23-26maj blockera bensin mackar p.g.a det höga bensin priset

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

nem wrote:Vad får pöbeln att tro att mackägarna har något inflytande över sina priser?
De små mackarna som inte är franchise för stora bolagen har ingen som helst makt över bensinpriset. De äger inte ens besinen som finns i pumparna. De allra flesta får en ersättning från leverantören för bensinen.
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

Post by meminus »

får väl hålla utkik efter bensin på svarta marknaden... 8)
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

nem wrote:Vad får pöbeln att tro att mackägarna har något inflytande över sina priser?
Varför försöker du projicera rationellt tänkande på vanliga människor?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Big_Bird wrote:
nem wrote:Vad får pöbeln att tro att mackägarna har något inflytande över sina priser?
Varför försöker du projicera rationellt tänkande på vanliga människor?
Sannolikt inte rationellt tänkande förstår jag nu.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Hunter
Posts: 835
Joined: 2006-05-01 13:04:19
Location: Västervik

Post by Hunter »

Moonsky wrote:De borde höja bensinskatten.

Då blir det bättre kommunaltrafik, bättre miljö, bättre luft och hälsa. Mindre buller.
Priset är för högt på buss/tåg så nej, ingen höjd bensinskatt för då höjs biljetterna ännu mer
AMD Vishera FX-8350@4.5GHz - Asus Crosshair V Formula-Z (AM3+) - Sapphire R9 290 4GB - 8GB G.Skill TridentX 2400MHz - Samsung 500GB - Samsung 1TB - Western Digital 1TB - Asus Xonar Essence STX - Bitfenix Ghost - BenQ XL2410T
Post Reply