Rätt eller fel ? vad tycker ni...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Mackebacke
Posts: 39
Joined: 2008-03-02 12:39:16

Rätt eller fel ? vad tycker ni...

Post by Mackebacke »

http://www.expressen.se/nyheter/1.12582 ... i-hongkong

jahupp nu ska vi "skattebetalare" betala deras boende också på 92000 kr i månaden, tycker att detta landet spårar ut mer och mer tyvärr..
Och sen klagar dom att det ej finns pengar, men inte så kontigt när det går åt sådant här skit

Jag vill med ha gratis lyx boende, men vem betalar den :(
User avatar
Krypskytt
Posts: 201
Joined: 2007-10-30 0:21:42

Re: Rätt eller fel ? vad tycker ni...

Post by Krypskytt »

Mackebacke wrote: Jag vill med ha gratis lyx boende, men vem betalar den :(
Har en hörnsoffa ledig i en 2:a :D "vissa kallar de lyx - ja kallar de lägenhets standard"
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Re: Rätt eller fel ? vad tycker ni...

Post by stealth »

Mackebacke wrote:Jag vill med ha gratis lyx boende, men vem betalar den :(
Sluta lipa och bli en högt uppsatt politiker!
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Börja med att skaffa dig en utbildning.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Märk väl att hans privata del av lägenheten bara är en tredjedel av totalytan. Resten är representationsyta för konsulatet.
Hur som helst, vad tror du månadskonstnaden för Ambasaden i Peking är? Eller för den delen i Tokyo.

Om vi ska ha ett konsulat i Hong Kong, såvitt jag förstått en av världens dyraste städer att bo i, så får vi vara beredda på att det kostar pengar och sluta gnälla.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Mackebacke
Posts: 39
Joined: 2008-03-02 12:39:16

Post by Mackebacke »

Och vad vet du om min backgrund ? vad vet du om mitt jobb, vad vet du om mitt boende ? och min utbildning ? inget!
Jag bor bra och har har det fint, men jag betalar allt mitt själv, det jag menar med med "gratis" menar jag inte att skattebetalarna skulle stå för.

Utan jag tycker det är upp och ner när vi även ska betala deras boende och mat & hushållspapper m.m.. När dom får sina löner på 70 tusen och uppåt ut i handen.!

Och sen gnäller dom ovanpå allt att det finns dåligt med pengar till vården, skolor och mycket annat. Detta är bara 1st exempel av 10000.
Pengar som bara försvinner i luften. Lägg pengarna där dom behövs verkligen eller ge bort dom till afrikas barn, gör någon nytta med dom.!

Men tycker ni det är ett bra system så tyck det, sverige kommer säkert bli ett lyckat land om 20år men detta systemet! "inte"
Näfyfan jag hade skämts..!!

fisk wrote:Börja med att skaffa dig en utbildning.
User avatar
Krypskytt
Posts: 201
Joined: 2007-10-30 0:21:42

Post by Krypskytt »

De va nog menat som att du skulle see helheten. Inte bara gratis boende, fet lön osv. Du vet tillexempel inte va han har fått offra för å komma dit han är idag ;)
De finns betydligt värre saker än de där att haka upp sej på :) Börjar man snegla på vad andra får som inte ja får blir man knäpp :P Tror tillexempel inte att han kan sitta uppe runt halv 2 på natten å surfa de interaktiva nätverket. De hade varit helt klart ett "amen vafan" om dom tog en random snubbe från gatan å stoppa in i den positionen. ;)
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: Rätt eller fel ? vad tycker ni...

Post by Dissident »

Finns det nagot som ar mer trottsamt outbildad undre medelklass, 'svenskt' om ni sa vill, an att prata om 'vi skattebetalare' och 'dom'? For ovrigt ar Hong Kong en skitstad, sa lite pengar kan han val fa om han maste bo dar. Fullt med indier, haschet ar skrap, och alla kor pa fel sida av gokartbanorna de kallar gator.
User avatar
Mackebacke
Posts: 39
Joined: 2008-03-02 12:39:16

Re: Rätt eller fel ? vad tycker ni...

Post by Mackebacke »

Hehe...



Dissident wrote:Finns det nagot som ar mer trottsamt outbildad undre medelklass, 'svenskt' om ni sa vill, an att prata om 'vi skattebetalare' och 'dom'? For ovrigt ar Hong Kong en skitstad, sa lite pengar kan han val fa om han maste bo dar. Fullt med indier, haschet ar skrap, och alla kor pa fel sida av gokartbanorna de kallar gator.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Mackebacke wrote:Och vad vet du om min backgrund ? vad vet du om mitt jobb, vad vet du om mitt boende ? och min utbildning ? inget!
Det är för roligt när förutsägbarheten överträffar sig själv.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Re: Rätt eller fel ? vad tycker ni...

Post by Hipshot »

Mackebacke wrote:tycker att detta landet spårar ut mer och mer tyvärr..
Hur tror du de gör i andra länder?
User avatar
Mackebacke
Posts: 39
Joined: 2008-03-02 12:39:16

Re: Rätt eller fel ? vad tycker ni...

Post by Mackebacke »

<Hipshot>
Jag vet är väll mer eller mindre så överallt, pengarna styr. Och sen hur det går verkar kvitta.!
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Re: Rätt eller fel ? vad tycker ni...

Post by nem »

Dissident wrote:For ovrigt ar Hong Kong en skitstad, sa lite pengar kan han val fa om han maste bo dar. Fullt med indier, haschet ar skrap, och alla kor pa fel sida av gokartbanorna de kallar gator.
Vad spelar det för roll när man kan dricka afternoon tea på The Peninsula?
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

Post by meminus »

Politik är så tråkigt och åter igen tråkigt... men tyvärr måste den finnas. Eller?
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

mnus wrote:Politik är så tråkigt och åter igen tråkigt... men tyvärr måste den finnas. Eller?
Inte i ett anarkistiskt samhälle.
Men vill vi ha ett sådant?
Det tror jag inte.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Moonsky wrote:Inte i ett anarkistiskt samhälle.
Men vill vi ha ett sådant?
Det tror jag inte.
I ett anarkistiskt samhälle har vi fortfarande politik, dumhuvud.


Om man nu ska bry sig om något som görs med skattebetalarnas pengar så är det dom där inavlade nazisterna som vi ger pengar bara för att dom föds som vi bör klämma åt. Inte politker som åtminstonde hymlar med att dom är den nya adeln och ibland ser till att göra något.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
malici0us
Posts: 1249
Joined: 2005-02-06 18:17:54

Post by malici0us »

Andrej wrote:Om man nu ska bry sig om något som görs med skattebetalarnas pengar så är det dom där inavlade nazisterna som vi ger pengar.
Vilka då?
NZXT Hush | Gigabyte GA-P35-DS4 | Q6600 @ 3,4GHz | Scythe Mugen | 8 GB DDR2 800 Mhz | LeadTek 9800GX2 | WD 640GB LaCie 1TB | Corsair 520W
Bates4000
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Andrej wrote:
Moonsky wrote:Inte i ett anarkistiskt samhälle.
Men vill vi ha ett sådant?
Det tror jag inte.
I ett anarkistiskt samhälle har vi fortfarande politik, dumhuvud.


Om man nu ska bry sig om något som görs med skattebetalarnas pengar så är det dom där inavlade nazisterna som vi ger pengar bara för att dom föds som vi bör klämma åt. Inte politker som åtminstonde hymlar med att dom är den nya adeln och ibland ser till att göra något.
Hellre ha ett slags avelsprogram än att hålla ett belöningslotteri för politiska broilers var fjärde år. Det är illa nog med det massiva slöseri vi kallar demokrati idag utan att tillföra ännu ett spektakel.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

ja det var helt klart bättre att spendera tillgångarna på gravkammare till döda personer.
Dyslexi
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Det är ett inavelsprogram, Biggie, inte ett avelsprogram.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Andrej wrote:Det är ett inavelsprogram, Biggie, inte ett avelsprogram.
Då definitionen är att man i slutändan strävar efter obefintliga hakor, knotiga knän och utstående öron så ser jag inte något som skiljer ett inavelsprogram för kungliga från ett avelsprogram för rashundar.
Så jag säger bara "pah, ordvrängeri".
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Camridge
Posts: 1346
Joined: 2002-03-10 22:26:54
Location: Sverige (Västernorrland)

Post by Camridge »

Spark i arslet ska han ha
Min nyaste Älskling
Hewlett Packard IPAQ 2210
Cpu: Intel(R) PXA255 400Mhz
Internt: 64MB minne CF:64 o 128MB
OS: Windows CE 4.20
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Camridge wrote:Spark i arslet ska han ha
För att?...
User avatar
Camridge
Posts: 1346
Joined: 2002-03-10 22:26:54
Location: Sverige (Västernorrland)

Post by Camridge »

kr1sse wrote:
Camridge wrote:Spark i arslet ska han ha
För att?...
Kan väl sparka dig istället om du vill
Min nyaste Älskling
Hewlett Packard IPAQ 2210
Cpu: Intel(R) PXA255 400Mhz
Internt: 64MB minne CF:64 o 128MB
OS: Windows CE 4.20
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Han fick ta mycket skit efter Tsunamin så han är nog värd detta.
Sen tror jag inte att Danielsson bryr sig om att haschet är dåligt eftersom han förmodligen inte knarkar.
Post Reply