Miljonärer det gått dåligt för

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Miljonärer det gått dåligt för

Post by MooDHooDs »

Finns det några kända historier, uppbakade med fakta, om miljonärer som förlorat sina pengar och lever ett vanligt svenssonliv nu?
Dyslexi
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Post by xianze »

Michael Jackson är väl på god väg? samt alla i hans familj förutom Janet Jackson som kanske håller lite bättre koll på sina penningar?
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Re: Miljonärer det gått dåligt för

Post by ballkula »

MooDHooDs wrote:Finns det några kända historier, uppbakade med fakta, om miljonärer som förlorat sina pengar och lever ett vanligt svenssonliv nu?
MC Hammer är väl ett klassiskt "fall"...
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
Baurken
Posts: 171
Joined: 2007-07-14 22:34:58

Post by Baurken »

Vet inte riktigt hur det går för Björn Borg men har hört på omvägar att han var så i brist på pengar att han sålde sina troféer? :o

Annars verkar det väl som Sylvester Stalone har brist i plånboken också med tanke på hans senaste två "underverk" till filmer.
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

Baurken wrote:Vet inte riktigt hur det går för Björn Borg men har hört på omvägar att han var så i brist på pengar att han sålde sina troféer? :o

Annars verkar det väl som Sylvester Stalone har brist i plånboken också med tanke på hans senaste två "underverk" till filmer.
Whoa, ett inlägg med rekordfå rätt. Kudos!
Guybrush: If I gave you your arm back, what would you do with it?
Murray: I'd terrorize the South Seas! I'd torture the living! I'd demolish the...er... What I meant to say was, I'd use it to pet kittens.
Guybrush: Nope. You blew it.
Murray: Drats.
Dinin
Posts: 30
Joined: 2006-10-27 17:34:04

Post by Dinin »

Tycker Charles Ponzi är ganska intressant, men hans förmögenhet byggde ju på en bluff från början.

http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Ponzi
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Leila K.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
mitnic
Posts: 173
Joined: 2002-12-28 0:48:41
Location: Malmö

Post by mitnic »

Stu Ungar var miljonär och blev utfattig några gånger. Tror han dog utfattig.
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Nikola Tesla var nog aldrig rik, och jag har för mig att han dog fattig. Han borde ha varit rik dock...
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Moonsky wrote:Nikola Tesla var nog aldrig rik, och jag har för mig att han dog fattig. Han borde ha varit rik dock...
Han lever ju inte ett vanligt liv nu. Vilket väl var det trådskaparen letade efter?
In cars several processors are connected by a bus
Baurken
Posts: 171
Joined: 2007-07-14 22:34:58

Post by Baurken »

xxKRILLE-THE-KILLERxx wrote:
Baurken wrote:Vet inte riktigt hur det går för Björn Borg men har hört på omvägar att han var så i brist på pengar att han sålde sina troféer? :o

Annars verkar det väl som Sylvester Stalone har brist i plånboken också med tanke på hans senaste två "underverk" till filmer.
Whoa, ett inlägg med rekordfå rätt. Kudos!
Inget av det jag sa i min post var påståenden. Dumbass.

Båda två var s.k. rykten!
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

Baurken wrote:
xxKRILLE-THE-KILLERxx wrote:
Baurken wrote:Vet inte riktigt hur det går för Björn Borg men har hört på omvägar att han var så i brist på pengar att han sålde sina troféer? :o

Annars verkar det väl som Sylvester Stalone har brist i plånboken också med tanke på hans senaste två "underverk" till filmer.
Whoa, ett inlägg med rekordfå rätt. Kudos!
Inget av det jag sa i min post var påståenden. Dumbass.

Båda två var s.k. rykten!
Du missade kanske att det skulle vara "uppbakad" med fakta?
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Baurken wrote: Annars verkar det väl som Sylvester Stalone har brist i plånboken också med tanke på hans senaste två "underverk" till filmer.
Jag är inte mycket för Sylvester Stallone men senaste Rambo var ju riktigt bra.
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Kan garantera att det finns tusentals fall av miljonärer men som nu lever vanliga liv. De flesta av dessa fall återfinns nog bland personer som blev miljonärer genom någon vinst på ex. spel eller betting. Det finns självklart också många fall av personer som drivit framgångsrika företag, eller på annat sätt blivit miljonärer men som sedan sumpat det. Ett namn bland de mer kända är ju Nicole Richie som väl var tvungen att sälja sitt hus för nåt tag sedan.

Hur som helst, detta och mycket mer kan man säkert läsa om i Se&hör varje vecka ;)
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
Post Reply