HP och InfoCare, fy fan!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

HP och InfoCare, fy fan!

Post by ADiS »

InfoCare, är en verkstad för Elgiganten samt HP, om det finns fler parter som använder just dem vet jag inte.

Äger en HP tx1250eo... Det är en tablet pc. Med tiden så har skärmen blivit lite lös, dvs om jag trycker på toucken så fjädrar skärmen tillbaka ca 3cm eller om man sitter i skakiga miljöer så gungar den fram och tillbaka. Väldigt störande! Har självklart garanti på produkten så jag drog till elgiganten för att få det fixar. De höll med, så skulle skärmen inte vara och de skickade den till service (InfoCare). Får tillbaka datorn där det står att det inte går att fixa, på alla sådana sputniks är det såhär. De debiterade ca 650kr för "undersökningen". Hmm, 650kr för vadå? Han har inte gjort ett skit. Jag hade garanti och nekade att betala och det löste sig. Jag vänder mig så till HP. Fick idag bred att de använder samma verkstad. Brevet lyder:

När det är samma service verkstad (InfoCare) som Elgiganten och vi använder oss av är det enbart att beklaga att du upplever detta som ett problem när det dessvärre är inget som vi kan hjälpa till med när det är något som sker.

Tröttnade på att vänta så jag öppnade fronten på skärmen (gick väldigt lätt utan att göra någon skada) och drog åt fyra skruvar som håller fast gångjärnen i ramen av skärmen. Nu gungar inte skärmen mer.

Så man kan fråga sig varför servicen inte kunde göra det? 20min tog det för mig! Vilken brist på kompetens det finns och otroligt besviken med tanke på att man har garanti! Vad ska man med garanti till? ::)
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Troligtvis så har inte infocare 20 minuter att lägga på en dator, dom har ruskigt dålig ersättning på såna där ställen. Dom sket helt enkelt i att laga den då dom ansåg att det var för dåligt betalt.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
mcrj
Posts: 1125
Joined: 2002-03-08 13:58:49
Location: Umeå
Contact:

Post by mcrj »

Skicka ett mail till dom med utförlig beskrivning hur du fixade det själv

& be dom instruera personalen hur du fixade ditt problem själv.
Mac mini
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

HP suger.
Pappa köpte en laptop av dem, den kom med Vista och Norton Anti-virus, etc och massa annat skräp de hade bundlat med, den var skit långsam. Segare än min 8 år gamla dator.

De gick inte ens att de ta bort skräpet, och supporten kunde inte hjälpa heller, dem sa "Det är program från HP's sammarbetspartner", whatever.
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

Är inte enbart HP som använder sig an infocare, är många andra företag som använder infocare.


infocare suger balle för övrigt...
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Passa er för när tommy svarar bara. När vi (via företaget) ringer så svarar en av dem "Tja det är Tommyyyyyy!!!" Han nämner aldrig att det är HP supporten man ringer till.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

DeCaff wrote:Troligtvis så har inte infocare 20 minuter att lägga på en dator, dom har ruskigt dålig ersättning på såna där ställen. Dom sket helt enkelt i att laga den då dom ansåg att det var för dåligt betalt.
Alla sa att det skall inte vara så. Betyder det då att mitt problem är mindre viktigt för det? Problemet skall ju åtgärdas eftersom det inte skall vara så.

mcrj, ska skicka dem ett brev där jag beskriver allt i detalj för att idiotförklara dem.

För övrigt tycker jag att det är en fin dator.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
mcrj
Posts: 1125
Joined: 2002-03-08 13:58:49
Location: Umeå
Contact:

Post by mcrj »

ADiS wrote:
DeCaff wrote:Troligtvis så har inte infocare 20 minuter att lägga på en dator, dom har ruskigt dålig ersättning på såna där ställen. Dom sket helt enkelt i att laga den då dom ansåg att det var för dåligt betalt.
Alla sa att det skall inte vara så. Betyder det då att mitt problem är mindre viktigt för det? Problemet skall ju åtgärdas eftersom det inte skall vara så.

mcrj, ska skicka dem ett brev där jag beskriver allt i detalj för att idiotförklara dem.

För övrigt tycker jag att det är en fin dator.

Ja det tycker jag du ska göra.
Mac mini
User avatar
Ståhl
Posts: 481
Joined: 2006-12-06 22:04:53
Location: Mora

Post by Ståhl »

HP suger!
Äger själv en stationär dator från dom.

och jag har stora pröblem med BIOS...det säger att det ska upptaderas men det finns ju inga uppdateringar. Sen så uppstår det krockar mellan ljud och nätverkskort så datorn hänger sig.
Rockabilly,Psychobilly
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

är samma skit med helpdesk som hp hyr sin support från
dom vill inte hjälpa folk ett skit
utan bli av med dom så fort som möjligt för att kunna få så många kunder som möjligt vilket dom tjänar mer pengar på
efter ha setat på deras support för länge sedan så kommer inte jag köpa nån hp dator för det är bara strul i alla led där :P
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Moonsky wrote:HP suger.
Haha, då var vi där igen.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

lither wrote:Haha, då var vi där igen.
Haha, jag tycker att dem suger! :D
User avatar
Kalimac
Posts: 839
Joined: 2002-06-28 19:12:22
Location: Göteborg

Post by Kalimac »

Moonsky wrote:Haha, jag tycker att dem suger! :D
Är du osäker på hur du ska använda de/dem så gör det helst inte alls.

Har inte vidare bra erfarenhet av HP, men det är bara deras skrivare jag haft problem med. Fast det kanske är nån universell lag att skrivare ska jävlas så mycket som möjligt.
<scampwork> IN THE GRIM FUTURE OF COOKING, THERE IS ONLY NOODLES
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Jag har inte mycket att säga om HP men Infocare har jag fått försöka driva fall med ett par gånger i mitt tidigare jobb. De är verkligen inget vidare faktiskt. Powermill är väldigt mycket bättre.
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
madr
Posts: 998
Joined: 2004-08-24 11:12:39
Contact:

Post by madr »

Om Powermill är bättre vill jag inte ens veta hur Infocares standard är ... >.<

Fenomenet med förinstallerade program som gör en dator trög och nästan obrukbar, samt den magiska "feature" med Recovery-disc är inte något som är unikt för HP, föreställer jag mig - även om päronens HP-dator utan tvekan är det värsta exemplet jag stött på (fläktljud som hörs ner till undervåningen, acceptabelt?).

Uppdatera oss, ADiS.
antlion: 3,2 GHz i7 | 32GB | 180GB+120GB SSD SATA III | 2TB SATA III | Dell u2410 | GF 5600ti Arch linux + Win 7
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Skickat: den 11 april 2008 13:24
Måste bara skriva till er vilken värdelös service ni är! Att ni inte kan skruva åt fyra skruvar är skamligt!
Lämnade in min tablet pc för ett tag sedan genom Elgiganten och fick tillbaka den med orden: Dessa
sputniks skall vara så och går inte att reparera. Detta var under garantin så eftersom JAG inte har
tummen mitt i handen, öppnade jag fronten och drog åt fyra skruvar så att skärmen inte gungande fram och
tillbaka hela tiden i skakiga miljöer eller när man använder touch-skärmen. Detta kanske ni kan upplysa
era inkompetenta medarbetare att man faktiskt kan använda EN skruvmejsel av typen "kors", offra 15min
för det de dom har betalt för, dragit åt dessa skruvar, sedan hade jag säkerligen skrivit vilken bra service detta var.
Back to stone ages grabbar!

Man brukar säga att all publicitet är bra, men detta är inte bra:
http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?t=72490
jag får svar samma dag av någon som jag tror är en autosvar-robot:
2008-apr-11 13:25
Kundcenter Stugun <kundcenter@infocare.se>
Hejsan IC-workshop!!

Jag tror att detta trevlig mail var till Er!!

Kundtjänst
Och inget mer efter det ::)
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Du kommer knappast få något svar på det där mailet. Gör om, gör rätt.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Förväntar mig inget svar från dem heller. Om de är smarta nog så kanske de ser sig omkring lite. Nöjda kunder är viktigt eller har jag fel? ::)
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

ADiS wrote:Förväntar mig inget svar från dem heller. Om de är smarta nog så kanske de ser sig omkring lite. Nöjda kunder är viktigt eller har jag fel? ::)
Haha.. Det finns ett svar på den frågan: Tele2
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
Post Reply