Aftonbladet - samlingssida för reklam

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
Seppo.H
Posts: 130
Joined: 2007-02-04 19:11:36

Aftonbladet - samlingssida för reklam

Post by Seppo.H »

Aftonbladet säljer ut sig mer och mer. Perioder har dom hela sidorna med reklam som följer efter en när man scrollar. Visst, de tjänar pengar på det och en annan hade säkert med utnyttjat chansen men ack så irriterande det är!

Expressen brukar vara segladdat för mig iaf o den känns tråkigare (iaf på nätet annars är den bättre imo) Skriver av den anledningen att jag ville avreagera mig o se ifall jag får något medtycke i frågan om att det är tråkigt när de säljer ut sig mer och mer, sidan blir så trögkörd och det är allmänt tjatigt med reklam överallt när man vill läsa nyheter..

Personligen tkr ja nyheterna i sig börjar lysa med sin frånvaro. Halva tidningen brukar ju handla om carolina gynnings komentarer i TV och ibland har de hänt något extremt i stil med att hon fått en sticka i fingret eller liknande.
Känns som de finns viktigare saker att ta upp i sveriges största dagstidning.
Men dom har väl sett att det är det folket gillar att läsa på statestik antar jag.

Ont nu, reklam på aftonbladets hemsida - bra eller anus?

O när jag ändå är i farten.. sportdelen som är roligast tkr jag är för tillfället värdelös! Senast härom veckan var det fucking kvartsfinal i CHAMPIONS LEAGUE. Detta fick som uppladdning nästan en halv sida i sportbladet... ist väljer man att skirva om allsvenskan som är oattraktiv amatörfotboll i princip, och inte tala om slutspelet i elitserien som har tagit upp 3 4 delar av sportbladet länge nu.

Äntligen tar det slut, fjantigt system att köra bäst av 7 möten. Så, nu fick jag skriva av mig känndes mycket bättre. Kul o se om någon orkar läsa alltihop detta trams jag skriver, då blir jag djupt imonerad.¨
MVH

Hopps det blev lite skönare för ögat med lite stycken, bugar mig djupt och ber om ursäkt :D Skriva med stycken, fina ord och noter blir man less på efter högskole sejourer där det gärna blir en del skriv uppgifter som måste skrivas enligt det akademiska skrivandets alla härliga relger!
Last edited by Seppo.H on 2008-04-20 23:49:25, edited 1 time in total.
x2 4200+][x1950pro][Corsair XMS2 2x1024 CL4][WD 250]
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

ow shit! Detta var precis som ab-sidan men bara att du skiter i radbrytning, stycke. Ska se om jag orkar läsa imorgon och ge svar.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

http://www.thelocal.se/

Tror att The Local är den bästa sidan för inrikes nyheter...
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

Aftonbladet är 100 gånger mer lättläst än din tråd :)
Guybrush: If I gave you your arm back, what would you do with it?
Murray: I'd terrorize the South Seas! I'd torture the living! I'd demolish the...er... What I meant to say was, I'd use it to pet kittens.
Guybrush: Nope. You blew it.
Murray: Drats.
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Moonsky wrote:http://www.thelocal.se/

Tror att The Local är den bästa sidan för inrikes nyheter...
Jag gillar verkligen The Local.
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Ah, ja, det är fan imponerande när de täcker hela jävla sidan med en stor annons och ett "X" någonstans. Slöare datorer lär jue helt brinna upp då min iMac 24" med 4gb minne tyckte att annonsen gick slött.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Flash-annonser är långt ifrån optimerade.
Det bästa är att installera något som stoppar dem, som Adblock.

När aftonbladet inte tar 100% av min CPU är de välkomna att visa annonser för mig igen. (Samma sak gäller i princip alla annonserande webbtidningar vad jag märkt)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

stealth wrote:Ah, ja, det är fan imponerande när de täcker hela jävla sidan med en stor annons och ett "X" någonstans. Slöare datorer lär jue helt brinna upp då min iMac 24" med 4gb minne tyckte att annonsen gick slött.
Tyvärr är inte det någon måttstock då Flash är ruskigt ooptimerat för OS X, surfning tycker jag överlag går smidigare i windows än i OS X just på grund av detta.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

DeCaff wrote:Tyvärr är inte det någon måttstock då Flash är ruskigt ooptimerat för OS X, surfning tycker jag överlag går smidigare i windows än i OS X just på grund av detta.
Flash är kanske ooptimerat på PPC-Mac's men knappast Intel-Macar. Speciellt inte sen Flash 8.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
Seppo.H
Posts: 130
Joined: 2007-02-04 19:11:36

Post by Seppo.H »

xxKRILLE-THE-KILLERxx wrote:Aftonbladet är 100 gånger mer lättläst än din tråd :)
heheh ja srry för särskrivning och allt men orka skriva duktigt.
x2 4200+][x1950pro][Corsair XMS2 2x1024 CL4][WD 250]
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Seppo.H wrote:heheh ja srry för särskrivning och allt men orka skriva duktigt.
Om du vill att någon skall orka läsa vad du skriver så rekommenderar jag personligen att du orkar skriva duktigt.

Om du inte orkar skriva duktigt kan du ta steget fullt ut och inte orka skriva alls.

Men det är bara min personliga åsikt.

Men generellt sett, särskrivningar är inte ditt stora problem i den texten... eller ja... ingen orkar störa sig på dem eftersom du levererar ett enda gigantiskt ögonblödningsframkallande block av episk text.

:P
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Det kanske får fler att läsa din tråd? ::)

EDIT: oj, glömde göra F5 innan jag skrev.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

How about..

SLUTA LÄSA SKITEN DÅ?!


Är det verkligen så svårt att förstå att Aftonbladet.se mer än gärna tjänar pengar. Gärna mer pengar? Reklam är virtuellt sett deras enda intäkt.

Att tycka att det är jobbigt att de har reklam på sidan är inget som påverkar dem när ni gnäller någon helt annan stans. Att bojkotta sidan för att man tycker att det är fruktansvärt irriterande påverkar inte dem särskilt mycket heller - men din själ mår så mycket bättre om du undviker Aftonbladet.se (och Aftonbladet).
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Re: Aftonbladet - samlingssida för reklam

Post by syntetisk »

Seppo.H wrote:Ont nu, reklam på aftonbladets hemsida - bra eller anus?
Bra! Annars skulle det kosta att läsa Aftonbladet på internet.


Fast jag kan hålla med om att det är för mycket tungladdad flash. Att tab-surfa på aftonbladet är självmord för min dator.
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Post by Spixx »

jag har ett antal problem med aftonbladet:
För det första om man får stora mängder pengar av staten för att jobba med undersökande Journalistik, hur kommer det sig att både deras tidning och hemsida måste fyllas med stora mängder reklam. metro har mer nyheter (iofs bara inköpta) än AB. Räkna antalet helsidor med reklam i Metro och jämför helsidorna i Aftonbladet.

Nummer två:
Var är mina seriösa artiklar, de slänger gärna ur sig skit och skvaller men viktiga nyheter verkar försvinna. Deras hemsida vandrar runt "plus" funktionen och bantningsmetoder plus skit och snusk om kända människor. Det som är ännu mer patetiskt är när de försöker skriva saker om svenska mediokra (perversa) kändisar som gör saker. För ett par dagar sedan hade de lördag (framsida + sida 8) och söndag om Carola! Ena dan när hon smet från sin bensin-räkning och andra när hon shoppade! Detta ÄR INTE VIKTIG INFORMATION!

Jag gissar att det alltid har varit fallet med dessa två skit-tidningar. Men därför läser jag bara rss och DN
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

SpiXx^Orginalet wrote:jag har ett antal problem med aftonbladet:
För det första om man får stora mängder pengar av staten för att jobba med undersökande Journalistik, hur kommer det sig att både deras tidning och hemsida måste fyllas med stora mängder reklam. metro har mer nyheter (iofs bara inköpta) än AB. Räkna antalet helsidor med reklam i Metro och jämför helsidorna i Aftonbladet.
Och jag, däremot, har ett problem med Storskogens Trolltider, inte nog med att de får oändliga mängder magiska ekollon från Bror Björn för att bedriva kampanjer mot vättarna. De har nästan inga texter om vättar i hela tidningen!

Moonsky ringde, han vill ha sin verklighetsuppfattning tillbaka.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Post by Spixx »

Mycket bra inlägg gav mycket...

*edit* Får jag fråga varför du inte tycker att man kan ifrågasätta vart skattepengarna går?
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

Moonsky wrote:http://www.thelocal.se/

Tror att The Local är den bästa sidan för inrikes nyheter...

Jag hoppas du skojar... The Local är aftonbladet fast på engelska. Vad gäller nyhetskvalité då...
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

http://blogg.svd.se/reklamochmedier?id=6895

Färre köper Aftonbladet, och andra kvällstidningar, så de kanske försöker få in så mkt pengar de kan från aftonbladet.se ist.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

SpiXx^Orginalet wrote:Mycket bra inlägg gav mycket...

*edit* Får jag fråga varför du inte tycker att man kan ifrågasätta vart skattepengarna går?
För att din fråga inte är verklighetsrelaterad.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Post Reply