Strider / FLT chairman för GOP Republican Party i SD

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Strider / FLT chairman för GOP Republican Party i SD

Post by fisk »

Strider, eller även känd som Tony Krvaric har nyligen blivit uppmärksammad i amerikansk press då han tagit säte som chairman för det republikanska partiet i San Diego. Hans bakgrund var enligt uppgifter känd sedan tidigare innan hans tillträde.

Krvaric bodde tidigare i Malmö och var med och startade den grupp som genom tiderna skulle bli ökänd för att knäcka spel på C64, Amiga, och senare PC. Att han nu hamnat i en maktposition i USA får väl ses som något som kan få de flesta att dra på smilbanden.

Källa 1
Källa 2
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Underhållande att gå in och läsa i. Särskilt om man fördjupar sig i Hartlines blogg. Man blir lite orolig för det republikanska partiet om en kille som Strider kan ses som "obehagligt vänster".
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Jo, det är ganska kul.

Men det var 20 år sedan. Han startade det när han gick i skolan. Dem tiderna är sedan långt förbi...
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Moonsky wrote:Jo, det är ganska kul.

Men det var 20 år sedan. Han startade det när han gick i skolan. Dem tiderna är sedan långt förbi...
Någon läste inte artiklarna...

För övrigt är ett tips att använda 'dom' om du inte behärskar 'de' och 'dem'.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

fisk wrote:För övrigt är ett tips att använda 'dom' om du inte behärskar 'de' och 'dem'.
Ge honom inte skit för att han försöker.

Den otroliga dubbelmoral som dominerar den amerikanska politiken gör att sådant här bara rycks med axlarna åt. Ingen är förvånad, ingen bryr sig.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Det är bra att han rättar mig.

Jag skulle gärna vilja veta hur man använder, 'dem', 'de' och 'dom'.
Jag har för mig att jag började använda 'dem' när jag blev tillsagd att inte använda 'dom'. :p
NORT
Posts: 25
Joined: 2008-04-26 10:42:09

Post by NORT »

Moonsky wrote:Det är bra att han rättar mig.

Jag skulle gärna vilja veta hur man använder, 'dem', 'de' och 'dom'.
Jag har för mig att jag började använda 'dem' när jag blev tillsagd att inte använda 'dom'. :p
Du kan byta ut "dom"-ordet mot "jag" eller "mig".

Passar "jag" är det "de".
Passar "mig" är det "dem".

Funkar inte i alla lägen att byta ut, men ofta. Sedan lär man sig det utantill ändå.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Moonsky wrote:Det är bra att han rättar mig.

Jag skulle gärna vilja veta hur man använder, 'dem', 'de' och 'dom'.
Jag har för mig att jag började använda 'dem' när jag blev tillsagd att inte använda 'dom'. :p
De slår dem.

Den aktiva parten är de, den passiva är dem. (Eller nåt, finns antagligen snyggare ord för det, men så kmr jag ihåg det.)
Sen tror jag också att det aldrig är dem i början av en mening.
Post Reply