Jag har tråkigt

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Har varit på arbetsintervju idag. Wohoo.
Sökte ett jobb som musiklärare för barn mellan två till sex år. Det kändes som intervjun gick riktigt bra. Och jag ljög inte det minsta ;D
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
larsan
Posts: 506
Joined: 2004-11-03 18:04:48
Location: Göteborg
Contact:

Post by larsan »

Lycka till!
Mvh David

Wks: HP NC8430

"D" is for Lysdexia!
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Lycka till, verkligen!

Fast, 2-6 år låter som jobbig ålder. xD
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

kr1sse wrote:Lycka till, verkligen!

Fast, 2-6 år låter som jobbig ålder. xD
Nja, du om du saknar material för en lektion eller inte vet vad du ska göra, så är det bara att svara på alla barnens frågor. Genast har du arbete så det räcker och blir över för en hel lektion.
Och jämfört med högstadieelever så är det ingenting. Ungar i 6-årsåldern är kreativa, vid 14 år är de bara hormonstinna.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Ståhl
Posts: 481
Joined: 2006-12-06 22:04:53
Location: Mora

Post by Ståhl »

köp några tuber superlim och ta allt skräp du hittar och limma ihop.
kan ju bli ganska fränt. ;D
Rockabilly,Psychobilly
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Post by xianze »

Longstock!
Det skulle säkert fungera att hitta på att du har en massor av erfarenhet
har "vänner" eller iaf "bekanta" som har gjort så när dom åkt till norge och jobbat och påstått att dom har jättegod erfarenhet av någonting dom knappt vet någonting om. Dock känner jag att jag personligen inte vill ljuga för mig själv, möjligtvis om jag kan något datorprogram riktigt bra, men en "civil" merit inte räknas, varför inte ljuga? men annars inte.

Jag tycker istället att du skall ta tillvara på alla idéer och försöka glömma allt vuxenheten har lärt dig om att saker och ting är svårt.
När man var liten så kunde man göra precis vad som helst, för då visste man inte om att det fanns massa bärriärer och skyddsmurar som gjorde saker och ting mycket svårare än det egentligen bör vara.

Tro bara på dig själv, vill du starta eget? Gör det.
Vill du ha jobb? Skaffa jobb, gå igenom dina egna kontaktnät, verka positiv inför arbetsgivare och framför dig själv i bättre dager.

//Från en som precis är i dagarna att lämna in papper på att starta eget företag.
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
User avatar
FreedomFighter
Posts: 76
Joined: 2004-05-31 22:44:30
Location: Karlstad

Post by FreedomFighter »

I vissa fall så har jag märkt att alkoholen hjälper. Sup dig full och ha kul. Läst rapports senaste också som underhållning.
Allt är som det ska vara.
Post Reply