Grönt ljus för antipiratlag

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
simon.lycksele
Posts: 564
Joined: 2006-11-24 19:28:49

Post by simon.lycksele »

nem wrote:Demokrati i sin bästa form handlar inte om majoritetens förtryck utan om ett genuint folkstyre där alla ges lika fri- och rättigheter. Eftersom Sverige i sin grundlag gör anspråk på att vara ett sådant land låter man inte en pöbelns majoritet (även om de också besitter en riksdagsmajoritet) hudflänga en för stunden impopulär minoritet. Tänk häxor på sextonhundratalet eller yrkesverksamma musiker i dagsläget.

Därmed inte sagt att den här lagen är ett lämpligt verktyg för att bekämpa piratkopiering.
Öhh, svenska, por favor ?!?
Gigabyte GA-73PVM-S2H / Intel C2D E8400 /
Corsair XMS2 2GB / Samsung 320GB SATA /
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Big_Bird wrote:Så, även om min generalisering var effekten av ett grovt slarvfel så var den (essentiellt sett) korrekt.
Det ifrågasatte jag aldrig. Jag skulle till och med gå så långt att jag håller med dig. DN och SvD är båda bra och läsvärda tidningar, speciellt för svenska nyheter. Underhållningsvärdet i att läsa om Sverige i utländska tidningar ska dock inte underskattas. Dagen jag läste om livet på Skånes västkust i NY Times kommer jag aldrig att glömma (se "The Good Life on the Swedish Riviera").
simon.lycksele wrote:Öhh, svenska, por favor ?!?
Seriöst. Du borde inte rösta.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Big_Bird wrote:
lither wrote:
Moonsky wrote:
lither wrote:För det första, det håller inte i längden att referera till Aftonbladet för en samhällsanknuten nyhet, så börja med att avsluta det omgående.
Vad för källa skulle duga som referens till samhällsanknutna nyheter?

Ge gärna flera exempel.
TIME, The New York Times, The Economist ...
Du har inte funnit det en smula poänglöst att läsa om amerikanska nyheter när du vill ha reda på saker om Sverige?

Bara som en hastigt utkastad fråga.
nem tog upp det med The Economist, men fine. Ta svenska SvD då.

edit: Jaha, nu var nem först med att nämna SvD också. Jag ska dock erkänna att jag till morgontidning valt Göteborgs-Posten, då främst för att jag får den gratis via en kampanj.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Jasså... du läser landsortsposten.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Big_Bird wrote:Jasså... du läser landsortsposten.
Det är i är endast i ett tillstånd som detta som jag verkligen är stolt över det.
Men borde inte dina Gamlestadsrötter leda till att du också gjort det, en gång i tiden?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

lither wrote:
Big_Bird wrote:Jasså... du läser landsortsposten.
Det är i är endast i ett tillstånd som detta som jag verkligen är stolt över det.
Men borde inte dina Gamlestadsrötter leda till att du också gjort det, en gång i tiden?
Uppvuxen med DN (På den tiden den var en rikstidning) var jag än bott i landet. Jag har läst GP sporadiskt, men eftersom de också nekat mig vid varje jobbsökartillfälle så jag jag haft en vendetta mot dem. ;)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Big_Bird wrote:Uppvuxen med DN (På den tiden den var en rikstidning) var jag än bott i landet. Jag har läst GP sporadiskt, men eftersom de också nekat mig vid varje jobbsökartillfälle så jag jag haft en vendetta mot dem. ;)
Vad? En tidning som inte vill ha dina vetenskapliga filmrecensioner? Var penumererar jag? ;)
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Camridge
Posts: 1346
Joined: 2002-03-10 22:26:54
Location: Sverige (Västernorrland)

Post by Camridge »

Dissident wrote:1. Skaffa ett jobb.
2. Tjäna pengar.
3. Köp musik och film./
Tycker det där lät bra jag Dissi :)
Min nyaste Älskling
Hewlett Packard IPAQ 2210
Cpu: Intel(R) PXA255 400Mhz
Internt: 64MB minne CF:64 o 128MB
OS: Windows CE 4.20
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

fisk wrote:
Big_Bird wrote:Uppvuxen med DN (På den tiden den var en rikstidning) var jag än bott i landet. Jag har läst GP sporadiskt, men eftersom de också nekat mig vid varje jobbsökartillfälle så jag jag haft en vendetta mot dem. ;)
Vad? En tidning som inte vill ha dina vetenskapliga filmrecensioner? Var penumererar jag? ;)
http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=718

men jag tror du kommer bli besviken, jag har aldrig sökt den sortens tjänst på GP.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Post Reply