Festa i Lund?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

Festa i Lund?

Post by meminus »

Ska o se flogging molly den 10maj i Lund och har aldrig varit i lund tidigare... är det något drag på stan en lördagkväll? Några schyssta pubar etc?
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Om du måste fråga är svaret nej. Fest i Lund är (som sig bör) en intern affär.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Post by Spixx »

borde väll inte vara svårt att hitta en pub? :S
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Den enda puben jag tycker är ok utanför studentlivet är Mods, bra musik och vettiga priser.
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Lund är 95% studender, med tillhörande studentnationer och studentfester. Utelivet om man är student är okej, utelivet om man inte är student är änna dötreeest.

Du borde dock åka ned redan sista april och vara med på valborgsfirandet. Det är inte något man glömmer i första hand!
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

Post by meminus »

okej. det lutar nämligen på om man ska stanna kvar efter konserten och festa eller om man ska hålla sig nykter och köra de 25milen hem. Men klart är det lite liv i lund så...
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

lillis wrote: Du borde dock åka ned redan sista april och vara med på valborgsfirandet. Det är inte något man glömmer i första hand!
Du menar att lukten av urin som fyller hela Lund är något som man inte får ur näsan i första hand? =)
我思う、ゆえに我あり
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

thimp wrote:
lillis wrote: Du borde dock åka ned redan sista april och vara med på valborgsfirandet. Det är inte något man glömmer i första hand!
Du menar att lukten av urin som fyller hela Lund är något som man inte får ur näsan i första hand? =)
Dude, jag har då inte besvärats av någon urinlukt i den här lilla hålan. Kan vara för att jag är immun, 08:a som jag är. På tal om Flogging Molly så har jag faktiskt också haft siktet inställt lite på det, men flyttar till vildanden samma dag...

Edit: Aha såg att vi var inne på urinlukten just den siste april, well det vet jag som sagt ingenting om eftersom jag är för färsk här nere, men har svårt att tänka mig att det slår någon festival model mellan-stor. Eller en solig dag i tanto för den delen.
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

ziimzallabiim wrote:Dude, jag har då inte besvärats av någon urinlukt i den här lilla hålan. Kan vara för att jag är immun, 08:a som jag är. På tal om Flogging Molly så har jag faktiskt också haft siktet inställt lite på det, men flyttar till vildanden samma dag...

Edit: Aha såg att vi var inne på urinlukten just den siste april, well det vet jag som sagt ingenting om eftersom jag är för färsk här nere, men har svårt att tänka mig att det slår någon festival model mellan-stor. Eller en solig dag i tanto för den delen.
Vildanden represent. Vilket hus?

Valborg i Lund.. ahh. The cause and solution to all the world's problems.
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

hmm, jag får återkomma, det är en kompis som står som ägare av kontraktet så jag vet inte ännu...
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

lillis wrote:Valborg i Lund.. ahh. The cause and solution to all the world's problems.
Valborg firas av tradition inte i Lund. Siste april däremot. :P
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

nem wrote:Valborg firas av tradition inte i Lund. Siste april däremot. :P
Du är så studentikos att jag vill kräkas på din overall.
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

haha, vilken kärlek... i like.
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

lillis wrote:Du är så studentikos att jag vill kräkas på din overall.
För sådana ändamål har jag en (numera inte särdeles ofta använda) spyfrack.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

lillis wrote:Vildanden represent.
Jag ar throwing up the V.
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Oi! Var förbi Vildanden idag, det är tydligen byggnad T. Det verkar sjukt sweet där, vi flyttar in på fredag.
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
Post Reply