Internet som vi vet är kanske snart borta (Om inget görs)

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

internet är bara en fluga ändå
Dyslexi
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Humfy wrote:Vad får dig att tro att jag skulle ha ett "rubbat sinne"?
Varför drar du upp en domän registrerad av "domänkramare" med endast reklam, 911wasaninsidejob.com?

Infowars.com tar upp 11 september 2001 men också många andra nyheter vilket inte media ("gammelmedia" som Oscar Swartz säger) tar upp, till exempel det denna tråden tar upp.
Jag ar val medveten om vad infowars ar, jag besokte den och liknande sidor som t.ex. informationclearinghouse.info langt fore att det blev coolt (och antagligen langt fore det att du gick ut mellanstadiet). Darfor anser jag mig ha expertkunskap nar det galler ditt rubbade sinne; om du pa fullt allvar tror att den hemsidan har fler besokare an aftonbladet.se, eller ens sydsvenskan.se, sa ar det helt enkelt nagot fel pa dig. Jag kan bara beklaga.
Humfy wrote:Jag visade informationen, gör vad ni vill med den.
Skitsnack. Du visade oss svammel. For att nagonting ska vara information maste det vara 'pa riktigt'.

Jag har alltid fascinerats av konspirationsrorelsen eftersom den ar utformad precis som en religion. En konspirationsteori definieras av dess skapare som nagot som aldrig kan bevisas eller testas. Eftersom media, regeringar och FN kontrolleras av 'dem' kan vi inte tro pa nagot vi laser, ser eller hor. Trots det ar det tydligen helt rationellt att forlita sig pa de kallor som pastar detta, trots att de aldrig har nagra bevis. CNN ljuger, crackpot.com berattar sanningen. Detta ar givetvis den mest finurliga detaljen av dem alla: att bevisa konspirationsteorin ar omojligt pa grund av konspirationen!

Under den lyckligtvis kortlivade 'Ron Paul'-rorelsen var internet fullt av idioter som skrev om konspirationer och morklaggning. Sa har sag det ut (pa utlandska):
internet wrote:A: Dude, the media, the government and the world power elite are going to take your freedoms away!
B: Do you have any proof?
A: Whatever, man. I gave you the facts, you can do what you want with them.
'Lita inte pa nagon - forutom pa mig. Vanligen bortse fran att jag ar en anonym forumanvandare som inte gick ut gymnasiet.' Tre-fyra manader av outspadd efterblivenhet.

For att sammanfatta: svaret pa fragan du stallde i forsta inlagget ar enkelt.
Humfy wrote:Varför nämns det inte i media att Internet i västvärlden censureras och planeras att ersättas med "Inter et 2" vilket är mer censurerat och kontrollerat än dagens Internet?

For att det inte ar sant. Det hander inte. Vi har inte for vana att rapportera saker som manniskor bara hittar pa. Hur kan det vara sa svart att forsta?
Post Reply