mhz | LeadTek 9800GX2 | WD 640GB LaCie 1TB | Corsair 520W
Bates4000
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

De borde ta bort alla religösa högtider, lägga ner alla kyrkor och moskeer, etc.

Och börja göra massa med filmer som förlöjligar religion så folk kan hitta något annat...
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Den där killen är jävligt modig att göra en sån där film och gå ut med sitt namn.
Jag skulle inte våga göra det.

Sjukt att man ska behöva vara rädd...
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Moonsky wrote:Den där killen är jävligt modig att göra en sån där film och gå ut med sitt namn.
Jag skulle inte våga göra det.

Sjukt att man ska behöva vara rädd...
Ja, ingenting terrorister gjort för att skapa rädsla i västvärlden slår det som media lyckats med.

Du sitter och darrar hemma i svedala. Fantastiskt!
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Du är en mycket märklig liten figur, Moonsky.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Ingen bryr sig längre.

Han är typ tre år för sen.

Herregud.

PS. Jag håller med fisk! DS.
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Visst, det är ingen hemlighet att Islam i grunden har som mål att islamisera hela världen, detta mål finns klart och tydligt uttryckt i Koranen. Men så länge Väst har det militära övertaget så behöver vi knappast oroa oss... Fast klart, om det fortsätter i nuvarande takt så lär väl muslimerna vara i majoritet i Sverige inom 100 år. Men då lever ändå inte jag så skit samma :D.
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

fisk wrote:Ja, ingenting terrorister gjort för att skapa rädsla i västvärlden slår det som media lyckats med.

Du sitter och darrar hemma i svedala. Fantastiskt!
Ja, är du känd politiker och gör en sådan film, så är nog risken ganska stor att man blir mördad.

Theo van Gogh från Nederländerna (som Geert Wilders) blev mördad.
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Jag hatar Moonsky MER för varje naiv tråd han skapar. Gotta give that to him alltså.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

stealth wrote:Jag hatar Moonsky MER för varje naiv tråd han skapar. Gotta give that to him alltså.
Du kan gärna få göra ett experiment som bevisar mig fel.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Wilders har vart hyfsat angelägen ganska länge nu om att få bli en martyr för sin sak. Är det någon här som har hjärta att berätta för knäppgöken att han inte kommer till himlen och får en massa oskulder när han dör för sin sak?
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

XitArS wrote:Visst, det är ingen hemlighet att alla religioner i grunden har som mål att konvertera hela världen
fixed
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Till att börja med måste vi skapa en distinkt skillnad mellan de olika grupper som finns inom islam, för jag tror att alla här inne kan hålla med om att islam som grupp är för stor och heterogen för att bemötas på samma sätt.

Jag anser att det finns en fara med att låta icke-sekulära religioner få löpa fritt och att imamer (i det här fallet) får sprida hatbudskap för att ena sina troende mot icke-muslimer.

Islam behöver rensa upp inom sina egna led, jaga ut alla mördare och hatiska ledare. En världsreligion, där majoriteten av de troende följer ett fredsbudskap, som inte står för sina ledares misstag, är i min mening en misslyckad religion.

Nu orkar jag inte skriva mer, men kontentan är väl att religion är okej, fundamentalism är det inte, oavsett om den kommer från USA eller från Arabvärlden..
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

lillis wrote:
XitArS wrote:Visst, det är ingen hemlighet att alla religioner i grunden har som mål att konvertera hela världen
fixed
Judendomen är, trots vad som då och då antyds på internet, en ickemissionerande religion som inte aktivt eftersträvar konvertiter.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Det värsta med den här typen av filmer är att dom biter tyvärr rätt hårt på dom som är rädda. Det finns ingen anledning till att vara rädd för något som man inte känner till, fram för allt inte den skeva bilden som många svenskar har av just islam.
We dance to all the wrong songs
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Problemet med dessa fundementala typer är att de är så jävla galna i sin indoktrinering. Jag tycker synd om muslimer som blir hjärntvättade av de här idioterna.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

enix wrote:Jag tycker synd om människor som blir hjärntvättade av de här idioterna.
http://youtube.com/watch?v=YWHC-rX-OXs
We dance to all the wrong songs
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

lillis wrote:fixed
Och vart i Bibeln står det att ALLA ska tvingas underkasta sig den rätta religionen? Blanda inte ihop vad kyrkan har gjort och vad som står i Bibeln. Finns för övrig inte heller något liknande krav på konvertering i varken Judendom, buddhism eller hinduism.
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

wille wrote:
Islam behöver rensa upp inom sina egna led, jaga ut alla mördare och hatiska ledare.
Hur menar du att denna "rensning" skulle gå till? Och varför är det enbart Islam som skall bära detta krav? xD
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

fisk wrote:Hur menar du att denna "rensning" skulle gå till? Och varför är det enbart Islam som skall bära detta krav? xD
Vi bjuder alla invandrare på en resa till deras hemland.
Sen när de vill komma tillbaka, så går det inte för de måste ansöka om tillstånd eller nåt byråkratiskt som kommer ta 100 år.

När vi fått ut alla, släpper vi några vakuum bomber i mellanöstern. De är ungefär som kärnvapen fast ingen långvarig radioaktiv effekt.

För att göra en omelett måste man ha sönder några ägg.
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

Moonsky wrote:
fisk wrote:Hur menar du att denna "rensning" skulle gå till? Och varför är det enbart Islam som skall bära detta krav? xD
Vi bjuder alla invandrare på en resa till deras hemland.
Sen när de vill komma tillbaka, så går det inte för de måste ansöka om tillstånd eller nåt byråkratiskt som kommer ta 100 år.

När vi fått ut alla, släpper vi några vakuum bomber i mellanöstern. De är ungefär som kärnvapen fast ingen långvarig radioaktiv effekt.

För att göra en omelett måste man ha sönder några ägg.
Jahaaaaaaaaaaaaaaaa
Dyslexi
Post Reply