Hur länge ligger SMS kvar på servrarna?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
lagu2653
Posts: 213
Joined: 2004-08-15 19:38:43
Contact:

Hur länge ligger SMS kvar på servrarna?

Post by lagu2653 »

Jag har erfarit att SMS som har skickats till mig inte har kommit fram när jag har haft min mobil avslagen några dagar. Hur länge dröjer det innan SMS kasseras?
Many say that the dream of a good life is the dream of a good thermometer
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Jag har inte tänkt på det så, men det var ju en intressant fråga.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Re: Hur länge ligger SMS kvar på servrarna?

Post by linc »

lagu2653 wrote:Jag har erfarit att SMS som har skickats till mig inte har kommit fram när jag har haft min mobil avslagen några dagar. Hur länge dröjer det innan SMS kasseras?
Det är upp till avsändaren, men operatören har en maxgräns också. På min SE w810i når jag inställningen såhär: Main menu -> Messaging -> Settings -> Text message -> Validity period. Min inställning är dock "Network maximum", så det blir väl operatörens inställning som bestämmer.
hej.
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

Har haft ett SMS som har legat och väntat på mig över ett år.

Var i Egypten, fick ett mess från syrran men bara hälften kom fram som så ibland händer. Iaf, över ett år senare var jag tillbaks där och ett mess kom från syrran när jag landade om att hon kollade efter en lgh. Vad fan, är det slut med hennes sambo tänkte jag men efter lite efterforskande så var det ett sms som hon skickade när dom letade efter en lgh...för över ett år sen som jag aldrig fick hela av.

Extreme case but true.
KTM + Akrapovic = [love]
lagu2653
Posts: 213
Joined: 2004-08-15 19:38:43
Contact:

Giltighetstiden var visst inställd på 1 timme istället för m

Post by lagu2653 »

Giltighetstiden var visst inställd på 1 timme istället för max. Bör nog säga åt min syrra också. Hon skickade några SMS som inte kom fram. Fult av Tele2/Comviq att ställa in den så by default!
Many say that the dream of a good life is the dream of a good thermometer
Post Reply