Anime suger!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Anime suger!

Post by Moonsky »

borz tipsade mig om att starta den här tråden, då den lär bli populär.

Jag har knappt sett någon anime, men mitt intryck är att det verkar suga.

Dragon Ball Z, en kille har svart hår, sen när han använder sin superkraft så blir han blond. Hallå? It does not make sense. Vad dumt.

Dragon Ball Z, när en kille använder sin superkraft så spränger han bort halva jordklotet. Hallå? I think they "overdid it".

Eller någon annan skräp serie, där typ en två-hövdad homosexuell neger vampyr-zombie som förövrigt är en druid och ninja blir biten av en radioaktiv spindel och sedan faller ner i en mystisk brunn som leder till helvete där han gör en pakt med djävulen för att sedan hoppa in en partikelaccelerator, och sedan åka till en annan galax där han blir probad av en alien på ett organiskt rymdskepp för att sedan fly in i en teleporter som tar honom till en egyptisk månbas med pyramider där han blir en transformer och finner en tidsmaskin som han använder för att åka tillbaka till medeltiden för att dräpa en drake och blir jagad av en cyborg häxa med magiska krafter.
Hallå? Överdrivet, det är bara för mycket, lol.

Nej, men jag såg Cowboy Bebop filmen och den var ganska okej (förrutom den jobbiga utvecklingsstörda lilla snorunge tjejen som för övrigt var en hacker lol)

Finns nog en väldigt massa skit anime. Men finns det någon anime som verkligen är bra?
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

Nja, finns väldigt många animen som är bra men mitt första möte med en animeserie var katastrofal.

Först fick jag rekommendation att se Chobits vilket åkte raka vägen i sopkorgen efter 10 avsnitt. Därefter fick jag rekommendation att kolla på Cool Devices... att det var hentai visste jag inte då.

Som tur fick jag därefter se Hellsing och kort därpå även Rurouni Kenshin Ova. Efter det var jag fast.

Bara för att sammanfatta hela mitt egentligen meningslösa inlägg: Det är jätteviktigt vad, när och hur du tittar på anime. Fel anime vid feltidpunkt gör att man inte uppskattar det så mycket.
DDS for life!
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Jag avskyr anime :(
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
NORT
Posts: 25
Joined: 2008-04-26 10:42:09

Post by NORT »

Jag hatar det mesta som är japanskt så jag brukar säga att jag hatar anime trots att jag aldrig har gett det en chans. Men jag står inte ut med stilen.
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Ditt resonemang är något i stil med:

DBZ är anime
DBZ är dåligt
Alltså är anime är all anime dåligt

På samma sätt kan jag resonera om något annat. (den här är specialskriven för dig Moonsky, hoppas du inte tar illa upp ;) )

Windows är ett operativsystem
Du gillar inte Windows
Alltså ogillar du alla operativsystem(inkl linuxvarianter)
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

TROLLAN TROLL TROLLAN TROLLAN

:D
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Anime är väl som typ Sagan om ringen fast hundra gånger mer invecklad.
User avatar
Kalimac
Posts: 839
Joined: 2002-06-28 19:12:22
Location: Göteborg

Post by Kalimac »

Mr Einstein wrote:Anime är väl som typ Sagan om ringen fast hundra gånger mer invecklad.
You lost me.
<scampwork> IN THE GRIM FUTURE OF COOKING, THERE IS ONLY NOODLES
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Fan va du påminner om Filip Hammar ibland, Moonsky. En klassiker från honom är, för att ta ett konkret exempel:
Filip och Fredrik träffar Disco-Kjelle. Filip tycker det att låter konstigt när Kjelle säger hur många andelar av tjejerna som är bisexuella i Jularbo där han bor. Han ifrågasätter det med följande ord: "Det är ju inte så vanligt. Jag måste slå din illusion i spillror här. Det är ju inte riktigt så. Är det så?"
Samma manér kör du med "anime suger!" följt av ett "Men finns det någon anime som verkligen är bra?" Det, om något, är dålig debatteknik. Sen att übermensch hittar fler felsteg gör inte saken bättre.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Jag älskar dig moonsky.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Anime, suger inte... inte par definition. Animefaboys och animefangirls suger däremot.
Men samma sak gäller ju Lars von Trier, Ingmar Bergman och dokusåpor också, så det är väl inte direkt ett intressant statement.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Kalimac wrote:
Mr Einstein wrote:Anime är väl som typ Sagan om ringen fast hundra gånger mer invecklad.
You lost me.
Glöm det där med Sagen Om Ringen utan det jag ville säga är att Dragon Ball är en jävla invecklad historia ;D
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Re: Anime suger!

Post by thimp »

Moonsky wrote: Eller någon annan skräp serie, där typ en två-hövdad homosexuell neger vampyr-zombie som förövrigt är en druid och ninja blir biten av en radioaktiv spindel och sedan faller ner i en mystisk brunn som leder till helvete där han gör en pakt med djävulen för att sedan hoppa in en partikelaccelerator, och sedan åka till en annan galax där han blir probad av en alien på ett organiskt rymdskepp för att sedan fly in i en teleporter som tar honom till en egyptisk månbas med pyramider där han blir en transformer och finner en tidsmaskin som han använder för att åka tillbaka till medeltiden för att dräpa en drake och blir jagad av en cyborg häxa med magiska krafter.
Hallå? Överdrivet, det är bara för mycket, lol.
Får mig osökt att tänka på Liftarens Guide Till Galaxen...

Jag vet inte om du är trollsugen eller bara vill ha uppmärksamhet. Men att säga att en hel genre suger pga av en serie, som jag misstänker inte ens är riktad mot dig som målgrupp, är ju som att skjuta sig i foten med en haubits.

Leta reda på en genre som du är intresserad av, sök runt och kolla på recensioner osv och sen kan du ju yttra dig.

btw, jag misslyckades att installera Mandrake, med andra ord: Gnu/Linux, *nix rms och alla andra som använder det suger!
&#25105;&#24605;&#12358;&#12289;&#12422;&#12360;&#12395;&#25105;&#12354;&#12426;
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Liftarens Guide Till Galaxen (2005 filmen) var ju grym!

Marvin är ju bara för söt! :D
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Jag som inte ens läser böcker till vardags måste säga att boken slår filmen med hästlängder.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
EnRIz
Posts: 176
Joined: 2005-12-29 0:30:44
Location: Malung

Post by EnRIz »

lither wrote:Jag som inte ens läser böcker till vardags måste säga att boken slår filmen med hästlängder.
Agree, big time!
Gaming/Work:Q8200@2.33GHz,4 GB DDR2 RAM,HD4850,2xSpinPoint 500 GB + 1 TB Caviar Green Power,Windows 7 Ultimate x64

Server:P4@3GHz,2 GB RAM,150 GB HDD,Windows XP

Macbook Pro 13":C2D@2.4GHz, 4GB DDR3 RAM,250GB,OSX Snow Leopard.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

EnRIz wrote:
lither wrote:Jag som inte ens läser böcker till vardags måste säga att boken slår filmen med hästlängder.
Agree, big time!
/me agrees

Hela boken gick ju ut på berättartekniken... Jag tröttnade efter halva filmen och började slösurfa istället. <.<
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Post by Spixx »

Inte konstigt att filmen blev slagen för den handlar ju bara om den första boken :P

och anime som har mer än 40 episoder är oftast väldigt dålig, (förutom hajime no ippo och One piece)
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

SpiXx^Orginalet wrote:och anime som har mer än 40 episoder är oftast väldigt dålig, (förutom hajime no ippo och One piece)
Åh nej, både Shugo Chara! och Zettai Karen Children som sänds just nu verkar båda bli bra serier.

Icke heller att förglömma Monster och Card Captor Sakura.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
Jalle64
Posts: 3026
Joined: 2004-04-27 12:29:24
Location: Skåne

Post by Jalle64 »

SpiXx^Orginalet wrote:Inte konstigt att filmen blev slagen för den handlar ju bara om den första boken :P
Det gör den inte, men de hoppar som f.n, och är inte på långt när så bra som boken, men den är sevärd ;D
Vem f.n fann upp fanér?
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

När det snackas om anime so verkar det som om många snackar om serier.

Är inte filmer bättre än serier?

Finns det inga riktigt bra anime filmer?
User avatar
paprika
Posts: 67
Joined: 2004-05-23 17:50:57
Location: Strömstad

Post by paprika »

Moonsky wrote:När det snackas om anime so verkar det som om många snackar om serier.

Är inte filmer bättre än serier?

Finns det inga riktigt bra anime filmer?
Hayao Miyazaki.
Don't leave things in the fridge.
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

Rurouni Kenshin OVA
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Post by Spixx »

Princess mononoke, flying castle osv osv kolla in studio Gihbli (?) samt wings of honnenheism (stavning) och Metropolis
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

wille wrote:Jag älskar dig moonsky.
Post Reply