”Fler män borde sterilisera sig”

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

”Fler män borde sterilisera sig”

Post by Stiiig »

Aftonbladet hade premiär på sin nya sajt för kvinnor, Wendela idag.
vid en första tanke lät de väll bra. Men då jag fick för mig att tjuvläsa lite och en av artiklarna låter såhär:

Citerar Aftonbladets Wendela.

”Fler män borde sterilisera sig”
Läkaren Ulrik Kvist: Vi skulle kunna spara miljarder om fler tog sitt ansvar
Rekord högt antal aborter genomfördes i fjol.

Länk till artikel:
http://www.aftonbladet.se/wendela/article3268064.ab

Är det bara jag som blir pissed off på detta eller? Det är väll klart som katten att man skall "ta sitt ansvar" men inte genom att sterilisera sig. det är ju absurt. i artikeln står det även: Nu uppmanas alla män som vill ha sex – men inga barn: Sterilisera er. Vad är det för feministiskt skitsnack? Vart tog "Bådas Lust, Bådas Ansvar" vägen? Vill man ha sex så skyddar man sig om man inte vill ha knoddar.

Det känns som ett rejält slag under bältet av Anna Ekelund när hon säger:
– Ska kvinnor lastas för ett högt aborttal för att de vägrar att förstöra sig med p-piller? frågade hon.
Vill hon ha sex utan att käka p-piller så får hon väll hitta en man som käkar piller för män då! Eller använda kondom.

Nej fan nu vill jag veta vad ni tycker? Feministiskt bullshit eller ligger det något i detta?
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Senast jag kollade så var det 2-4 personer när man hade sex.

Hug it out bitch.
Last edited by stealth on 2008-09-08 21:42:45, edited 1 time in total.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

Det är ju kvinnorna som oftast har störst makt vid bestämandet av abort eller inte. Därför är det självklart kvinnor som inte vill ha barn som bör sterilisera sig.
Dyslexi
User avatar
böglyft
Avstängd
Posts: 92
Joined: 2008-03-20 5:44:10

Post by böglyft »

Men suck, som vanligt försöker den internationella kommunistjuden utrota den vita rasen genom dels massinvandring, dels massaborter och nu också sterilisering. Här i skepnad av en "mansläkare" (wtf?) med någon sorts rejält vrickad uppfattning om vad samhällsansvar är för något..
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Aftonbladets nya supersatsning för kvinnor, och det första man förespråker är att sterilisera män för att slippa käka p-piller.
Jävla fittstim!
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Post by Gebba »

jag har tröttnat på melodifestivalen,paris hilton,britney spears... dendär Madeleine som försvann för flera år sedan och allt annat skit dom skriver om.

jag tycker allt som sägs är skitsnack! vuxna människor borde kunna ta ansvar tycker jag.
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Galet.
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Vad är det för fel med att låta sterilisera sig när man gjort sitt på barnfronten? Så länge det inte för med sig några för mig okända biverkningar förstår jag inte er upphetsning.

Inte direkt som att de föreslår det som ett alternativ för unga män som inte blivit föräldrar än. Dagen ni har tre barn och en fru som lider av biverkningar från p-piller kanske ni tänker annorlunda. Jag tror helt klart att det är något som fler borde tänka över.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

men inte kan de ta bort möjligheten att få uppleva det mest fantastiska med sex - nojan efteråt. är mensen en halv dag försenad? mår jag inte lite illa om mornarna? kan mitt chokladsug bero på att jag är gravid?
det är detta som gör oss till kvinnor!
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

kajs wrote:men inte kan de ta bort möjligheten att få uppleva det mest fantastiska med sex - nojan efteråt.
Skojar du? Att veta att den andra personen styr helt över frågan huruvida man blir dömd till 18 års frihetsberövande är inte så kul heller. Det faktum att personens (och ditt) oförstånd lett till detta är inte tröstande.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Andrej wrote:Skojar du? Att veta att den andra personen styr helt över frågan
Du styrde i frågan då du stoppade in den (eller inte). Spela inte oskyldig nu.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

Ä fler kvinnor får börja ta den i tvåan så löser det sig....
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Eller så börjar vi ha mer sex med män.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

böglyft wrote:Men suck, som vanligt försöker den internationella kommunistjuden utrota den vita rasen genom dels massinvandring, dels massaborter och nu också sterilisering. Här i skepnad av en "mansläkare" (wtf?) med någon sorts rejält vrickad uppfattning om vad samhällsansvar är för något..
Bra initiativ tycker jag, men tvångsterilisering borde det vara annars kommer vi aldrig att komma någonvart.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Big_Bird wrote:Bra initiativ tycker jag, men tvångsterilisering borde det vara annars kommer vi aldrig att komma någonvart.
Jag tycker att vi skär huvudet av männen på en gång. Det är bra.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

Lyssna inte på dem, det hela är en listig plan som utomjordingarna har utvecklat för att kunna ta över jorden utan krig.

Männen steriliserar sig, inga barn föds, könssjukdomarna sprids som löpeld och inom några år är det bara svaga, bleka o lönnfeta nördar kvar. Hur svårt är det att ta över jorden då?

Image
我思う、ゆえに我あり
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

fisk wrote:
Big_Bird wrote:Bra initiativ tycker jag, men tvångsterilisering borde det vara annars kommer vi aldrig att komma någonvart.
Jag tycker att vi skär huvudet av männen på en gång. Det är bra.
I jämlikhetens namn borde vi väl skära huvudet av både män och kvinnor. Annars vill inte jag vara med.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

fisk wrote:Du styrde i frågan då du stoppade in den (eller inte). Spela inte oskyldig nu.
Andrej wrote:Det faktum att personens (och ditt) oförstånd lett till detta är inte tröstande.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Post by Gebba »

stealth wrote:Eller så börjar vi ha mer sex med män.
http://www.youtube.com/watch?v=epUIRJiYEWo
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Gebba wrote:
stealth wrote:Eller så börjar vi ha mer sex med män.
http://www.youtube.com/watch?v=epUIRJiYEWo
Hahaha...låter frestande men jag tänder tyvärr inte på män.
Jag genomgår hellre en sterilisering.
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Om män pga en katastrof eller whatev plötsligt blir en bristvara vill jag inte vara steril. Tänk post-apoc.
meh
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

Joel wrote:Om män pga en katastrof eller whatev plötsligt blir en bristvara vill jag inte vara steril. Tänk post-apoc.
Är det inte män eller är det kvinnor som kan avsterilisera sig eller hur man säger. ?!? :P
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

Är det bara jag som reagerar på att folk väljer att läsa skvallerblaskor bara för att ha något att prata om, istället för att kritiskt granska vad som är fel i samhället och försöka använda sitt intellekt till att göra världen bättre, istället för att lägga över all makt i händerna på de vars högsta mål i livet är att få mera uppmärksamhet?
g -> q (ser ni skillnaden?) ;)
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

Andrej wrote:Skojar du? Att veta att den andra personen styr helt över frågan huruvida man blir dömd till 18 års frihetsberövande är inte så kul heller. Det faktum att personens (och ditt) oförstånd lett till detta är inte tröstande.
ironi där ja. du har en poäng där som känns bra att tänka på ja. det jämnar nog ut sig ganska bra ändå. att vara den som ska läsa av minta signal kroppen ger, att oroa sig om mensen är några dagar försenad (även om den knappt hinner vara regelbunden innan stress eller något annat stör den igen) etc kan ändå vara lite värt för att vara den som lättast vet vad som händer och som får ta det slutgiltliga beslutet. även om det inte är ett beslut som någon vill ta...
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

kajs wrote:ironi där ja. du har en poäng där som känns bra att tänka på ja. det jämnar nog ut sig ganska bra ändå. att vara den som ska läsa av minta signal kroppen ger, att oroa sig om mensen är några dagar försenad (även om den knappt hinner vara regelbunden innan stress eller något annat stör den igen) etc kan ändå vara lite värt för att vara den som lättast vet vad som händer och som får ta det slutgiltliga beslutet. även om det inte är ett beslut som någon vill ta...
Jag har hört att det är som att dra ut en tand man har ont i, utan att ha tandläkarskräck men med rikligt med bedövning.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
Post Reply