Jag lämnade in min dator för reklamation för ca 1,5 månader sedan. Då var den 3 månader gammal. Detta eftersom det var glapp i vänstra halvan av tangentbordet, efter ca 2-3 veckor fick jag besked om att datorn var klar så jag åkte till butiken, där visade det sig att de inte hade hittat något fel på datorn och ville att jag skulle betala 400kr i felsökningsavgift. Jag vägrade naturlugtvis, påvisade felet för personalen som skickade den på lagning ännu en gång. Och nu har jag fått besked igen om att datorn skall vara lagad och klar.
Nu till min fråga. Jag har hört att man har rätt att kräva milersättning när man reklamerar en vara, någon som har koll på vad som gäller angående detta? Hur mycket kan man kräva? Totalt på de tre gånger jag har kört till buiken så blir det 18 mil.
Milersättning vid reklamation
- lord_vasagos
- Posts: 4075
- Joined: 2002-11-01 6:23:59
- Location: falun
Du tror inte det var en laptop?Gebba wrote:du borde köpt nytt tangentbord om det var glappt
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB