Ta bort leverfläckar och tatuera över dem?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Ta bort leverfläckar och tatuera över dem?

Post by patrik åkerhage »

Kan jag ta bort dessa leverfläckar och sedan tatuera över de "ärr" som bildas? Jag tycker nämligen att dessa leverfläckar förstör tatueringen och hade varit trevligt att ta bort dem, men vill ju kunna tatuera över sedan så att det täcks, någon som vet om detta går?

Har försökt googla lite, men hittar inget om det, står att det går att tatuera på ärr iaf.

Se bild:
http://img223.imageshack.us/my.php?image=tattoosg6.jpg
/ MoXX
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

Det mesta går...
...men detta vet jag dock inte.

Du kommer säker få bort själva fläckarna, men ärrvävnaden i sig kommer förstöra mer för dig än dagsläget. Ska du tatuera över dem så blir det inget bra, då ärr inte har samma funktion som normalt hud (således inte samma resultat tatt tatuera på ett ärr än vanligt hud).

För att inte nämna hur tatueringen kommer bli snedvriden med tanke på att man efter borttagningen av leverfläckarna måste dra in hudflikarna.

Mitt råd är att vara nöjd över din fina tatuering precis som den är, att hålla på och fppla med det nu i efterhand kommer bara bli fult och kostsamt och inte på långa vägar lika snyggt som du verkar tro att det kommer bli.

Edit: Det verkar gå lite hur som med detta http://www.tattoonow.com/facemaster.cfm ... generate=1

läs vidare själv bland länkarna
http://www.google.se/search?hl=sv&clien ... ue&spell=1
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Post by patrik åkerhage »

ah, okey, tack för tipsen där! Ska ta mig en liten funderare över detta, för som sagt, vill ju inte att det ska finnas risk att det blir sämre, då hoppar jag det istället! tack för länkarna med!
/ MoXX
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

Det var så lite så. Men som sagt s¨å tror jag att din tatuering kommer se illa ut efter en sådan sak. Hadse du haft heltäckande svart över leverfläckarna så vore det ju en sak, men din är ju ändå detaljerad, yunna linjer och skoggig, så den kommer inte bli bra.

Och jag personligen la inte märke till fläckarna om det inte hade varit för markeringarna du gjort.
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Hur stor är den där tatueringen?
Sitter den på ryggen?
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Post by patrik åkerhage »

Mr Einstein wrote:Hur stor är den där tatueringen?
Sitter den på ryggen?
Den är hyffsat stor, sitter på ryggen ja...kan lägga upp en bättre bild om du vill se?
/ MoXX
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Post by patrik åkerhage »

CSM101 wrote: Och jag personligen la inte märke till fläckarna om det inte hade varit för markeringarna du gjort.
Tack tack, men jag tror de syns mycket mer i verkligheten, eller så e det väl bara jag som bryr mig om det
/ MoXX
Post Reply