Macadamianötter i stora lass?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Macadamianötter i stora lass?

Post by Joel »

Hej allesammans.

Jag letar efter ett ställe som säljer stora mängder macadamianötter till blyga priser.

Pricerunner gäller inte för mat, och google hittar jag ingenting med, endast amerikanska webshops som inte fraktar till Europa. (Synd faktiskt, då priserna var helnajs)

Någon som vet? Lidl säljer för dryga 16 kr/hg men det är alldeles för dyrt.

PS. Detta platsade inte i Köpråd eftersom tråden inte handlar om datorer eller annan teknik. DS.
meh
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Kolla på någon "invandrarbutik", deras priser brukar vara bra och deras sortiment på nötter brukar utklassa Konsum och ICA rätt rejält.
I göteborg har du en bra stor borta vid Willy:s Gamlestadsvägen. Orient Gross eller vad den nu heter.
I stockholm finns det garanterat ute i varje ändhållplats på tunnelbanan.
Resten av sverige... borde ha dem, men du får kolla upp vad som gäller i din hemkomun.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

jepp utlännings affärer går nog bra. Men du har nog svårt att hitta macadamianötter till små priser. Är en av de dyrast nöt typerna. Men det är fruktansvärt gott så förstår dig.. gl säg gärna till om du hittar något exceptionellt
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Det finns ingen webshop som säljer grossistmängder och fraktar tilll Sverige/Skandinavien/Europa då? Det fanns massor som fraktade i USA nämligen.
meh
Post Reply