Gigabytes OC tävling.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Slappyjoe
Posts: 891
Joined: 2005-08-19 16:23:32

Post by Slappyjoe »

kr1sse wrote: EDIT: Vrf sa du inte att det var i PC City Sickla? :< Hade ju kunnat stå och heja! (:
stog ju i länken högst upp i denna tråd ;)
| Q6600@3ghz
| EVGA 780i sli
| 9800GTX
| 2GB OCZ 1066mhz sli ready
| 320GB
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Slappyjoe wrote:
kr1sse wrote: EDIT: Vrf sa du inte att det var i PC City Sickla? :< Hade ju kunnat stå och heja! (:
stog ju i länken högst upp i denna tråd ;)
Ouch, adblocken i min hjärna blockade det röda stora. (:
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

Verkar ju grymt ju :)
Ni stod och klocka bland kunderna, tufft.

Du kunde inte fått andra minnen medans tävlingen pågick?
Men det kanske inte fanns tid till det?

Fick alla leka med vatten och kväve efter att tävlingen var slut?
Speciellt om man inte behöver oroa sig för att sabba sina egna prylar så skulle det vara kul att se skillnad på på hur lång man kommer med luft och kväve.
Var det någon som brände något?

Var tuff kylare du vann också. Körde alla med samma under tävlingen eller fick man välja mellan olika?

Kul att du blev erbjuden jobb också. Vet inte vad det var för jobb men det kanske kan leda till någonting... om inte annat så kan du ju alltid ta det som en komplimang eller nåt.
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Synd att det inte blev någon medalj. Hur mycket kom du upp i?
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
Slappyjoe
Posts: 891
Joined: 2005-08-19 16:23:32

Post by Slappyjoe »

GuessWho wrote:Verkar ju grymt ju :)
Ni stod och klocka bland kunderna, tufft.

Du kunde inte fått andra minnen medans tävlingen pågick?
Men det kanske inte fanns tid till det?

Fick alla leka med vatten och kväve efter att tävlingen var slut?
Speciellt om man inte behöver oroa sig för att sabba sina egna prylar så skulle det vara kul att se skillnad på på hur lång man kommer med luft och kväve.
Var det någon som brände något?

Var tuff kylare du vann också. Körde alla med samma under tävlingen eller fick man välja mellan olika?

Kul att du blev erbjuden jobb också. Vet inte vad det var för jobb men det kanske kan leda till någonting... om inte annat så kan du ju alltid ta det som en komplimang eller nåt.
jag va rätt stressad tyvärr och hade typ tappat hoppet när datorn inte ens boota, frågade om ett annat minne när tävlingen va slut o då funka det faktiskt, jag påpeka det för dom men dom sa att tävlingen va ju slut.

jo alla fick klocka med vad dom hade med sig, jag tog inte med nåt för jag va bara intresserad av första momentet.

va en kille som brände den QX9650 han hade :)

alla hade samma kylare under första momentet, den höll mycket bra temps och jag tog med mig den hem haha kyler min E8400 fint nu i 29c
den heter Gigabyte G power 2 pro, ska tydligen inte finnas att köpa i sverige nu.
DeCaff wrote:Synd att det inte blev någon medalj. Hur mycket kom du upp i?
När jag hade bytt minne så kom jag upp i 4543mhz dvs 1543mhz över stock, hade bara 26mhz kvar så hade jag tagit ekberg resultat men tävlingen va ju över då :(
så jag har faktiskt varit väldigt besviken sen i lördags på att datorn inte posta som den skulle förs jag skifta minnet.
vet att jag hade minst kommit 2a iallafall men men jag ska ställa upp nästa år med.
tävlingen va ju norden final och det va bara svenskar som va uttagna då vi hade dom bästa kval resultaten i norden. så rankad 4a i norden borde jag va nöjd med iallafall, självklart finns det ju killar o tjejer ;) som är bättre det vet jag ju men känns kul iallafall.

citat från techswedens repotage
"Övriga deltagare lyckades inte få något resultat alls, Morgan Wetterström gav dock inte upp, utan 1,5 timmar efter att sverigedeltävlingen var avgjord körde han igenom 4M på 4,5Ghz i 1,8volt (!) med Gigabyte-datorn :) . "

super pi 4m på 1.07 min

stava mitt efternamn fel gjorde han med just där haha
| Q6600@3ghz
| EVGA 780i sli
| 9800GTX
| 2GB OCZ 1066mhz sli ready
| 320GB
Post Reply