Anime serier (tips)

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Kyouran Kazoku Nikki

Image
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Post by Spixx »

mer åt ecchi hållet den (småsnuskig!) men FMP TSR är ju bra :P annars finnes Princess mononoke med den äger.
User avatar
r0ck0
Posts: 384
Joined: 2003-11-13 11:57:10
Location: Vänersborg
Contact:

Post by r0ck0 »

I stort sett alla bra serier jag sett är redan nämnda, men jag tänkte ändå att jag bidrar med min anime list till diskussionen...
SpiXx^Orginalet wrote:men FMP TSR är ju bra :P
FMP och FMP Fumoffu är mycket bättre än TSR, men den duger ;)
Morpheus: Intel Core2Duo E8500 3.16GHz / 4GB / 2TB / DVD±RW / HD4850 512MB / 19"TFT+40"LCD
Smith: Athlon2600+ / 1024MB / 440GB /Geeforce 2MX32MB / 17"TFT
ASUS Eee PC 901: Atom 1.6GHz / 1GB / 20GB SSD / 8.9" TFT
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

..

Post by patrik åkerhage »

Ville bara meddela att jag kikat klart på Death Note nu.. Och kan verkligen rekomendera den serien.. Tokigt bra..

Fastnade i det där mörka, dystra och onda.. Nu undrar jag följande:

Vilken av de serier som ni rekomenderat är också mörka och lite mer allvarligare? Får gärna vara lite läbbiga om det finns någon sådan serie.

Såg första avsnittet av Soul Eater.. Lite svårt att säga, men den kan nog bli bra..
/ MoXX
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Hm.. prova Monster och Texhnolyze, är de jag spontant tänker på av de som är nämnda.
[edit]stavning[/edit]
Last edited by HLC on 2008-05-24 0:11:02, edited 1 time in total.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Higurashi, helt annorlunda än vad jag hade trott.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Re: ..

Post by MooDHooDs »

patrik åkerhage wrote:Ville bara meddela att jag kikat klart på Death Note nu.. Och kan verkligen rekomendera den serien.. Tokigt bra..

Fastnade i det där mörka, dystra och onda.. Nu undrar jag följande:

Vilken av de serier som ni rekomenderat är också mörka och lite mer allvarligare? Får gärna vara lite läbbiga om det finns någon sådan serie.

Såg första avsnittet av Soul Eater.. Lite svårt att säga, men den kan nog bli bra..
Vadå finns det en anime till death note? Liveactionversionen sög ju getballe, kanske är anime bättre?
Dyslexi
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Re: ..

Post by patrik åkerhage »

MooDHooDs wrote:
patrik åkerhage wrote:Ville bara meddela att jag kikat klart på Death Note nu.. Och kan verkligen rekomendera den serien.. Tokigt bra..

Fastnade i det där mörka, dystra och onda.. Nu undrar jag följande:

Vilken av de serier som ni rekomenderat är också mörka och lite mer allvarligare? Får gärna vara lite läbbiga om det finns någon sådan serie.

Såg första avsnittet av Soul Eater.. Lite svårt att säga, men den kan nog bli bra..
Vadå finns det en anime till death note? Liveactionversionen sög ju getballe, kanske är anime bättre?
Jadå.. Har filmerna också.. men la ner efter 5 minuter.. verkar suga rejält :p
Men animen va väldigt bra.. så se om du kan komma över den.. 37 avsnitt..
/ MoXX
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Re: ..

Post by borz »

patrik åkerhage wrote:Ville bara meddela att jag kikat klart på Death Note nu.. Och kan verkligen rekomendera den serien.. Tokigt bra..

Fastnade i det där mörka, dystra och onda.. Nu undrar jag följande:

Vilken av de serier som ni rekomenderat är också mörka och lite mer allvarligare? Får gärna vara lite läbbiga om det finns någon sådan serie.

Såg första avsnittet av Soul Eater.. Lite svårt att säga, men den kan nog bli bra..
Vill du se något udda, mörkt, tänkvärt och deprimerande så är det texhnolyze som gäller.
DDS for life!
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Jag har knappt sett någon anime, men mitt intryck är att det verkar suga.

Dragon Ball Z, en kille har svart hår, sen när han använder sin superkraft så blir han blond. Hallå? It does not make sense. Vad dumt.

Dragon Ball Z, när en kille använder sin superkraft så spränger han bort halva jordklotet. Hallå? I think they "overdid it".

Eller någon annan skräp serie, där typ en två-hövdad homosexuell neger vampyr-zombie som förövrigt är en druid och ninja blir biten av en radioaktiv spindel och sedan faller ner i en mystisk brunn som leder till helvete där han gör en pakt med djävulen för att sedan hoppa in en partikelaccelerator, och sedan åka till en annan galax där han blir probad av en alien på ett organiskt rymdskepp för att sedan fly in i en teleporter som tar honom till en egyptisk månbas med pyramider där han blir en transformer och finner en tidsmaskin som han använder för att åka tillbaka till medeltiden för att dräpa en drake och blir jagad av en cyborg häxa med magiska krafter.
Hallå? Överdrivet, det är bara för mycket, lol.

Nej, men jag såg Cowboy Bebop filmen och den var ganska okej (förrutom den jobbiga utvecklingsstörda lilla snorunge tjejen som för övrigt var en hacker lol)

Finns nog en väldigt massa skit anime. Men kan någon tipsa om något som verkligen är bra?
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

Moonsky wrote:Jag har knappt sett någon anime, men mitt intryck är att det verkar suga.

Dragon Ball Z, en kille har svart hår, sen när han använder sin superkraft så blir han blond. Hallå? It does not make sense. Vad dumt.

Dragon Ball Z, när en kille använder sin superkraft så spränger han bort halva jordklotet. Hallå? I think they "overdid it".

Eller någon annan skräp serie, där typ en två-hövdad homosexuell neger vampyr-zombie som förövrigt är en druid och ninja blir biten av en radioaktiv spindel och sedan faller ner i en mystisk brunn som leder till helvete där han gör en pakt med djävulen för att sedan hoppa in en partikelaccelerator, och sedan åka till en annan galax där han blir probad av en alien på ett organiskt rymdskepp för att sedan fly in i en teleporter som tar honom till en egyptisk månbas med pyramider där han blir en transformer och finner en tidsmaskin som han använder för att åka tillbaka till medeltiden för att dräpa en drake och blir jagad av en cyborg häxa med magiska krafter.
Hallå? Överdrivet, det är bara för mycket, lol.

Nej, men jag såg Cowboy Bebop filmen och den var ganska okej (förrutom den jobbiga utvecklingsstörda lilla snorunge tjejen som för övrigt var en hacker lol)

Finns nog en väldigt massa skit anime. Men kan någon tipsa om något som verkligen är bra?
Du har fått tips om massa bra anime. Läs tidigare inlägg... om du orkar göra det.
DDS for life!
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

borz wrote:Du har fått tips om massa bra anime. Läs tidigare inlägg... om du orkar göra det.
Okej, men håller folk med om att Dragon Ball Z suger och att det finns en massa skräp anime?
User avatar
paprika
Posts: 67
Joined: 2004-05-23 17:50:57
Location: Strömstad

Post by paprika »

Moonsky wrote:
borz wrote:Du har fått tips om massa bra anime. Läs tidigare inlägg... om du orkar göra det.
Okej, men håller folk med om att Dragon Ball Z suger och att det finns en massa skräp anime?
I fallet med Dragon Ball Z så är det gissningsvis en fråga om ålder, det vill säga att den faller till ungefär samma åldersgrupp som TMNT, Swat Cats och dylikt. Jag gillade den åtminstone när jag var i den åldern.

Det säger sig väl självt att det existerar en hel del anime som är förkastlig, liksom det finns usel musik/film/etc.
Don't leave things in the fridge.
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

Moonsky wrote:
borz wrote:Du har fått tips om massa bra anime. Läs tidigare inlägg... om du orkar göra det.
Okej, men håller folk med om att Dragon Ball Z suger och att det finns en massa skräp anime?

Vi kan väl enas om att på varje forum finns det minst en idiot som postar självklarheter. Mitt tips är att starta en tråd som heter "Anime suger"... den lär vara populär.
DDS for life!
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Post by Spixx »

Jo ::) , ifall den inte har nämnts (orkade inte lusläsa alla inlägg) Cowboy bebop! Slayers är osså riktigt rolig...

Humor:
Dual! (som evengelion fast lite roligare...)
He is my master
Love Hina + Love Hina again
One piece (enda trash serien som faktiskt går att se...)
School Rumble
His and her circumstances

"dystra"
Speed grapher (mycket bra serie som handlar om en fotograf samt en bunt galna, korrupta och mycket rika/inflytelserika män).
Ninja Scroll
Witch hunter Robin
Hellsing


Trash serier
Hajjime no Ippo
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Post by patrik åkerhage »

Har kikat 3 avsnitt av Texhnolyze nu.. Lite skum handling (eller snarare upplägg, svårt att följa med i handlingen), men den verkar ändå vara rätt cool.. så ska fortsätta med den..

vad gäller Soul Eater, så tycker jag inte att den var lika bra. Den verkar vara lämpad för kidz under 15 bast.. Så lägger nog ner den..

Ska börja med Kure Nai istället.. Så får vi hoppas den är bra. :)

Den dära Monster.. hur e den? Va handlar den om? någon mer som sett den.. ?

Tänkte även ta upp bleach igen.. kikade 5-10 avsnitt av den för ett tag sen, men tyckte den va seg.. Men har hört att den kommer igång lite senare.. Så ska ge den en chans igen..
/ MoXX
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

patrik åkerhage wrote:Har kikat 3 avsnitt av Texhnolyze nu.. Lite skum handling (eller snarare upplägg, svårt att följa med i handlingen), men den verkar ändå vara rätt cool.. så ska fortsätta med den..
Den är svår i starten. Första avsnittet innehåller knappt några repliker, dessa kan man nästan räkna med hjälp av fingara på en hand. Men den komemr igång sedan.
patrik åkerhage wrote: Tänkte även ta upp bleach igen.. kikade 5-10 avsnitt av den för ett tag sen, men tyckte den va seg.. Men har hört att den kommer igång lite senare.. Så ska ge den en chans igen..
Den ÄR seg och den komemr att fortsätta vara seg. Det kan gå 5 - 6 avsnitt utan att det händer något. En fajt kan sträcka sig över 2 - 3 avsnitt. Men sevärd är den.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Har precis beställt hem hela Neon Genesis Evangelion och Serial Experiments Lain.

Epic win shall be had.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Alltså jag har inget emot vuxna män som njuter av tecknat. Det finns vissa bra tecknade serier här i världen.

Problemet uppstår när de vuxna männen försöker få det att låta som om det är något annat än just vad det är bara för att just vuxna män kollar på det.

Ja, jag vet inte alls vad jag pratar om.

Är inte TV- och filmmediet väldigt 2001 hursomhelst?
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Jo du har helt rätt i det du säger , varför du tar upp detta har jag dock ingen aning om.

Ang. TV- och filmmediet förstår jag dig inte riktigt, är det mediumets form du klagar på så är jag helt med, jag kan ju säga att jag laddar hem allting jag tittar på.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
Post Reply