Moraliska utmaningar, vad skulle du gjort?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Jag använder min Persuasion skill (lvl 8) och övertygar chefen om att jag och mina polare begravde direkt efter skjutningen.
meh
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Joel wrote:Jag använder min Persuasion skill (lvl 8) och övertygar chefen om att jag och mina polare begravde direkt efter skjutningen.
Tyvärr går inte chefen på den förklaringen eftersom ni inte hade spadar med er när ni gick.
Ni blir omedelbart avrättade.
Bra försök.
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Mr Einstein wrote:Tyvärr går inte chefen på den förklaringen eftersom ni inte hade spadar med er när ni gick.
Ni blir omedelbart avrättade.
Bra försök.
Ordentliga soldater har ju alltid med sig spadar? Har du inte sett Saving Pvt. Ryan?

:)
meh
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Mr Einstein wrote:Du är en tysk soldat i slutskedet av andra världskriget och blir beordrad att tillsammans med din bästa vän, som för tre dagar sen fått veta av ett brev att han har blivit pappa, ta med tio fångar ut i skogen och skjuta ihjäl dem.
När ni väl har kommit in i skogen så förmår ni inte döda dem utan ni väljer tömma magasinen i ett träd och sedan låta fångarna sticka sin väg.
När ni sedan kommer tillbaka till lägret så behövs en av er till en annan uppgift i lägret.
Chefen frågar sen vem av er som vill följa med tillbaka till skogen tillsammans med två andra soldater för att begrava kropparna så ingen hittar dem.
Du kan inte återvända ensam till lägret och inte övertyga de två soldaterna att medverka i bluffen samt att chefen kommer att göra en inspektion när jobbet är klart.

Vad gör du?
Jag säger att judesvinen flydde när jag bråkade med min kompis om någon trivial sak, får med mig några att jaga ner dem och inser tyst i mitt huvud, hellre dem än jag.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
böglyft
Avstängd
Posts: 92
Joined: 2008-03-20 5:44:10

Post by böglyft »

borz wrote:Igår satt jag i telfonkö hos Glocalnet. Framför mig var det 34 mystiska abbonenter. Okänd är faktiskt inte lika med mystisk...
Image
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

sredna wrote:Du är läkare vid en olycksplats i landet Afrika och har ont om personal, medicin och förnödenheter. Du får in två personer som båda varit med i samma olycka. Den ena personen har brutit ett ben. Den andra personen har brutit en arm och ett ben. Du hinner och kan endast behandla ett av de tre benbrotten innan det är för sent. Vilket väljer du att behandla?
Jag lagar armen på den ena. Då blir det mest rättvist, två med brutna ben.
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

Böglift: You wanna a picture? I'll give you a picture!

Image
Post Reply